Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia)

Švédsku metalovú scénu dopĺňa množstvo vedľajších projektov hudobníkov, ktoré sa často žánrovo úplne vymykajú tomu, čo hrajú vo svojich domovských kapelách. Pôvodne kratochvíľa hudobníkov z melodeathmetalových Soilwork, Arch Enemy a powermetalových Mean Streak prerástla svojou kvalitou iné podobné projekty a ich tretia nahrávka Amber Galactic vyhrala právom švédsku Grammy za rok 2017. Človek sa ani nenabažil takých hitov ako Domino či Gemini a novodobí švédski vierozvestcovia melodického rocku osemdesiatych rokov vyrukovali začiatkom leta s novinkou Sometimes The World Ain’t Enough.

Dvanásť nových piesní svojou kapitolou nezaostáva ani o centimeter za štandardom kapely nastaveným na Amber Galactic. NIGHT FLIGHT ORCHESTRA prinášajú  sviežu porciu moderne znejúceho AOR s vlastným, dobre rozpoznateľným ksichtom. Všetko od nálady až po aranžmány pôsobí na Sometimes The World Ain’t Enough primerane prečančane, kozmicky, nákazlivo melodicky a pozitívne. Vokál Björna Strida (Soilwork) strieda rockovú a baladickú tvár a cítiť z neho silné emócie po vzore Loua Gramma (Foreigner). Gitary dodávajú piesňam v krátkych virtuóznych sólach rockový šmrnc. Basa si veselo buble priam až funkovým štýlom naprieč piesňami a spolu s ľahkými bicími dotvárajú uvoľnený dojem z hudby Night Flight Orchestra.

Hity tvoria podstatu tvorby AOR kapiel. Singlová Lovers In The Rain spĺňa všetky atribúty „veľkej piesne“ hitparád osemdesiatych rokov a jej melódiu s precíteným spevom Strida z hlavy ťažko vymažete. Podobne budete vo svojich útrobách počuť dokola nákazlivú hitovicu Barcelona, ktorá veľmi vzdialene štruktúrou pripomenie pieseň Separate Ways (Worlds Apart) od Journey. Sedemdesiatymi rokmi v rytme funky a diska pulzuje Paralyzed. Bondovsky znejúca titulná Sometimes The World Ain’t Enough v sebe nesie správne mieru drámy a pátosu. Na progresívne tendencia AOR kapiel ako Asia, Kansas či Genesis nadviaže partia zručných inštrumentalistov z Night Flight Orchestra v záverečnej deväťminútovej The Last Of The Indepedent Romantics.

Fanúšikovia AOR (a osemdesiatych rokov vo všeobecnosti) si môžu chrochtať blahom aj pri štvrtom počine Night Flight Orchestra. Títo chlapci vedia, ako písať hity a to ich odlišuje od žánrovej konkurencie široko-ďaleko. V ich podaní navyše neznie melodický rock ako pokus dávnych hviezd o pripomenutie si zašlej slávy, ale ako úprimné vzdanie holdu dobe syntetizátorov, mulletov a pompéznych hitov.

Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 1Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 2Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 3Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 4Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 5Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 6Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 7Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 8Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 9Ako znie kozmické AOR v podaní Night Flight Orchestra? (recenzia) - 10