Evolúcia v rukách BAEST (recenzia)

Vypustiť sem-tam v jednotlivých kútoch sveta nejaký ten koronavírus, nie je vôbec zlý nápad! Veď svet, aký ho poznáme, je tým najhnusnejším miestom na planéte a možno by si zaslúžil aj trochu toho obohateného uránu. Vtedy by vznikol za pomoci mutácie a farmakologických vakcinačných koktailov nový živočíšny druh s latinským názvom Necro Sapiens. Tento termín zavádzajú do povedomia na svojej tretej dizertačnej brutalite dánski smrteľníci BAEST, ako označenie nového biologického druhu akejsi evolučnej degradácie slávneho Homo Sapiens.

Brutálny artwork evokujúci smrť v samotnej hudbe.

Zoštelovali si svoj zvrátený svetonázor a na záchranu sveta pred vírusovou mykológiou vytvorili teóriu, že zlo číha všade, v médiách, v škole, v úradoch, v industriálnych objektoch, ba dokonca aj v pošahanej prírode, odkiaľ vlastne cez nejaké netopierie sračky, či nedajbože z utajených laboratórií, unikol pandemický pleomorfný RNA vírus z čeľade Coronaviridae. Pre ustráchaných a poslušných fun-úšikov pandémie, ktorí si o nej vytvorili obraz na základe nezrozumiteľného tárania, rynúceho sa z médií alebo klamlivých vyjadrení politických úchylov, je to nepochybne dôvod k cákaniu rôznych telesných tekutín okolo seba, viac-menej neopozeraní smrteľníci z dánskeho Aarhusu nenechávajú svoje údy nečinne ležať na perine a workujú aspoň takýmto spôsobom. Všetci, mentálne sa nehrajúci na túto vírusovú gaymičku, sa určite zhodnú, že je to zatiaľ to najlepšie, čo z deathmetalových omaľovániek tento rok vyliezlo a je to geniálna kulisa k strhávaniu respirátorov z poslušných xichtíkov dementných spoluobčanov v zaparenej hale špachtľovacieho zariadenia a k nechutnému sŕkaniu zvetralého pivného moku z plastovej fľaše na chodníku. Efektovo perfektná, miestami i tumorná, brutálna, sem-tam patetická nakladačka s abnormálnym kavernóznym soundom, po ktorom skvelé dosky amerických BLOOD INCANTATION či nemeckých SULPHUR AEON chutnajú ako urologický čajíček, dodáva človeku chuť vytrieť si prdel vyhláškami hlavného hygienika a vyfľusnúť mazľavý chrcheľ na fotku jedného obyčajného človeka, zdobiacu každý správny slovenský hajzeľ. Vliezť do tejto dánskej smrteľnej zóny je životu nebezpečné, lebo absurdne nekompromisná, nadmerne vytlačená a mŕtvolne hnijúca štruktúra s jedinečnou zverskou produkciou drví hnáty, trhá mäkké tkanivo na franforce, melie mozgové jednobunkovce na kašu, až z ucháľov vyteká hustá krvná zrazenina a buľvy vyliezajú z očných jamôk.

