Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia)

Niekedy sa stáva, že kapela natočí debutový album taký silný, že vám odpáli hlavu z krku. Toto sa podarilo na sklonku minulého roku dievčatám z LOVEBITES. Už vtedy bolo jasné, že s babami treba jednoznačne počítať. Vychádzajúc z odkazu klasikov jednoducho zaplátali dieru v modernej vlne heavy metalu. Mimo hosťovania na veľkých festivaloch si strihli turné po starom kontinente. Skoro na rok presne sa nám babenky znova hlásia s druhým radovým albumom Clockwork Immortality.

Na úvod sa mi ozvali z reprákov akustické gitary. Severský motív dáva zabudnúť na to, že hlavné protagonistky pochádzajú z krajiny vychádzajúceho slnka. Addicted je, samozrejme, stávka na istotu. Všetko je presne nadávkované tak, aby spĺňalo štandardy powermetalového rýchliku do bodky. Trochu divné, že sa Asami drží v slohách pri zemi. Spevný a nákazlivý refrén je už v jej typických výškach. Gitaristky Miyako a Midori sa o čosi viac predvedú v singlovke, ktorú si vydupal ich distribútor pre Európu. Pri Pledge Of The Saviour začínam šípiť nejakú zradu. Niečo nie je v poriadku. Hudba je šľapavá, ale chýba tomu to správne korenie. Ďalší singel Rising je jasným dôkazom, že kapela sa snaží adaptovať na našej scéne. Bohužiaľ, to má za následok, že singel jemne skĺzol medzi všedné a priemerné powermetalové pesničky.

Empty Daydream je presne tá pesnička, kde sa všetko zlomí. Nenormálne popom z osemdesiatok presiaknutá vec, vyváľaná v heavymetalovom bahne. Predstavte si, že Belinda Crarlisle si spieva pesničku, ktorú aranžoval Kai Hansen. Mne to príde ako nenormálne funkčná kombinácia. Mastermind 01 obracia kormidlo späť k metalu. Vec náramne pripomínajúca riffujúceho a popritom skackajúceho Scotta Iana si bez ohľadu na predchádzajúci vývoj albumu razí cestu z reprákov. Miyako už na debutovej platni dokázala, že je naozaj schopná skladateľka. Na tomto albume excelentne predvádza svoju variabilitu. Asami šteká slová ako nasraná puberťáčka, ako keby ten šľahačkový úvod ani neexistoval. Svetlo na druhom brehu zasvietilo a ja som sa mu vybral oproti. No nedošiel som.

M.D.O. je názov facky, ktorá ma zrovnala so zemou. Thrashmetalový uragán so mnou riadne pozametal podlahu, párkrát ma ešte hodil o zem a podupal. Stláčam tlačidlo „Repeat“.  Nasledujúce dni si v duchu opakujem iba tri písmenká.

Šéfka a basgitaristka Miho pokračuje tam, kde jej kolegyňa podala štafetu. Nasledujúca old school heavy jazda Journey To The Otherside disponuje viac než bojaschopným refrénom. Asi najviac mi pripomína debut Awekening From Abyss. Stevovi Harrisovi v podprsenke skladateľsky asistuje aj klávesák z Lightbringer Mao. Ten stvoril The Final Collision podľa obrazu Timma Tolkkiho. Jednoduchá sloha, trocha drámy a spevný refrén s triumfálnym koncom. V tejto chvíli je mi jasné, ktorá pesnička mala byť singel.

Hoci Lovebites naháňajú jedného ducha NWOBHM za druhým, každý vedel, že tekvicoví hrdinovia z Hamburgu by v ich podaní zneli geniálne. We The United je toho jasným dôkazom. V záplave tekvíc sa nesie posledná rýchlovka, ktorá ako by Weikathovi z pera vypadla. Obrovská, ultramelodická a pompézna. Pred koncom takýto bombónik padol vhod. Poslednnou vecou je emotívny slaďák Epilogue. Pesnička graduje a neposedná bubeníčka Haruna si neodpustí tu a tam trocha zmeniť jednotvárne pomalé tempo. To záverečné sólo žeriem kompletne celé.

Mix a master už tradične prebehol vo Finwoxe a opäť sú zaň zodpovední páni Karmila a Jussila. Baby sa snažia nadviazať na úspešný debutový album a popritom osloviť čo najpočetnejšie publikum. Cieľ jednoznačne splnili. Album sa predáva lepšie ako debut (23. miesto Bilboard Japan, 1. miesto UK iTunes Metal Chart, 10. miesto USA ). Kompozície a spevové linky sú o poznanie jednoduchšie. Vypočítavosť im podľa mňa vôbec nesedí. Clockwork Immortality sa na predchodcu tak úplne nedotiahol a trocha zaostáva. Napriek miernemu zakolísaniu na začiatku sa tu stále bavíme o vysokej kvalite. Aj samotné čísla hovoria očividne v prospech heavymetalových princezien. Skvelá práca, dievčatá.

Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 1Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 2Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 3Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 4Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 5Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 6Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 7Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 8Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 9Dokáže nový album Lovebites konkurovať debutu? (recenzia) - 10