Lola Stonecracker – vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia)

Parádny dôkaz toho, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Pred časom sme tu mali recenziu na nový album Hell In The Club a opäť sa mi v prehrávači už niekoľkýkrát točí strieborný kotúč s talianskym hard rockom. Tento má na svedomí formácia s trochu zvláštnym názvom LOLA STONECRACKER a ide o jej debut Doomsday Breakdown. Pätica drzých faganov z ulice si drhne to svoje od roku 2009 a je zrejmé, že na ich hudobný vývoj vplývalo všetko podstatné, čo hardrockový žáner ponúkal. Na ich prvotine tak nájdete závan Whitesnake, Guns N‘ Roses, ale aj takých modernejších Mötley Crüe či dokonca Nickelback.

Album je plný prekvapení a to prvé je hneď obal – surrealistický obraz so vznášajúcimi sa skalami a polonahou ženou spútanou akýmisi koreňmi, to všetko uprostred ničoho, je výjav hodiaci sa skôr pre nejakú modernú progmetalovú bandu. Pre náhodného poslucháča bude hudobná zložka zrejme šok. Mierne (naozaj mierne) progresívne elementy však nie sú cudzie ani Lola Stonecracker, predovšetkým v riffoch to vedia poriadne rozbaliť a gitary sa rozhodne neobmedzujú na prvé štyri pražce na hmatníku. Čo tiež oceňujem, je decentné použitie klávesov na dokreslenie atmosféry, nič prehnané.

Oproti spomínaným HITC nie sú LS až takí chytľaví a naladenie sa na rovnakú frekvenciu chvíľu trvá. Priznám sa, že v mojom prípade to sčasti bolo zapríčinené aj dĺžkou albumu. Pre niekoho je možno niečo vyše hodiny tak akurát, vravel som si však, že nejaká redukčná kúra, ktorá by spustila aspoň 10 – 15 minút, by na škodu nebola. Na druhej strane, keď si celý album človek rozloží na drobné, tak je fakt náročné vybrať, ktoré skladby by sa mali vypustiť. Zároveň to núti poslucháča sa na album viac sústrediť, neuspokojiť sa s tým, čo počul prvýkrát a primať ho snažiť sa získať z toho albumu niečo navyše. Odmenou je potom skvelý zážitok zo starej školy, po ktorom som sa až v duchu smial nad vlastnou povrchnosťou. Úvodná Jigsaw celkom reprezentatívne nastavuje štýl, ktorým sa uberá prakticky celý album. Začiatok je asi miliónta variácia na Kashmir od praotcov Led Zeppelin, potom sa to však všetko rozbehne síce tradičným, ale energickým riffom. Podobne sa to drhne aj vo Witchy Lady alebo Psycho Speed Parade. Všetko luxusné vypaľovačky.

Balady sú v hard rocku (resp. hard & heavy/post-grunge, lebo tak sa kapela prezentuje) samozrejmosťou ako lennonky u Ozzyho a na Doomsday Breakdown ich nájdeme celkovo tri. Najlepšia z nich je suverénne Secret For A Universe. Ak by niekde v paralelnom vesmíre hrali komerčné rádiá bežne rockovú hudbu, tak toto by bol vážny ašpirant na hit roka. Má to všetko, čo má správna skladba mať – skvelú melodickú linku, výborne vyriešené aranžmány, neprvoplánové sólo a charizmatický spev.

Týmto sa presúvam k ďalšej, veľmi podstatnej zložke – spevákovi Alexovi „Blacksmithovi“ Fabbrimu. S vizážou losangelského pasáka s lajnou koksu v nose a cirkulárkou v hrdle je ideálnym frontmanom a keby sa narodil o dve dekády skôr práve v meste anjelov, dnes je legendou. Miestami romantický ako Jon Bon Jovi, inokedy teatrálny ako David Lee Roth a následne pohoďák na spôsob Davea Grohla je Alex naozaj človek mnohých výrazov. Trochu mi však prekážajú texty. Niežeby boli banálne (to by mi, pravdu povediac, až tak nevadilo), ale akoby boli písané bez ohľadu na hudobný doprovod. Deje sa to hlavne v slohách, niekedy skrátka nejde nevšimnúť si, že spevákovi „nesedia do huby“. Raz akoby potreboval viac taktov a potom viac slabík. Našťastie to nie je nič extrémne rušivé. Rušivý nie je dokonca ani cover, na ktorý si kapela asi nemohla zvoliť nepravdepodobnejšieho interpreta. Relax od Frankie Goes to Hollywood znie však prekvapivo priamočiaro, sviežo a pritom hutne. Ako vravím, album plný prekvapení.

Celkové zhrnutie: Veľmi pestrý album s bezchybným zvukom, ktorý si zaslúži určite viac pozornosti, než sa mu dostane.

Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 1Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 2Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 3Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 4Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 5Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 6Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 7Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 8Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 9Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia) - 10

Lola Stonecracker - vaša konská dávka energie, časť druhá (recenzia)