Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia)

Máte radi hardcore a crossover? A radi si vypočujete texty v češtine? Tak sa zoznámte s kapelou FORREST JUMP. Táto formácia nie je na scéne vôbec nováčikom. Na konte už majú viacero dosiek. Možno ste už mali možnosť počuť ich úspešný šiesty album s názvom Neminem z roku 2016. My sa ale chceme teraz venovať ich najčerstvejšej novinke. Rovnomenná doska Forrest Jump vyšla 11. mája 2018 pod štítkom Slovak Metal Army. Ambiciózny Česi sa tak stali prvou zahraničnou kapelou v radoch tohto vydavateľstva. Na albume nájdete dvanásť skladieb, ktoré si budete môcť vychutnať počas trištvrte hodinky.

Už pri úvodnom kúsku Z pijavic si ma kapela touto doskou naklonila na svoju stranu. Divoký drive v spevákovom hlase, no napriek tomu stále zachovaná melodická línia spevu. Tvrdé gitarové riffy a jemný sampel v pozadí. To sú elementy, ktoré v mojich očiach (či skôr ušiach) robia hudbu kvalitnou. Ako veľký fanúšik českej legendy Arakain ma určité znaky v hudbe kapely Forrest Jump nútia prirovnávať tieto dve formácie. A aj vďaka tomu som si týchto mladých rockerov rýchlo obľúbil.

Na albume je možné nájsť veľa pútavých riffov a skvele vystavaných refrénov. Oba tieto elementy a dokonca i kvalitné (ale dosť krátke) gitarové sólo nájdete v piesni DNA. Najviac ma však oslovili melodické linky v refrénoch skladieb NormotvorMaso, ktorá je jedna z tých pohodovejších piesní v miernejšom tempe. Naopak najenergickejšia je podľa mňa skladba Běsy, ktorá nesie pútavé thrashové prvky. Navyše v nej ako v jedinej krásne vynikla basová gitara.

Spevák so svojím hlasom skutočne vie pracovať. To sa musí nechať. Drive, ktorý dokáže nasadiť, robí Forrest Jump tým, čím sú. Avšak v piesni Zlom si vyskúšal aj trochu rapu. To jej dodalo nádych nu metalu. V iných kúskoch sa máme možnosť započúvať aj do jeho čistého vokálu. Takými sú kúsky 160628 či Na křídlech nočních můr. Tu ma, popravde, veľmi neoslovil. V prvej menovanej ma zaujali šepkané party a v druhej ma zas upútali skôr priamočiare gitarové sóla, ktoré tu do hudby dokonale zapadli. Čistý vokál sa mi zapáčil až v piesňach V záplaváchWlass. V skladbe Wlass si navyše zahosťoval gitarista z kapely Hypnos. Keď sme pri hosťoch, musíme spomenúť ženský vokál v kúsku Na dotek. Táto pieseň je pre mňa najsilnejšou na albume, čo sa týka textu.

Forrest Jump určite nie je jednou z tých jednotvárnych dosiek. Muzikanti aj spevák ukážu mnoho polôh, v ktorých vedia vyniknúť a skladby sú vhodne vystavané. Pieseň Dávívám je azda jedinou, ktorá mi nesadla z hľadiska aranžmánu. Začiatok kapela vygradovala, ale potom zmizli bicie a nasledovala pomalá sloha. Následne skladba akoby gradovala znova, ale refrén nedosiahol takú veľkoleposť, akú som očakával. To je ale len jedna z tucta a sto ľudí, sto chutí. Inak sú skladby vystavané veľmi priamočiaro a pútavo. Potešili ma predovšetkým veľmi melodické a chytľavé refrény a oslovila ma spevákova práca s hlasom. Možno by som pridal niekoľko dlhších gitarových sól, ale inak mi na doske Forrest Jump nič nechýba. Z môjho pohľadu je to doposiaľ to najlepšie, čo som mal možnosť od tejto formácie počuť a je dobre vedieť, že kapela Forrest Jump stále rastie vo svojej hudobnej kvalite.

Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 1Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 2Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 3Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 4Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 5Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 6Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 7Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 8Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 9Koľko tvárí má Forrest Jump? (recenzia) - 10