Podľa Edmunda Husserla, nemeckého filozofa, zakladateľa modernej fenomenológie, je zážitok prvok zážitkového prúdu, v ktorom každý jedinec žije ako identické ja, prístupný vo svojich aktualitách a potom aj potencialitách, ktoré sú tej ktorej osobe zrejme takisto podstatne vlastné.

Žiadate si zážitok? Nech sa páči, tu ho máte. Ale čo to vlastne je zážitok? Je to každý jeden duševný jav, ktorý jedinec prežíva; je vždy vnútorný, subjektívny, citovo sprevádzaný; je zdrojom osobnej skúsenosti, hromadí sa celý život a utvára jedinečné duševné bohatstvo každého človeka. Zážitok je výsledok alebo konštituent prežívania. A to sa snažil aj kalifornský swamprockový týpek John Fogerty so svojou sprevádzajúcou kompániou Creedence Clearwater Revival. Sprostredkovať čo najlepší koncertný zážitok... a snáď sa im to podarilo, aj keď dátum koncertnej show je 17.august 1969.

Ústredná myšlienka, ktorá sa preháňa každému, kto nejakým spôsobom zavadí o tvorbu tohto, v dnešnej dobe starešinu rocku, je spojená so slovíčkami: klasický sedemdesiatkový rock. Pretože tým základným, čo sa na každého vyvalí z tohto, po päťdesiatich rokoch konečne vydaného „matrošu“, je mimoriadne intenzívny, teda masívny, pri tom trochu špinavý sound a klasické gitarové riffy, bublajúce basové linky a breakmi nasiaknuté škopky. Toto všetko vytvára mohutný rockový výklad, ukončený vokálnymi figúrami, ktoré siahajú k samým počiatkom rocku, teda ku country, rock´n´rollu a blues. Jednoducho pecka. Zvukový attack celého koncertu, odohrávajúcom sa na notoricky známom festivale Woodstock, strháva človeku farebné hippie háby z tela a podráža ho do lepkavého teplého blata, a napriek tomu to cieľovým respondentom vôbec nie je nepríjemné. Naopak, veď to k Woodstocku patrí. Veď každý, kto miluje klasickú rockovinku z konca búrlivých šesťdesiatok, dá jasne najavo, ako veľmi môže vstrebávať pravý pôvodný rock, onen neotesaný valivý štýl, kombinujúci odkaz klasického rhythm and bluesu piatej dekády s údernosťou práve definovaného rocku a prístupnosťou americkej tradičnej hudby.

Už od prvých tónov koncertu rozprávajú príbehy drsne nablýskaného charakteru, v drobných odtieňoch pôsobiacich ako legálna droga, inak povedané ako omamujúci zážitok bez rannej nevoľnosti. Ako „nositelia klasického archaizmu“ si pomaly, ale isto vydobyli povesť vynikajúcej koncertnej kapely a ich vystúpenia svojou nefalšovanou energiou a divokosťou vyvolávajú predstavy, že takto to vyzeralo na tripoch kvetinkového leta. Veď autorský macher John Fogerty svojím vystupovaním a prežívaním jednotlivých skladieb hodne vsadil na absolútne vzývanie jedného z najzákladnejších rock´n´rollových prikázaní: geniálneho riffu a melodických vokálnych liniek. Jednoducho štruktúrované, postavené na kombinácii rytmov rhytm&blues a cajun, bez zmien tempa, charakteristický výrazný country vokál i ťažné riffy Fogertyho gitary, uvoľnené popevkové hitovky zlatých čias sanfranciskej rockovej explózie, skrátka starý „kredenci“ ako vyšitý. Skladby „Proud Mary“, „Bad Moon Rising“ či „Green River“ zaznievajú v typickom sounde swamp-rocku. Ľahký opar gitarovej masturbácie rozvievaný naznačeným melodickým tokom je len pomyselnou nadstavbou ich špinavej muziky, ktorá vracia tvrdý rock k jeho prapodstate. Je neskutočné počuť vedľa seba kompozície z prvých troch albumov - úvodný vypaľovák „Born on the Bayou“, skvelo vystavanú coververziu „I Put a Spell on You“ od „Screamin' Jay Hawkinsa či dlhú zaujímavosť „Keep On Chooglin“, kde sa blysli všetci štyria zúčastnení, alebo ich verziu legendárnej pecky „Suzie Q“, prípadne nie často hranú „Bootleg“ z druhého albumu Bayou Country. Nahrávka skompletizovala legendárne vystúpenie CCR na historicky najznámejšom festivale Woodstock pre ďalšie generácie. Predtým len štyri skladby vyšli v ´94 na kompilácii „Woodstock: Three Days of Peace and Music“. Táto lajvka je súčasťou nového 38-diskového box-setu „Woodstock – Back to the Garden: The Definitive 50th Anniversary Archive“, ktorý vyšiel s tým istým dátumom.

Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 1Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 2Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 3Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 4Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 5Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 6Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 7Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 8Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 9Čakanie na koncert Creedence Clearwater Revival skončilo (recenzia) - 10