Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia)

Ak radi pátrate po niečom novom a nepohrdnete ani inštrumentálnou rockovou muzikou, tak tu pre vás niečo máme. V roku 2012 totiž okolo gitaristu Paola Carrara v talianskom meste Vicenza vzniklo zoskupenie, ktoré dostalo názov PAOLO CARRARO BAND. Tvorba tejto skupiny hudobníkov oplýva badateľnými vplyvmi klasickej progrockovej muziky sedemdesiatych rokov, ale nájdeme v nej aj elementy modernejšieho metalu, fusion či bluesu.

Vo februári tohto roku vyšlo kapele nové päťskladbové EP s názvom Newborn. Počas dvadsaťjeden minút sa vám kapela na tomto EP predstaví skutočne v tých najrôznejších polohách. Úvodná skladba Introduction 1257 začína symbolicky k názvu dosky plačom novorodenca. Táto pieseň je pomalšia a veľmi pripomína hudobným materiálom baladickejšie skladby od Dream Theater. Vplyv tejto asi najznámejšej progrockovej kapely súčasnosti cítiť napríklad aj v skladbe Blue Jay River. V tejto opäť baladickejšej skladbe ale cítiť aj silný vplyv sedemdesiatych rokov a kapiel ako napríklad Pink Floyd. Sedemdesiate roky a veľa bluesových prvkov je však najviac cítiť v skladbe Exeptions.

Pre tých, ktorí majú radšej o čosi ráznejšie riffy, zapadajúce viac do metalovej muziky, zaradila kapela na toto EP skladbu Back In Town. V nej si možno všimnúť aj veľmi výraznú basovú gitaru, no ako celok mi tento kúsok príde na inštrumentálnu skladbu dosť monotónny. To sa však nedá určite tvrdiť o skvelej piesni Prog’N‘Roll. Je plná rytmických rock n‘ rollových riffov prerývaných spevnou gitarou a melodickou basovou gitarou. Časté rytmické a tempové zmeny robia z tejto piesne organizmus, ktorý hudobne žije a neustále čímsi prekvapuje.

Ak ste milovníkom inštrumentálnej muziky, ktorá má čo ponúknuť, ale na druhej strane nie je prehnane náročná na počúvanie, tak EP Newborn je pre vás ako stvorené. Či už do auta na pohodovú jazdu, alebo k večernému leňošeniu.

Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 1Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 2Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 3Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 4Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 5Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 6Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 7Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 8Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 9Čo vám ponúka taliansky inštrumentálny progrock od Paolo Carraro Band? (recenzia) - 10