Nervosa vo večnom chaose (recenzia)

Keď banda peknučkých brazílskych pičuliek na čele s nervóznou menštruujúcou leštičkou šiestich strún nájde na špinavom predmestí São Paula sadu hudobných nástrojov v obitej hrdzavej dodávke a nahrajú štyri thrashoidné opusy, tak z toho piateho, vyrobeného počas vandrovky po Stredomorí a pribratí úplne nových európskych babeniek, je ďalšia načernalá a progesterónovo-thrashová klepanica so sériovou poetikou apokalyptickej revolty, ktorú z oddelenia domorodého naprávania chrbtice pre krkolomných trasohlavov tentokrát nevyexpedovali indiánski hrobári, ale práve banda spomenutých kovových bábik s prívlastkom NERVOSA. V upätom, na peknučkých kozičkách visiacom čiernom bodyčku oslňuje svojím zverským hláskom nová satanská milenka, pretože v mantineloch všeobecnej prístupnosti nemohla hocikde tasiť svoj luxusný vokálik nesporných speváckych kvalít. Spolu s jej tromi extrémne vyzerajúcimi kolegynkami ponúkajú trištvrte hodinovú klišéovitú otravu, ktorú by jed na krysy nezvládol ani za dve hodiny. Otrava, ktorá napĺňa telo absolútnym potešením a s tým hrejivým pocitom pri šulínovi, pulzujúcim radosťou, že sú po všetkých tých chlapáckych drviacich opusoch, thrashoidných smaženiciach pre vlasatých metalomanov a trápnych garážových pokusoch stále ešte medzi nami skvelí muzikanti a to dokonca so ženskými vzrušujúcimi krivkami.

Vkusný smrteľný artwork albumu.

Samozrejme, ohľadne brazílskeho podzemia stále platí, že keď si chce človek vychutnať nejaký nový album, včítane najnovšej dosky Perpetual Chaos od NERVOSA, je najlepšie vôbec nemať tušenie o existencii kapiel ako o vynikajúcom smrteľnom Krisiun, fenomenálnej Sepulture alebo siláckej Angre.

Perpetual Chaos je nepriateľským ženským lonom plným agresie, exportovanej z brazílsko-európskej populácie na riffoch zgroovovaného thrashu, a po vydráždení ponúkajúc vlhkú smrtiacu mušličku rozpravy o tak významnom a nepochopenom pojme, akým je večný chaos. Takže žiadne vulgárne sloganky, ani kolekcia ľúbivých hitov, ale famózna prehliadka thrashových peciek s kývajúcou lebeňou v rytmoch strednotempového metalu. Obsah objatý formou. Už prvá thrashovinka Venomous hodí človeka do priestoru, kde sú blackové elementy nasadené na death/thrashovú formu, ktorá obklopuje nielen túto skladbu, ale aj všetky ostatné. Ťažké, frenetické paľby Grékyne Eleni Nota vytvárajú smrteľný závoj, do ktorého zakladajúca Prika Amaral svojimi riffmi krúžkuje trhliny, zväčšujúce sa basovým náporom talianskej devuchy Mii Wallace, cez ktoré prelietava neľudský škrekot a chropot mníšskej novicky, peknučkej hispánky Diva Satanica (vlastným menom Rocío Vázquez), účastníčky speváckej reality show La Voz. Pomaly rozbiehajúca sa Guided by Evil sa svojimi zlovestnými škopkami a hrozivými riffmi zapisuje ako prvý singel albumu. Jej pochmúrnu atmosféru strieda typicky deathová klepanica People of the Abyss bez akejkoľvek známky melodiky, ktorá sa poobzerala a následne našla v štýle starých OBITUARY a ich low-endových groovoch. Titulná kompozícia Perpetual Chaos s chytľavým a energickým riffom otáča smer k nejakému oldskulovému thrash/death metalu a taká Until the Very End je zase viac smrteľná ako thrashoidná a vďaka hosťujúcemu sólistovi Guilherme Mirandovi a svojím vzorovým škopkárskym patternom bude obľúbená medzi headbangerstvom. Slayerovský Anjel smrti bol asi predobraz skvelej Genocidal Command, kde si to medzi sebou rozdávajú deprimovaná štrbinka Divy Satanica a týždeň nevyhonený pitbull deštruktívneho Schmiera a z toho povstáva typicky germánska thrashová pecka, čo vlastne vôbec neprekvapuje. Taký čas vydelený na punk-hardcoreový boj, ako je v Time to Fight, je ako natiahnuť jednu nenávidenému spolužiakovi, ktorý býva k ľuďom pozorný ako opica žuvajúca mucholapku. Satanská diva sa tu vyšvihla a svoje hlasivky dokonalo naviedla do hardcoreového nasratého vrčania a Priscila aka Prika pustila do éteru melodické sólo, ktoré by sa na doske očakávať vôbec nedalo. Husia koža a stvrdnuté bradavky naskakujú pri famóznej thrashovej pecke Godless Prisoner, plnej stygiánskeho soundu a hrmot v smrteľnom komponente Kings of Domination odkáže do deathmetalového teritória. V pomalej Blood Eagle tu nachádzame zohratú metalovú fenomenálnu smečku, skôr archetypálne, ale brilantné inštrumentálne pasáže s chameleónskym vokálom a hudbu, ktorá neustále prekvapuje zvukovými zaujímavosťami. Aranžmány sú prepracované tak, aby vynikla každá, aj drobná zvláštnosť, alebo sólo producenta Martina Furiu, ktorého zmysel pre dokonalosť je evidentná. Za každou frázou, za každým akordom stojí veľké premýšľanie a dlhé hľadanie. Featuring Erika “A.K.” Knutsona dáva ďalšej death-‘n’-rollovej šialenosti Rebel Soul iný rozmer a typická dynamická thrashovinka Pursued by Judgement už predznamenáva záver v podobe Under Ruins so zadoomaným úvodom, ktorý prejde do krutého zakrvaveného hurikánu s naozaj brutálnym vyznením.

