The Treatment – Waiting for Good Luck (recenzia)

„Ako môže niekto pochopiť a orientovať sa v agresívnej hudbe, keď vôbec nepozná a nedokáže pochopiť klasický hard-rock?“

A presne túto otázku nám kladú cambridgskí rockoví druidovia THE TREATMENT z mlhavého Albionu pred svojou šamanskou liečbou melodickým rockovým šokom. Po skvelom debute The Might Hurt oblažili rockový underground ďalšími tromi doskami, z ktorých vytŕča hlavne „second-árny“ lektvar Running With The Dogs a teraz je tu piata liečebná metóda s názvom Waiting for Good Luck, ktorou britskí archeologickí liečitelia rozbúchajú srdce každého old-skullového rockera a v ušiach dnešných iPodových tínedžerov bude vyznievať minimálne čudne, keď sa vôbec o neho nejakým divným spôsobom obtrú. Jednoducho… schizofrénia a rozštep osobnosti „prekopírovaný“ do samotnej tvorby. Geniálne mätúci podvod na fans, nie?

Buranský artwork albumu.

Klasické a retrospektívne, a na štyroch obyčajných chlápkov pútavé a skvelo odsýpajúce, z ktorého aj producent-rocker Laurie Mansworth a legendárny mixážnik Kevin Shirley boli totálne paf, a tak to korunovali skvelým, trochu zašpineným soundom, ktorý na to sadol ako riť na šerbeľ. A to je fakt úžasné! Táto dvanástka je kulantne produkovaná i mixovaná a ešte lepšie nahratá a zahratá. A to zatiaľ nehovoríme o nápadoch a inšpiráciách…, že?

            Zatiaľ čo prvá doska This Might Hurt len naznačovala talent týchto UK rockerov, druhá Running with the Dogs ho potvrdila, piaty opus tento potenciál už realizuje vo veľkom štýle. Ak predtým boli len inšpirovaní klasickými zvukmi a postupmi, teraz to všetko ešte umocnili na druhú a nová doska naozaj skvelo odsýpa. Aj keď sa javí ako čisto schizofrenický tvar – je rozštiepený na viac zdanlivo nesúvisiacich častí, ktoré drží pri sebe ich talent a nadšenie. Možno ide o disociatívnu poruchu identity. Raz sa to tvári ako totálne retro, inokedy ako stará vykopávka a vzápätí ako post moderný tvar. Pritom je to bežná, aj keď skvelá rocková doska dotiahnutá v tejto paradigme k formálnej dokonalosti – bravúrne zvládnuté postupy, mohutné riffy, vyvážená dynamika, nápadité sóla a stredné až rýchle tempá striedajú tie oplodňovacie a meditatívno-plytké až baladické, obstojná dramaturgia, dokonalý sound a práca s kontrastmi, farbami, typické a typizované atribúty starých hard-rockových dosiek. Je tu počuť hlavne vplyv AEROSMITH, AC/DC a DEF LEPPARD, ktoré vedia skvelo implantovať do svojho rukopisu. Už prvá pecka Rat Race je toho zdarným príkladom. Staromódna hitovica už od začiatku s príchuťou moču ALICE COOPERA a výkalmi hluchého leoparda, pri ktorom si každý rocker buchne zopár pív vo svojej obľúbenej krčmičke a v dobrej nálade odkráča spokojný domov. Vynikajúca vecička a skvelý štart albumu. Sexom, drogami a rock´n rollom zmáčaná doska, a po súbežne vydanom albume Grétky van Fleetovej, je to v digitálnom priestore a na vinyloch ďalší opus, ktorý vyrobí riadnu dieru do gebule (hlavne tým skôr vytepereným z matkinej maternice). Veď taká Take It or Leave It je spojením riffu alá AC/DC so štadiónovými chorálmi vskutku famózna. Je to primitívny (nemyslím negatívne) presah ku gnozeológii – teórii o poznaní. Podobne sa správajú aj kúsky, pomalšia Tough Kid a nadupaná Hold Fire. Pevné v rytmike so skvelými sólami, bohovskými vokálmi a s pekným introm. Smrad AEROSMITH sa výrazne tiahne za kúskom Lightning In A Bottle, i keď refrénom to ťahajú až niekde k deväťdesiatkovým EXTREME. Taká Eyes on You zavedie do bluesrockového teritória, až človekom zatrasú staré kosti a vo Vampress sa ide na vec vskutku zostra a pumpuje rytmus ako deväťdesiat päťkový naturál do starej Feldy. Strednotempová Let’s Make Money si svojím stredným tempom vyslovene žiada účasť publika a záverečná Wrong Way zase odhodí človeka do southernového pola s ingredianciami BLACK CROWES a starých „Lynyrdov“. Za zmienku stojí aj boogie No Way Home v crossnutom pomyselnom štýle Roadhouse Quo Blues a klasická dvanástka Barman, vnárajúca kapelu hlbšie do blues, ktoré im veľmi svedčí.

THE TREATMENT sú v podstate mystici a provokatéri, ale v koreňoch svojho hudobného svetonázoru zástupcami klasického hard-rocku a viery, že objektívne poznanie tvrdej hudby nie je možné bez hard-rockového učiva. Radi naznačujú, dávajú návody, ukazujú stopy, kontinuálne podsúvajú archaické postupy a napriek tomu má fanúšik pocit, že zostal ležať v labyrinte niekde medzi sedemdesiatkami, osemdesiatkami a súčasnou dobou. Prešľapujú na mieste, alebo sa v kruhu vracajú na začiatok.

„Ako môže niekto pochopiť a orientovať sa v agresívnej hudbe, keď vôbec nepozná a nedokáže pochopiť klasický hard-rock?“

Informácie o albume

Vydavateľstvo: Frontiers Music S.r.l.
Pôvod: Veľká Británia
Žáner: Hard-rock
Dátum vydania: 9. apríl 2021
Minutáž albumu: 44 min 25 sek

Skladby:

  1. Rat Race
  2. Take It Or Leave It
  3. Lightning In A Bottle
  4. Vampress
  5. Eyes On You
  6. No Way Home
  7. Devil In The Detail
  8. Tough Kid
  9. Hold Fire
  10. Barman
  11. Let’s Make Money
  12. Wrong Way

Zostava:         

Tom Rampton – vokál
Tagore Grey – gitara
Tao Grey – gitara, basgitara
Dhani Mansworth – bicie

Moje hodnotenie:

Bodovanie recenzia - 1/10Bodovanie recenzia - 2/10Bodovanie recenzia - 3/10Bodovanie recenzia - 4/10Bodovanie recenzia - 5/10Bodovanie recenzia - 6/10Bodovanie recenzia - 7/10Bodovanie recenzia - 8/10Bodovanie recenzia - 9/10Bodovanie recenzia - 10/10

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *