Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia)

PACINO je štvorčlenná formácia z Benátok. Páni, ktorí dali tento projekt dokopy popri svojich iných kapelách, sa venujú alternatívnemu roku. Avšak nepredstavujte si nič v štýle amerických komerčných rockových kapiel, ktoré sa nálepkujú práve týmto subžánrom. Pacino je alternatíva v pravom slova zmysle. Celej doske Fallen America dodáva veľmi špecifický zvuk hlavne syntetická basová gitara.

Vypočuť si osem skladieb, ktoré debutová doska týchto Talianov obsahuje, vám zaberie len niečo okolo pol hodinky. A verte mi, bude to stáť zato. Atmosféra, ktorá sa najčastejšie zrkadlí v piesňach od Muse a množstvo skladieb, kde je spev naefektovaný tak, že trochu pripomína spev Marilyna Mansona, no zároveň tony hudobnej originality. Pri tejto doske som si naozaj mohol s čistým svedomím povedať: Tak toto som ešte nepočul.

Spomínaná výrazná syntetická basa ma prekvapila, ale aj očarila už v prvej a zároveň titulnej piesni Fallen America. Basa je totiž po celý čas dosť v popredí. Klavírny zvuk je v tejto skladbe úplne rovnocenný s elektrickou gitarou a bicími. Trochu skreslený spev celému zvuku dodáva ešte psychedelickejší charakter. Na výraznej base sú postavené viac-menej aj skladby Lately, Iknusa či The Misanthrope, v ktorej je basová linka azda najzaujímavejšia. Napriek tomu, že sa v nej opakuje stále jeden melodický motív, má niečo do seba. V tejto skladbe nájdete asi najmelodickejší refrén celého albumu. Celá skladba ide po jednom z nich pomaličky do fade outu a keď ste presvedčení o blížiacom sa závere, do ticha vstúpi naliehavý klavírny zvuk a sláky. Celý charakter energickej skladby sa zmení na kvalitnú baladu. Žiadny návrat k pôvodnej téme sa ale nekoná. Konvencie sú kapele Pacino očividne úplne cudzie, a tak v pomalom duchu skladba aj skončí.

Prvá skladba, v ktorej spomínaná basa absentovala, bola štvrtá Desert Trip. Mala pomalší úvod ako skladby doteraz. Dá sa povedať, že počas celej skladby je hudba akosi v pozadí. Atmosféru dokresľujú klávesový pad a gitara. Hudobne vyčnieva až pekné gitarové sólo v závere, inak má celú dynamiku skladby na svedomí práve spev, čo sa často nepočuje. Veľmi zaujímavá línia spevu ma oslovila tiež v slohách piesne Out Of The Cage. Táto sa stala mojou obľúbenou aj vďaka zvuku hammondu a chytľavému rytmu, ktorý kopíruje priamočiary riff.

Veľmi sa mi páči celá koncepcia albumu. Rovnocennosť nástrojov a hra so zvukmi. Predovšetkým klávesák sa naozaj vybláznil. Okrem spomínaného klavíra a hammondu či obvyklých slákov a padov si užijete aj klávesový zvuk dychov v skladbe Lately či zbesilú hru s ribbon kontrolérom v skladbách Out Of The Cage, Inkusa a The Misanthrope. Najviac klávesových zvukov, ktoré miestami znejú až ako vytrhnuté zo Star Treku, zaznie v kúsku Under My Feet. A aby sme nehovorili iba o klávesoch, tak v tejto skladbe zaznejú aj veľmi zaujímavé gitarové sóla.

Azda jediná tak trochu tuctovajšia skladba na albume má názov Lifestyle. Slovo tuctová je ale použité skutočne len na porovnanie s ostatnými skladbami. Platí to hlavne v úvodne skladby a v refrénoch. Treba ale dodať, že táto pieseň disponuje aj príjemnou kontrastnou časťou s klavírom a pekným gitarovým sólom.

Všetkým, ktorí radi objavujú nové kapely a majú radi neopočúvanú hudobnú produkciu, naozaj odporúčam túto dosku si zohnať a vypočuť. Kapela Pacino dáva svojím debutom pojmu alternatívny rock ten správny rozmer. Ich hra so zvukmi a celkovým aranžmánom skladieb je skutočne fenomenálna. Jednou vetou, album Fallen America by si vaše uši nemali nechať ujsť.

Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 1Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 2Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 3Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 4Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 5Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 6Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 7Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 8Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 9Ako sa robí alternatívny rock v podaní talianskej kapely Pacino? (recenzia) - 10