V poňatí moderného thrash/death metalu existujú rôzne tendencie. V tomto ohľade sa dá povedať, že NERVOSA rozhodne sú predstaviteľmi akéhosi drviaceho titanizmu a ich najnovšie dielko oplýva nebývalou plasticitou v poňatí dynamiky a temp, včítanie jemnejších plôch a nadupaných riffujúcich pasáží v miestach so stúpajúcou dramatickosťou, alebo naopak s uvoľňujúcou melanchóliou. Do podvedomia sa zapíšu svojím pozoruhodným zvukovým prepracovaním hudobných štruktúr a tým aj celkovým vyznením celého diela a jeho časového konceptu, aj keď žiadna geniálnosť to nie je.

Informácie o albume

Vydavateľstvo: Napalm Records
Pôvod: Brazília
Žáner: Thrash metal
Dátum vydania: 22. január 2021
Minutáž albumu: 44 min 30 sek

Skladby:

  1. Venomous (03:47)
  2. Guided by Evil (03:30)
  3. People of the Abyss (03:27)
  4. Perpetual Chaos (03:39)
  5. Until the Very End (feat. Guilherme Miranda) (03:18)
  6. Genocidal Command (feat. Schmier) (02:56)
  7. Kings of Domination (03:41)
  8. Time To Fight (02:33)
  9. Godless Prisoner (03:20)
  10. Blood Eagle (03:42)
  11. Rebel Soul (feat. Erik Ak) (03:18)
  12. Pursued By Judgement (03:28)
  13. Under Ruins (03:58)

Zostava:

Diva Satanica – vokály
Prika Amaral – gitara
Mia Wallace – basgitara
Eleni Nota – bicie

Moje hodnotenie:

Bodovanie recenzia - 1/10Bodovanie recenzia - 2/10Bodovanie recenzia - 3/10Bodovanie recenzia - 4/10Bodovanie recenzia - 5/10Bodovanie recenzia - 6/10Bodovanie recenzia - 7/10Bodovanie recenzia - 8/10Bodovanie recenzia - 9/10Bodovanie recenzia - 10/10

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *