Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia)

Niektoré kapely a predovšetkým hudobné projekty sa objavia iba tak znenazdajky. Aj pri banskobystrických CEREMONY OF SILENCE máte pocit, že prišli z minúty na minútu. Akoby ich vyvrhlo samotné peklo. Ktovie, ako to skutočne bolo, ale prinajmenšom texty a muzika v podaní Vilozofa a Svjatogora, odeté do mysticizmu spojeného so smrťou, smrdia niečím nesmierne temným. Oútis je skutočne tá najponurejšia dlhohrajúca doska, aká sa u nás urodila, odkedy svetlo sveta uzrela temnota kapely 0N0.

Predstavte si blackened death metal s poriadnou dávkou doomu. Tajomnú až okultnú atmosféru. Gitaru hrajúcu v popredí každej skladby a bicie, ktoré žijú svojím vlastným životom. Skutočne. Klincovanie, časté zmeny rytmu, šantiace činely. Ale popri tom všetkom gitara a bicie fungujú v prazvláštnej symbióze. Pomalý gitarový rozklad v kombinácii s rýchlymi klincujúcimi bicími v Invocation Of The Silent Eye. Gitara držiaca záštitu nad bláznivými zmenami v Ceremony Of A Thousand Starsm, Trance Of Void alebo v Arising Of No Man.

Niektoré zo skladieb ale predsa len vybočujú z tohto vzorca. Ponuré kvílivé ťahavé gitarové sólo v Black Sea Of Drought. Into The Obscure Night je zas ozvláštnená o pochodový rytmus bicích s gitarovým rozkladom a jedna téma v gitare, ktorá sa často opakuje a ostáva ešte dlho rezonovať v hlave. Ako posledná je tu inštrumentálka Upon The Shores Of Death, ktorá začína dlhým šumom. Po pol minúte sa pridá sólová gitara a človeku až zamŕza rozum, ako dokáže jeden nástroj navodiť také napätie. Na pomalý základný rytmus bicích si počkáte až do druhej minúty. Skladba vrcholí až psychedelickými gitarami a končí opäť šumom.

Hovoríme o inštrumentálnej skladbe, ale doteraz sme žiadny spev nespomínali. Nechal som ho na záver preto, že aj v hudbe vyznieva, akoby bol na úplne poslednom mieste. Je zapadnutý v pozadí. Nevýrazný a skreslený, ale o to temnejší a tajomnejší. V Trance Of Void je growl dokonca recitovaný a šepkaný.

Pri niektorých slovenských albumoch je vlastne jedno, kedy a kde vznikli. Načo to zisťovať? Človek jednoducho vďaka týmto albumom cíti hrdosť. A Oútis je určite jeden z nich. Dvaja Slováci spolu nahrajú album, ktorý rovno vydajú v USA pod Willowtip Records. Dvojčlenný hudobný projekt, ktorý sa objaví v podstate zo dňa na deň a rovno sa zaradí medzi špičku svojho žánru a dovolím si tvrdiť, že nielen doma, ale i v zahraničí. Album, z ktorého je cítiť nefalšovanú trpkosť a beznádej. Atmosféra, ktorú sa podarilo na tomto diele vytvoriť, je temne očarujúca. Ak milujete death, black a doom, tento album vo vašej zbierke nesmie chýbať.

Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 1Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 2Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 3Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 4Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 5Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 6Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 7Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 8Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 9Odkiaľ sa tu vzali Ceremony Of Silence a ich temný album? (recenzia) - 10