Dogma INC. – Blacksun Flowers (recenzia)

My, metláci, hlavne postarší, rozdeľujeme hudbu veľmi jednoducho. Máme radi, keď je niečo dobré a v tomto prípade nepotrebujeme s ničím zbytočne špekulovať. Alebo na druhej strane dokážeme stráviť nový smer, pokiaľ nám niečo napovie. Keď zahrabem v pamäti, tak sa mi z minulosti vynárajú mnohé úderné zoskupenia, ktoré mi dokázali dať hudobne poriadne cez papuľu. Kapiel, ale aj žánrov, ktoré sa vo mne takto výrazne zapísali, je hneď niekoľko, no veľmi zaujímavý prúd niekedy priniesli starí známi panteráci. Samozrejme, ich výrazný prejav, ktorý dokázal spojiť metal s raným hardcoreom ovplyvnil mnohých hudobníkov a mnohí z nich sa tiež pokúšali tento prúd pretaviť do svojich vyznaní. Je však len veľmi, veľmi málo kapiel, ktorým sa to podarilo.

Štýl, ktorý dáva obrovský dôraz na výraznú rytmiku a čítanie jednotlivých pasáží, ovplyvnil aj slovenskú bandu DOGMA INC. Tá sa na svetlo sveta dostala už v roku 2001. Čítate dobre, kapela má už 15 rokov a za sebou zanechala pomerne výrazné ryhy. Aktuálne je to album Blacksun FLowers, ktorý obsahuje 9 skladieb a čaká na to, kým sa doňho zahryzne raznica a dá tak albumu zelenú. Rozoberať počin tak výrazne ovplyvnený Panterou nemá v podstate veľmi zmysel, pretože tento štýl je tak špecifický, že ho človek buď miluje, alebo ho prepúšťa ďalej. V prípade kapely Dogma INC. sú tu však ešte ďalšie výhody. Kapela nie je žiadnou lacnou kópiou ani vykrádačom riffov, naopak je výrazne hudobne vyspelou a priamočiarou jednotkou. S niečím podobným som sa stretol u mexickej bandy S7N, ktorá mi dych vyrazila podobným spôsobom a ktorá sa pohybuje v rovnakých mantineloch.

Zostáva len byť trpezlivým a počkať na album, ktorý sa dúfam čoskoro objaví aj vo vašich rukách. Dúfam tiež, že chalanov a samotnú kapelu čaká výrazná podpora scény, pretože prinášajú veľmi ťažký a kvalitný materiál. Ďakujem zaň, pretože práve on našu scénu naozaj obohacuje.

Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 1Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 2Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 3Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 4Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 5Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 6Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 7Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 8Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 9Dogma INC. - Blacksun Flowers (recenzia) - 10