A máme tu ďalšiu nádejnú formáciu slovenských junákov, tentokrát z malebnej oblasti Oravy. Drsná nátura tohto kraja sa premietla aj do hudby kapely, ktorá si hovorí ALL AGAINST NOTHING a svoje umelecké vízie pretavila do svojho debutového albumu Falošná sloboda.

All Against Nothing vznikli ešte len v roku 2014 a jeden by si aj povedal, či to nie je na vydanie dlhohrajúcej fošne trochu priskoro. Toto päťčlenné komando však na svojej prvotine takéto úvahy trhá na franforce. Chalani sú do jedného výborní muzikanti a svoje nástroje ovládajú viac než dobre. V skladbách počuť, že sú zohraná partia a hodiny v skúšobni sa vyplatili. Isto k tomu dopomohli aj koncerty, prevažne v severnej časti našej vlasti. A čo vlastne AAN hrajú? Na svojom FB profile uvádzajú žánre ako melodic metal a metalcore. S tým by sa v podstate dalo súhlasiť, pre lepší obraz si predstavte Bullet For My Valentine spievajúcich po slovensky, akurát s tromi gitarami - tento trend je, tuším, čím ďalej, tým silnejší. Z trendovosti by mohla byť obvinená aj hudba na Falošnej slobode, ale iba po prvom vypočutí. Ak nedáte na tento prvý dojem, tak sa vám skladby prestanú javiť úplne bez nápadu a melódie už nebudú také prvoplánové.

Akurát s úvodnou Sme iní mám problém, tam sa spomínané neduhy nemažú ani s viacerými vypočutiami a jej umiestnenie na prvé miesto mi príde dosť nešťastné. Avšak napokon to až tak veľmi nevadí, pretože hneď po nej nasledujú dve najlepšie skladby celého albumu Tvoja tvár a titulný song. Hlavne druhá spomínaná vec je výborne vystavaná a disponuje vkusnými aranžmánmi a veľmi chytľavým, ale nie vtieravým refrénom. Naopak, trochu banálne pôsobí balada Navždy, kde aj chrapľák speváka Ľuboša pôsobí akosi silene a nepatrične. Na druhej strane, z textu musí byť jasné, že je veľmi osobný a na albume jednoducho musel byť. A koniec-koncov – melodické sólo zachraňuje túto pieseň od bažín šedého priemeru.

Chlapi nie sú žiadni rojkovia, oči majú otvorené a všímajú si neduhy ľudstva, ktoré sú hlavnou inšpiráciou v ich textoch. Nečakajte žiadne existenciálne filozofické traktáty, žiadne nepodarené metafory, tu sa na plnú hubu reve (mimochodom, Tomášov scream rozhodne má svoje kvality) bez prikrášľovania, čo sa deje s týmto svetom a tými, ktorí ho obývajú. Len tie texty mohol pred vytlačením do bookletu niekto skontrolovať, na „zakrytí výhľad“, „zo šatkou“ a pod. sa "grammar nazimu" ako ja nepozerá dobre.

Zvukovo to mohla byť aj väčšia tragédia, napokon to však dopadlo celkom dobre, nie úplne dokonalý zvuk odhaľuje príjemnú surovosť celého materiálu. Falošná sloboda zrejme nespôsobí na slovenskej scéne historické zemetrasenie, ale tak nejak mám pocit, že o to sa chalani ani nesnažili. Prvoradé je pre nich ostať samými sebou a z tohto debutu to priam kričí. Poctivá práca.

All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 1All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 2All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 3All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 4All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 5All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 6All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 7All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 8All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 9All Against Nothing - Falošná sloboda (recenzia) - 10