Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia)

Oldschoolový death metal s moderným zvukom? Áno, aj to je možné. Nemyslel som si, ale Američania VORACIOUS SCOURGE z mesta Baton Rouge v Louisiane ma o tom celkom úspešne presvedčili. Ich EP Our Demise, ktoré vydali prednedávnom u Immortal Souls Production, je akousi mozaikou odlschoolových prvkov ponaliepaných na kvalitné nové hudobné plátno.

Priznám sa, že keď som si túto dosku vložil do prehrávača a ozvalo sa intro Vaticination, nebol som plný očakávaní. Intrá plné atmosférických prvkov ako zvuk búrky, kroky, recitovaný text, sú v deathmetalovej komunite skutočne obľúbené. A tak som čakal na druhú skladbu, ktorá prišla hneď po minúte. Keď sa ozval skutočne odlschoolový, pre moje uši až výsostne nekvalitný zvuk bicích, iba som prevrátil očami. Ale musel som uznať, že som robil unáhlené závery. V skladbe Harbinger Of Our Own Demise totiž prišiel nečakaný zlom v podobne kvalitného melodického gitarového partu s ešte kvalitnejším zvukom a príjemnou harmóniou.

Orientálne znejúca gitara a atmosférické intro s hovoreným textom sa objavili pekne pokope aj v piesni Expiate The Depraved. Tu však bola počiatočná atmosféra akosi príliš náhle a hlavne neprirodzene pretrhnutá divokým nástupom kapely. To ma pri počúvaní trochu vyrušilo. Kapela to ale všetko napravila neskôr hlavne sólovou gitarou podfarbenou nasamplovanými chórmi, ktoré piesni dodali pútavý podtón. Mal som pocit, že tu cítiť vplyv symfonického black metalu, zvukovo najviac podobnému kapele Dimmu Borgir.

V skladbách je na odlschoolový death metal skutočne množstvo melodických prvkov v sólových gitarách, prepracovaných technických vyhrávok ako napríklad v skladbe Fortuity Of The Deceived, ale aj skvelých riffov ako v záverečnej Oracle Of Repugnance, kde sa dokonca objaví aj čistý zvuk gitary.

Napriek počiatočnému skepticizmu ma tento album veľmi milo prekvapil. Vôbec by som túto kapelu nezaškatuľkoval ako death metal a už vôbec nie ako oldschoolový. V ich hudbe je badať mnoho moderných prvkov a veľmi veľa melodických častí. Nech už ale žánrovo zaradíme kapelu Voracious Scourge kamkoľvek, jedno je isté. Hudobne majú skutočne čo ponúknuť každému fanúšikovi tvrdšej muziky.

Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 1Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 2Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 3Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 4Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 5Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 6Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 7Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 8Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 9Dá sa kapela Voracious Scourge označiť za oldschoolovú? (recenzia) - 10