Topoľčania BEAUTIFUL BASTARDS pred časom v našom rozhovore tvrdili, že cieľom pri zakladaní kapely bolo hrať ten najprimitívnejší punk, aký sa len dá. Nuž, musím konštatovať - a priznávam, že s istou mierou potešenia - že na ich debutovom albume Gentlemen On Hunt (prečo vlastne ten anglický názov?) sa im to až tak veľmi nepodarilo.

Ich muzike síce nechýba potrebná špinavosť a ten správny nasraný prístup, zároveň sú však prítomné aj nadhľad a radosť zo samotného hrania. Keď sa k tomu pridajú aj nenásilné ozvláštňujúce prvky v podobe akordeónu (Starý bar) alebo piana (skvostná Noc v bolesti), máme tu vo výsledku jeden neskutočne pohodový punkový náklad, ktorý musí potešiť každé vybíjané srdce. A nielen tie! Ako som spomenul o pár riadkov vyššie, tak úplne čistokrvný punk to nie je, v niektorých pasážach to spevák Harwy tlačí až niekam do hardcoreového prejavu, nehovoriac o takej Ty vieš!. Tá je s miernym prižmúrením oka metalovou vypaľovačkou, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani trebárs Nuclear Assault a im podobní. Podobne šľapavá Ilúzia zas cez tradične punkové prúdy v slohách pláva až k hardrockovému refrénu s neodolateľnou gitarovou vyhrávkou.

Možno by sa našla aj nejaká vata, taká Beštia je síce naozaj rýchla a jej energia by vyrobila elektrinu pre menšiu obec na týždeň, ale tie dva akordy začnú po čase liezť na nervy, ale veď čo chcem, je to punk rock. A jeho úmyslom je všetko, len nie páčiť sa.

Ťažko písať niečo o punkových textoch a pritom nenosiť drevo do lesa. Večnou inšpiráciou (čo, napokon, chlapi zmieňujú aj v booklete) im sú ženy, nahliadneme aj do tém ako priateľstvo, minulosť či súčasné vymývanie mozgov médiami. Nejde však o prvoplánové výkriky ani o pseudohlboké intelektuálne drísty. Jednoducho, ako im zobák narástol, tak Bastardi spievajú. Ber alebo vypadni.

Bál som sa, že ma táto žánrovo pre mňa nie veľmi lákavá fošňa unudí na smrť a, ajhľa, ono ten punk fakt nie je mŕtvy, dokonca ani na Slovensku. Ak dokážu energiu z CD preniesť na pódium, o čom ani v najmenšom nepochybujem, zrejme si v budúcnosti z poga na ich koncerte odnesiem nejaký ten fešný monokel, pretože bez pohybu určite nevydržím.

Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 1Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 2Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 3Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 4Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 5Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 6Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 7Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 8Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 9Beautiful Bastards - Gentlemen On Hunt (recenzia) - 10