Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia)

MYLES KENNEDY je jeden z najlepších súčasných rockových spevákov, len na Slovensku ho rockeri nevedia doceniť. Opakujem to a budem vždy, keď uvidím nejaký komentár, že keby nebolo Slasha, nikto by ho nepoznal. Áno, Slash pomohol jeho menu dostať sa do uší viacerým ľuďom, no so svojou domovskou kapelou Alter Bridge má za sebou slušné čísla, množstvo vypredaných koncertov a päť kvalitných albumov. A konečne prišiel ten čas, kedy sa vybral aj vlastnou cestou a vydal svoj sólový debutový album.

Očakávania rástli tým, že Myles o sólovke dlhšiu dobu rozprával, aj niečo nahral a potom to zase vrátil do šuplíka, pretože sa s tým už nevedel stotožniť. Až siahol do svojho detstva, kedy mu zomrel otec, inšpiroval sa, napísal tucet skladieb, nahral ich a 9. marca ich vydáva pod názvom Year Of The Tiger.

Kto čaká muziku v štýle Alter Bridge alebo Slasha a The Conspirators, či prípadne niečo tvrdšie, bude sklamaný. Kto nečaká nič a má otvorenú myseľ, môže byť len milo prekvapený. Spevák hudobný štýl svojej prvotiny prezradil tromi singlami. Titulná Year OfThe Tiger bola prvým singlom a je zároveň otváracou piesňou albumu. Nasadzuje latku, a tú nepodlieza azda žiadna z piesní, ktoré po nej nasledujú.

V každej piesni sa krásne otvára Kennedyho hlas, ktorý má naozaj čo ukázať nielen vo vysokých polohách, na ktoré sme u neho zvyknutí, ale aj v tých nižších, kde pôsobí neskutočne príjemne. Prekvapia však rôzne nástroje ako bendžo či mandolína. Na svoje si prídu aj vyznávači bluesu, napríklad pri gitarových vyhrávkach v Blind Faith.

No asi najviac srdce podskočí tým, ktorí si potrpia na texty skladieb. Je skutočne cítiť, že ide o osobnú a bolestivú spomienku na stratu rodiča, sú úprimnou spoveďou z neľahkého obdobia, no zároveň sú poďakovaním či poctou dôležitým ľuďom v jeho živote (napríklad skladba Mother). Nie je to však len o smútku, ale aj o nádeji a prekonávaní ťažkých chvíľ.

Napriek tomu Year Of The Tiger nepôsobí ako zhmotnená depresia. Je príjemný, uchu lahodiaci, vyvoláva úsmev na tvári a poklepkávanie si nohou. No najmä je to kvalitná rocková doska. Jej melódie zakotvia v hlave poslucháča a nie je také ľahké dostať ich z nej von. Nie je to však zrejme lákavý kúsok pre zarytých hardrockerov či metalistov, ale skôr tých, ktorí si radi pripomenú korene rockovej hudby, no v modernom šate a nechajú sa hlasom lídra súčasnej rockovej scény previesť rokom tigra, ktorý bol zlomovým v jeho živote.

Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 1Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 2Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 3Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 4Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 5Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 6Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 7Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 8Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 9Je Rok tigra aj rokom Mylesa Kennedyho? (recenzia) - 10