Apokalypsa nie je len oheň, síra, skaza a smrť, ale aj určitá nádej, ktorú ale vôbec nepredpovedá zvláštne intro The Forge, kde sa len priestorovo ukladajú plechovo-kovové zvuky v akomsi továrenskom rytme. To sa hneď v zásade mení: „Hľa, nastáva ten deň, … kedy nebesá miznú, slnko sa zafarbí do krvava, mesiac hrozivo stmavne, hviezdy sa zrútia na zem…“ v šesťminútovej, zo začiatku stredno-tempovej drvivej hrozbe z knihy Genesis, ktorej výbuchy rýchlejších pasáží udržiavajú jej celok v dynamickej a melodickej atmosfére, čo vlastne znamená, že po druhé: „…človek uvidel sväté mesto a blahoslavený je koniec, ktorý nepozná omyl a nový začiatok prináša ten spomenutý živočíšny druh Necro Sapiens.“ Blahoslavená rýchla titulka Necro Sapiens s disonančným riffmi vytvára tú pravú apokalyptickú esej, hlavne svojím obrovským refrénom, ktorý je ďalším znakom evolúcie ich tvorby a aspektom pre pomalšie zadoomanejšie pasáže. Melodické licky len umocňujú ich dávku brutality a vytvárajú obraz Nekra Rozumného či Múdreho…? Dúfam, že tento Nekro nenosí respirátor a zvysoka serie na nejaké drísty o farma-gigantmi vyvolanej nepodloženej pandémii. Úchvatný gregoriánsky chorál zahajuje zadoomanú smrteľnú epopeju o neschopnom cárovi (Czar), pokračujúc v štekanom vrčaní žalospevu s adaptáciou na rýchlosť a atmosféru. Nasadený singel Abbatoir technickým ruchom udržuje stabilný groove a skvelú techniku opusu. Ako každá správna smrteľná apokalypsa, aj táto má svoje zjavenie, to „baestácke“ sa objavilo v strede dosky vo forme grandióznej brutality a neutíchajúcej rozmanitosti v jemne progresívnej Goregasm. Tá sa venuje aj rýchlejším pasážam a dalo by sa povedať aj iným najtvrdším subžánrom, čo je hneď jasné od úvodného kovadlinového rytmu a zaujímavej pomalšej vyhrávky, ktorá sa otočí do famóznej sonickej scény násilia a inovácie, sprevádzajúcej receptora radou brutálnych metalových foriem, niekedy „doomy“, inokedy „grindy“ alebo aj dokonca „proggy“ a samozrejme nechýbajú deathové sekvencie. Z Towers of Suffocation je prekrásny výhľad do teritórií tech-deathu cez optiku smrteľného oldskulu. Zúrivá kompozícia ohlasujúca blízky prechod do absolútneho ticha, ale BAEST zatiaľ nemajú pocit, že musia ponúknuť štipku oddychu, a tak Purification through Mutilation je hrobárska špina, nesúca sa na krutých riffoch so smradľavou atmosférou a rytmom drvičky kostí, ktorá vtiahne hnáty a vypľuje krvavý maglajz s drobnými úlomkami rozfašírkovaného skeletu. Dojem kazia nedotiahnuté sólové linky, ktoré len umocňujú vyvolaný chaos. Rovnako brutálnu Meathook Massacre strieda záverečná vrcholná Sea of Vomit, ktorej zvláštna a odvážna výstavba, neuveriteľný groove a meniaci sa rytmus hodne presahujú svet smrteľného kovu a kapelu ťahajú do vôd „artificiálneho“ metalu 21. storočia.

Nazvať svoju tretiu prácu Necro Sapiens, mrsknúť na temný obal postavu v brnení s mŕtvolným xichtom, žiarivými buľvami, korunovanou helmou s množstvom vojnových memorabílií a vytvoriť trištvrte hodinové brutálne veľdielo, to sa podarí len naozajstným šialencom, ktorí so svojimi nástrojmi funia vo svojej skúšobni a sú posvätení nejakým bezmenným smrteľným bôžikom, pretože samotný Belzebub nestíha plniť sľuby. Geniálne, skvelé a od prvého vnemu stále znejúce a hrajúce vo vyťahaných ucháľoch!!!

Informácie o albume  

Vydavateľstvo: Century Media Records
Pôvod: Dánsko
Žáner: Death Metal
Dátum vydania: 5. marec 2021
Minutáž albumu: 45 min 00 sek

Skladby:

  1. The Forge
  2. Genesis
  3. Necro Sapiens
  4. Czar
  5. Abbatoir
  6. Goregasm
  7. Towers Of Suffocation
  8. Purification Through Mutilation
  9. Meathook Massacre
  10. Sea Of Vomit

Zostava:         

Simon Olsen – vokál
Svend Karlsson – gitara
Lasse Revsbech – gitara
Mattias Melchiorsen – basgitara
Sebastien Abildsten – bicie

Moje hodnotenie:

Bodovanie recenzia - 1/10Bodovanie recenzia - 2/10Bodovanie recenzia - 3/10Bodovanie recenzia - 4/10Bodovanie recenzia - 5/10Bodovanie recenzia - 6/10Bodovanie recenzia - 7/10Bodovanie recenzia - 8/10Bodovanie recenzia - 9/10Bodovanie recenzia - 10/10

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *