Evile rozpútali peklo

Mono-žánrových a hudby obéznych trasohlavových mozgo-mrdiek, ktoré nikoho neunudia k smrti, poprípade nekopulujú skade kým a nevyťahujú na svetlo božie pekelný chaos, vyjebávajúcim akurát tak s jednoduchou máničkou je ako párov vypratých fusaklí v batohu smradľavého feťáka.

Kompletné zlo z albionského Huddersfieldu, teda kvartet zlosynov dávkovania agresie opäť svojim svojráznym rukopisom rozpútavajú peklo, ktoré nesie v sebe modernejšie, ale skôr tradičnejšie ingrediencie s totálnou stráviteľnosťou pre každého thrashoidného headbangera. Zosvižnili a trochu zmodernizovali vyhlásenú predlohu z osemdesiatok, pridali kopu svojho talentu a vytvorili v dnešnej praxi niečo skoro nemožné. Osviežujúci, nechtohryzne komplikovane vystavaný, trištvrte hodinový thrašovicový retro-recitál bez voľných koncov, bez jedinej nekorektnej narážky, bez oslavy glorifikovaného floyďáckeho mučeníctva, či masírovacieho farmakologického posolstva. Pre mnohých to bude jedno veľké …“FUJ“, lebo to podľa nich je nediverzitné, unikultúrne rasistické svinstvo bez slniečkárskej idei nového poriadku, ktoré treba okamžite ostrakizovať a ich tvorcom zničiť kariéru a vyhodiť ich z digitálneho sveta. Našťastie nemajú na to dosah, aj keď sa niekedy v komentároch, niektorí z nich prerieknu a odhalia svoju pravú ultra-liberálnu fašistickú tvár, ktorá neprijíma a neakceptuje iný názor.

Skvostný artwork od amerického umelca Michaela Whealana, predstaviteľa imaginatívneho realizmu.

EVILE s ich peňtáckym opusom Hell Unleashed po piatykrát správne zahli a my po všetkých trápeniach tej apokalyptickej pandemencii sme už pri prvej Paralyzed totálne paralyzovaní pri hľadaní klieští, alebo iného suplementu, inak by sme si pri tej agresívnej klepanici vytrhali všetky nechty. Pekne vymodelované, komplikovanejšie, trochu spomalené pasáže vytvárajú nádherný kontrast a gitarová sólová linka pripomenie to najlepšie zo slayerovského Hannemana. Pomalší úvod Gore sa rozbehne v takej rýchlosti, že sa jeden zamyslí nad tradičnými hudobnými hodnotami, ktoré sú stále aktuálne aj napriek priepasti vekov. Pevná zbesilá rytmika a skvelý thrashovicový vokál, podporené úžasnými riffmi dokážu aj podpriemerne inteligentného, parafilného metalového fanúšika uviesť do spokojného blahoslaveného kľudu, vegetujúceho v mláke svojej vlastnej krvi, ktorá asi doteraz kvapká z jeho ucháľov. Ku koncu tretej minúty si pravdepodobne strelí do gebule, lebo to čo prichádza asi svojim rozumčekom nezvládne. Úžasná, aj keď krátka prechodová pasáž s následným krvilačným maniakálnym sólom a brutálnym spomalením, aj keď dvojkopák stále frčí svoj pattern, navodzuje atmosféru pre jeden z orgastických vrcholov albumu, šesťminútovú kompozíciu Incarcerated, ktorá následne pokriví svojim zaujímavo vystavaným skeletom každý, ešte nenakazený mozgový závit. Uväzníte si ju v mozgovni na dlhý čas, jej pomalý rozjazd, rýchly slayerovský nášup a hlavne skvelý trasohlavový stredno-tempový úsek, ktorý si v závere vypožičia pokrútený známy metallikovský riff podobný čiernemu plazovi z artworku tejto legendy. Guľometná paľba War of Attrition elegantne zbavuje moderný thrash tých všetkých úlisných melodických agilít a svojim blastickým skeletom valcuje všetko, čo sa jej postaví do cesty, včítane neskúseného metalistu. Boh pomáhaj, prežiť to…! Nie, že by som ho potreboval, ale trilkovanie na začiatku Disorder dáva malilinkú chvíľku oddychu a znovu vyvstáva nulová nádej na dlhšiu pokojnejšiu prestávku. Sadistické sólo, skvelý rev a suprové vyhrávky dostávajú každého jedinca do stavu traumatickej nekrózy. Kvílivý feedback The Thing (1982) a následná parazitujúca thrashovicová reminiscencia na carpenterovskú hororovú klasiku, asimilujúca ostatné, hlavne geriatrické thrashoidné organizmy  a tým pádom, vlastným výrazom imitujúca všetko, čo vypotili v dobách minulých. Presviedčajú o svojich špecifických kvalitách aj v prerábke Zombie Apocalypse od legendárnych deatherov MORTICIAN, ktorá je ich prvou coververziou vydanou na albume a ponúka nemilosrdnú salvu hrdelného revu a veľkú i keď minutážou krátku porciu inštrumentálneho masakru. Control From Above svojim robustným basovým introm vykoná lobotómiu a prerušené nervové spojenia sa hompáľajú v následných premenlivých rytmoch, sólových segmentoch a hlavne v kĺzavom, skoro až deathovom riffe, ktorý udržuje hladinu testosterónu na patričnej úrovni. Záverečná titulka Hell Unleashed je dôkazom, že anglosaský kvartet si s úplnou ľahkosťou, šarmom a eleganciou vytrel prdel Veľkou štvorkou, pričom štvorica albionských máničiek nonšalantne vymazala všetky tie geniálne detaily a postupy a charizmaticky ich vyklonovali nanovo do spektáklu , ktorý je fikaný, svieži, príjemný, napínavý, agresívny a ubiehajúci ako nahúlený mastňák pred policajným orgánom.

Informácie o albume  

Vydavateľstvo: Napalm Records
Pôvod: Veľká Británia
Žáner: Thrash metal
Dátum vydania: 30.apríl 2021
Minutáž albumu: 41 min 45 sek

Skladby:

  1. Paralysed
  2. Gore
  3. Incarcerated
  4. War of Attrition
  5. Disorder
  6. The Thing (1982)
  7. Zombie Apocalypse
  8. Control From Above
  9. Hell Unleashed

Zostava:         

Ben Carter – bicie
Ol Drake – gitara, vokál
Joel Graham – basgitara
Adam Smith – gitara

Moje hodnotenie:

Bodovanie recenzia - 1/10Bodovanie recenzia - 2/10Bodovanie recenzia - 3/10Bodovanie recenzia - 4/10Bodovanie recenzia - 5/10Bodovanie recenzia - 6/10Bodovanie recenzia - 7/10Bodovanie recenzia - 8/10Bodovanie recenzia - 9/10Bodovanie recenzia - 10/10

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *