Je neprehliadnuteľná a neprepočuteľná – zjavom aj hlasom. Nie je proti komerčným potrebám súčasnej subkultúry, naopak, vybudovala na nich všetky prednosti svoje aj kapely, navzdory štýlovým a žánrovým ghettám. Keby ešte drala školské lavice, sedela by v nich spolu s rodáčkou Anneke van Giersbergen, Nórkou Liv Kristine či vokálnou divou Tarjou. Aj ony, povedané rečou klasika, ponúkajú hudbu „predstavujúcu bohatý, turbulentný, nezameniteľný svet – svet plný melanchólie, prekrásnych melódií a bohatých aranžmánov, ktorý by si bez „helpingu“ svojich chlapáckych inštrumentalistov, sotva samy vyčuchali, vydívali, vypočúvali, vycítili a vymysleli. Konkrétne Sharon Den Adel a Within Temptation v ňom prepojili svoje skúsenosti a postupy troch subžánrov.
„Gotika mi dala bezbrehý smútok a melancholickú atmosféru, symfometal možnosť pre nekonečný hudobný priestor, v ktorom nič nie je nemožné a napokon pop melodickosť a nepoddajnosť.“

Nežný artwork prihliadajúci na krásu Sharon Den Adel.
Na predkladanom albume The Heart Of Everything oproti minulosti výrazne pribudli hitové ambície a ako protipól zase vyskakuje množstvo rock/metalovej expresivity a dráždivosti. Snáď aj preto môžem bez rozpakov napísať, že je to prístupné ako nahrávky hociktorej popovej divy, ale prinajlepšom dvakrát tak sexi. Aj keď sa spoliehajú na svoje obvyklé hudobné charakteristiky, celok korenia drobné, ale podstatné detaily, ktoré to celé tak povediac „progresujú“. Ide o výrazne rockové skladby gothic-doomového strihu, buď zľahka moderne inovujúce symfometalovú klasiku (The Howling), alebo vyrastajúce z fúzie gitarového popu a klasickej hudby (Our Solemn Hour). Na všetkých skladbách sa podieľala Sharon, či už textovo, alebo aj hudobne, a naspievala ich s takým drajvom ako nikdy predtým. Drobnou premenou prešla aj skladateľská rozhľadenosť klávesáka Martijna Spierenburga, vracajúca sa do dávnejšej minulosti, využívajúc postupy a nuansy klasickej hudby, zdôraznené tvrdými gitarovými riffmi, alebo „lietajúcimi“ klávesmi v pozadí. Jednotlivé skladby poskytujú pestrú škálu afektov od pasáží furióznych a bojových cez radostné, skoro až tanečné až k ticho meditatívnym. Kapela má mimoriadny cit pre tlmočenie všetkých výrazových a náladových odtieňov a vokálny prejav Sharon Den Adel je niekedy objavný až provokatívny, vždy však vychádza z atmosféry jednotlivej skladby i obsahu textu. Výstižným príkladom jej osobitej interpretačnej invencie je titulná „ária“, v ktorej slohy spieva netradične nižšie položeným rockovým hlasom a refrény decentne ťahá do svojich klasických „operných“ výšok – zaujímavý doklad často zmieňovaných paralel medzi rockovou hudbou a klasikou. Strhujúcim nábojom prekypujú úvodné zborové chorály v The Truth Beneath The Rose, kde s ním ostro korešponduje clannadovský prednes vokálnej linky so zriedka počuteľnou ľahkosťou, a krátke heavy gitarové sólo. Záverečné uvoľnenie prichádza v podobe prekrásneho tklivého duelu akustického klavíra a Sharoninho nádherného sopránu s podmazom hosťujúceho violončela, ktoré to celé nasmerovalo niekde do akejsi „večnosti“.
Je to presne to, čo teraz potrebujeme. Integrácia a snaha vytvoriť niečo nové a krásne, aj keď na starých základoch. Dnešné snahy sú skôr zbožným prianím, ako sa z rockovej krízy dostať preč?
Vydavateľstvo: SonyBMG
Pôvod: Holandsko
Žáner: gotický symfo rock
Dátum vydania: 12. marec 2007
Minutáž albumu: 57min 12sek
Skladby:
- The Howling
- What Have You Done
- Frozen
- Our Solemn Hour
- The Heart Of Everything
- Hand Of Sorrow
- The Cross
- Final Destination
- All I Need
- The Truth Beneath The Rose
- Forgiven
Zostava:
Sharon Den Adel – vokál
Robert Westerholt – gitara
Ruud Jolie – gitara
Jeroen Van Veen – basa
Stephen Van Haestregt – bicie
Martijn Spierenburg – klávesy