V ďalšom svete Cheap Trick (recenzia)

Sebaukájajúca masáž geriatrického ega, ktorá narástla do maniakálnych rozmerov vo využití melodických mainstreamových prvkov a prístupných detailov, pričom tých štyridsaťpäť minút zastrešujú banálnym hard-rockom, ktorý pácha obskúrnu samovraždu v podobe okrúhleho dvadsiateho albumu, boriaceho posledné zbytky pochybností o ich talente a nadobudnutej sláve. V hard-rockových kruhoch toľko hanené hity ako I Want You to Want Me z dosky In Color (1977) a veľký hit If You Want My Love z roku ´82 sa nevytvorili len tak omylom a pre dnešnú tvorbu nie sú vôbec zbytočné, lebo kapela v súčasnosti nemohla dostať lepší impulz ako spätným pohľadom do vlastnej minulosti, čo dokázala na skvelých opusoch Bang, Zoom, Crazy… Hello z roku 2016 a We’re All Alright! z nasledujúceho roku. Naozaj nemohli nájsť lepšiu inšpiráciu, aj keď sa tomu zdravý rozum začne vzpierať, CHEAP TRICK znovu dokazujú, že aj s banálnym, lacným a komerčne ladeným hard-rockom dokážu zaháčkovať každého prístupného rockera miesto toho, aby ich tento už dávno kruto vypískal. Pokiaľ vo finálnom súde odsúhlasíte fakt, že tá absencia tradičného hard-rockového drajvu na úkor melodickosti je vlastne vítaná, máte to s týmto albumom, s názvom In Another World, vyhraté.

Zvláštny pop-artový cover albumu.

CHEAP TRICK stále dokážu prekvapiť. Ich verzia „popového hard-rocku starého strihu“ je jednoducho skvelá. Viac-menej ale sami sebe podrážajú nohy, keď ako senilná rocková geriatria namiesto vzrušujúcich riffov riešia mainstreamové ploužáky a utápajú sa v spomienkach na skvelé osemdesiatky. Mohli ešte viac zapracovať a ponúknuť viac hard-rockových kusov, v ktorých sa vzoprú starobe, možno už v poslednom svojom opuse. Mohlo to mať o bodík lepšie hodnotenie, ale takto je to len ľahko nadpriemerný album, v ktorom trojica starších rockerov (bicie obstaráva Nielsenov synátor Daxx) niekedy zdĺhavo dumá nad postupujúcim Alzheimerom, do ktorého reže neuveriteľnou vitálnosťou ako za starých dobrých čias.

Avšak už prvou skladbou The Summer Looks Good On You, s prekrásnym „quiňáckym“ á cappella úvodom, dokazujú, že majú o nejaký ten krížik viac, hlavne to vidieť na vokáloch Robina Zandera. Je im to ale odpustené, lebo skladba je okamžitý atak na zmysly a track sa radí medzi ďalšie klasiky CHEAP TRICK. Poctivý hard-rock sedemdesiatkového strihu s melodickejším refrénom, ale s hutným soundom a šľapavým rytmom. Asi aj preto bola táto skladba vybratá ako singel či návnada tohto albumu. Pekné, ale kratučké sólo a medzihra v štýle E.L.O. len podtrháva jeho mainstreamový potenciál. Niečo podobné sa odohrá aj v hardrockovinke Light Up The Fire, ktorá doslova crčí „čiptrikovským“ trademarkom. Psychedelická The Party mieri hlbšie do chytľavého šesťdesiatkového acid-rocku s hendrixovským riffom a chytľavými vokálmi. Pecka Boys & Girls & Rock N Roll je sama o sebe veľkým konfliktom a je fantastická od začiatku až do konca. Trochu pripomína beatlesáckeho Sgt. Peppera, ale v prekrútenom slova zmysle. Tlačia na limit únosnosti a vychádza im to …fakt skvelé! V nadupanej Here’s Looking At You prinášajú trochu starého dobrého glam rocku a je to mix nabudených sweeťáckych melódií a postupov T-REX. Bohužiaľ, je to len taká slabučká vycpávka. Vykúpenie z tohto odvaru prichádza s perfektnou krehotinkou I’ll See You Again, ktorá je prototypom klasického powerpopu. Jemné akustické beglajty, sláčikové podmazy, príjemný rytmus a vynikajúce vokálne harmónie nepodobné BEACH BOYS. A záver v podobe coververzie lennonovskej Gimme Some Truth, kde si iróniou osudu zahosťoval „pistolácky“ Steve Jones, nenechá nikoho na pochybách, že CHEAP TRICK je aj napriek svojmu dátumu vzniku stále životaschopná kapela. Časom a po niekoľkých vnemoch sa človek obráti aj k skladbám, ktoré ho prvýkrát vôbec neoslovili. Do tejto kategórie patrí aj radostná a srdečne melancholická a nie nutne veselá rocková skladbička Quit Waking Me Up, trochu pripomínajúca mccartneyovský rukopis s dychmi, peknými zmenami nálad a hudobných motívov, alebo akustická perlička So It Goes, pripomínajúca náladou a výstavbou zeppelinovskú Thank You.

Opus od rockerov pre rockerov a o ničom inom len o tvrdom rocku, ktorý zápasí s neľahkými nástrahami dnešnej rockovej scény, hlavne keď je kapela dávno po dobe trvanlivosti. Minimálne sentimentálny, staromódny a napriek tomu silný a výborne znejúci, ktorý sa oproti mladším spolkom rozhodne nestratí. V mojom hodnotení ich dokonca ďaleko preskočí.

Vydavateľstvo: BMG
Pôvod: USA
Žáner: Melodický Hard-rock