Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia)

Ak máte radi silný gorwl a moderné riffy v pravom deathmetalovom besnení obohatenom o melodické vyhrávky a gitarové sóla, bude EP Kill For Honor od fínskej úderky CHAOSFORM pre vás to pravé. Všetko toto totiž nájdete už v úvodnej Vulture. A kapela vám na tomto EP toho ponúkne ešte oveľa viac.

O čosi thrashovejší riff zaznie v Chapel Of Hatred. Surový growl preráža kvílivé gitary a guľometné bicie. Navzdory tomuto všetkému je v tejto skladbe stále cítiť určitú dávku harmónie.

Pri tomto albume máte celú polhodinu pocit, že s každou skladbou kapela pritvrdí o čosi viac. DeadAlive je ukážka klasického oldschoolového death metalu. Mihne sa v nej ale aj technicky zaujímavé gitarové sólo. Monster Within Me už svojím tempom, guľometnými klincovačkami bicích a občasným zakvílením gitary pripomína skôr výstrižok z albumu brutal deathmetalovej kapely.

Myslíte, že už kapela predviedla všetko? Mýlite sa. Ešte stále máme pred sebou dve skladby. Titulná Kill For Honor je rekapituláciou všetkého, čo ste doteraz mohli v podaní kapely Chaosform počuť. Je to doslova všehochuť vytvorená zo štvorice predošlých skladieb. Naproti tomu záverečná Void Horizon je jediná, ktorá začína v o niečo miernejšom tempe a navyše bez bicích. No i keď bicie nastúpia, pôsobia pokojnejšie. Za vokálmi znie navyše neustále melodická gitarová vyhrávka.

Album Kill For Honor sa vyvíja vo veľmi zaujímavom štýle. Je energický a správne vygradovaný. Pokiaľ ste fanúšikom death metalu, dajte mu šancu. Je to krátka, ale kvalitná prehliadka jeho rôznych odnoží a navyše, farba spevákovho hlasu vo viacerých pasážach evokuje kapelu Amon Amarth. Či to bude pre vás plus alebo mínus, sa už rozhodnete sami.

Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 1Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 2Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 3Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 4Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 5Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 6Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 7Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 8Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 9Koľko tvárí má death metal Chaosform? (recenzia) - 10