Keď sa po výpadku vedomia prebudíte na záchode v krčme, pod vami leží bezvládne telo neznámej holky poznamenané vašimi zvratkami a vo vašej ruke sa ligoce zakrvavený nôž, vtedy vo vašej biografii povstal rok Zero. Mizernej nálade nepridá ani fakt, že je to len sen, z ktorého sa práve budíte. V tomto prípade si treba vyzliecť zmáčané pyžamo, osprchovať svoje spotené telo s podmazom skladieb od Nine Inch Nails. Len potom závet by už mal byť napísaný…
Apokalyptický týpek Trent Reznor povil zvukovú kosačku, kde zase vo väčšej miere mutuje tradičný rock s tou najprogresívnejšou elektronikou, aby tak vyšľachtil hudobný vírus zákernejší ako africká Ebola, Covid-19 a HIV dohromady. Svet si začne odpočítavať svoj rok Nula práve teraz, kedy vypukne celosvetová pandémia, dopredu avízovaná vydareným chrípkovým bacilom With Teeth. Albumom Year Zero, ktorý „Doc“ Trentík s nenávisťou vypiplal v rôznych nahrávacích „labákoch“. V bielom plášti, len za výdatnej pomoci spoluproducenta Atticusa Rossa a mixéra Alana Mouldera, sa snaží presvedčiť o svojej kompozičnej vyspelosti, lebo vždy sa zdalo, že je stále viac len osobitý interpret než dobrý skladateľ a svoje nedostatky vyvažuje apokalyptickým soundom. Dnešok je o niečom inom. V kontexte v podstate futuristickej rockovej hudby znie na výsosť aktuálne, i keď nie celkom novátorsky. Aj napriek tomu sa dá zarevať:
„NEZNIE TO AKO ČOKOĽVEK NA TEJTO PLANÉTE“

Apokalyptické tendencie vyjadruje aj skvelý záhadný artwork albumu.
Šaliem a dúfam, že mi dáte za pravdu. Stretnúť sa Trentom je vždy taká malá životná udalosť. Keď ho máte šancu vidieť, upúta jeho imidž rovnajúci sa svalnatému vydedencovi, ktorý celý svoj život tvrdne za klávesnicou v Sione. V textoch si neberie servítky pred ústa a možno preto sú tak vynikajúce. Vyzerá to tak, ako keby pochádzal z najhlbšieho undergroundu, kde nie je nič zakázané. Na svoju minulosť tiež nezabúda a maká na svojom elektronickom vybavení. To už bolo badateľné na predchádzajúcich albumoch, aj keď album Year Zero je v tomto ohľade ešte odvážnejší, drsnejší a totálne chladne pochmúrnejší. Úplná nadvláda strojov. Pomalé šialené elektronické experimenty (abnormálne vyšinutá „Vessel“) sú striedané priamymi údernými trackmi s mansonovskými rysmi (deklamovaná „Capital G“) či pochmúrnym minimálom, akou sa javí „The Greater Good“. Treba dodať, že je to jedna z najostrejších industrial-electro-experimentálnych jázd, na aké možno naraziť. Ide až na samú hranicu počúvateľnosti (bzučiaca „The Greater Destroyer“) a snaží sa nájsť limitu zvuku pomocou „syrového“ špinavého elektra, neustále narušovaného šumom a bzučiacimi samplami. Undergroundová drzosť si tu podáva páku s rockovou údernosťou, omamný electro/industriál/experimentálny drink stúpajúci ukrutne rýchlo do hlavy, ťažko návykový sound, niekde medzi továrenským kolapsom, rozjebanou zvukovou kartou a kryštalickou priezračnosťou pitnej vody. Trentova definícia hudby sa vymyká všetkým zaužívaným konvenciám a asi preto je tak jedinečná a poburujúca, aj keď ho podozrievam, že je to celé tak trochu vykalkulované.
Vydavateľstvo: Interscope/Universal
Pôvod: USA
Žáner: electro/industriál/experimental/rock
Dátum vydania: 17. apríl 2007
Minutáž albumu: 63 min 52 sek
Skladby:
01.Hyperpower!
02.The Beginning Of The End
03.Survivalism
04.The Good Soldier
05.Vessel
06.Me, I´m Not
07.Capital G
08.My Violent Heart
09.The Warning!
10.God Given
11.Meet Your Master
12.The Greater Good
13.The Greater Destroyer
14.Another Version Of The Truth
15.In This Twilight
16.Zero-Sum
Zostava:
Trent Reznor – všetky nástroje