Keď sa v spojitosti s muzikou povie Gorillaz, určite si všetci predstavíte presne to isté. A väčšina z vás už určite malá tú česť aj s kapelou Dethklok, hlavnou hviezdou seriálu Metalocalypse. I keď sa obe z týchto kapiel prezentujú diametrálne odlišným hudobným žánrom, predsa majú niečo spoločné. Sú kreslené. Volajú ich virtuálne. A nie sú jediné. Dnes sa spoločne zameriame na pomerne mladú virtuálnu kapelu, ktorá si hovorí BELZEBUBS.

Kvarteto zábavných blackmetalových postavičiek vzišlo z rovnomenného komiksu JP Ahonena. I keď sa v ich virtuálnej biografii píše, že sa vracajú na scénu po dlhšej pauze, pred ktorou stihli vydať dva albumy, v skutočnosti je Pantheon Of The Nightside Gods ich dlhohrajúcim debutom zastrešeným vydavateľstvom Century Media.

Ešte skôr, ako album oficiálne 26. apríla vyšiel, vypustili postupne Belzebubs tri ochutnávky. Ako prvé sa objavilo video k Blackened Call. Touto skladbou sa kapela dokonale zadefinovala. Všetko, čo nájdete na ich debute, vlastne nájdete už v tejto piesni. Časti s klincujúcimi bicími, kvílivé gitary dodávajúce melodiku masívnym stenám tvrdých gitarových riffov a kíl, výrazné, zväčša symfonické zvuky, prenikavý growl a tajomné recitované časti textu. To všetko sa prelína celým albumom.

Druhý singel Cathedrals Of Mourning túto škálu ešte rozšíril o klavírny zvuk a vydarené gitarové sólo. Celá pieseň je pretkaná variáciami na melodickú tému v gitarách. Jej ponurá gotická atmosféra a mohutný zvuk sú jednoducho očarujúce. Poslednou zverejnenou skladbou pred vydaním sa stala Nam Gloria Lucifer. Zimomriavky sa opäť počas hovorených častí textu usadia na zátylku. Celkovo je táto pieseň jedna z najdravších a najsurovejších na albume. Gitarové sóla však na tejto doske nájdete aj značne kvalitnejšie.

The Faustian Alchemist, Dark Mother. To sú dva kúsky, v ktorých nájdete najvydarenejšie sóla. Kratšie a melodické sólo v The Faustian Alchemist ale nie je zlatým klincom skladby. Jednoduchá chytľavá melódia, ktorou vás klavír vtiahne do jej deja a svojou gradáciou vás spolu gitarami, bicími a spevom vťahujú hlbšie a hlbšie do temného severského lesa. Opäť vás prekvapí ponurá atmosfér, masívny zvuk a paralyzujúce pochodové rytmy z času na čas objavujúce sa v bicej sekcii.

Dark Mother na to ide kapela z úplne inej strany. Vyše deväťminútová skladba začína ako pravý symfonický black. Guľometné bicie, surový rev a výrazné klávesy. Ale nebojte sa, že vás počas svojej najdlhšej piesne budú Belzebubs nudiť monotónnosťou. V bicej zložke sa objavuje mnoho zaujímavých rytmov a zvratov. Riffy sa aj tu pohybujú v jednej téme, ale všetko, čo sa deje popri nich, úplne mení štruktúru a charakter skladby. Široký zvuk a temná atmosféra sa už stali pravidlom. Novinkou je ale výraznejšia basa v pár častiach, akustické gitary, šepot a zborový spev. Gitarové sólo trvá vyše minúty a nájdete v ňom melódiu, technické vypletačky, rytmické zvláštnosti, rýchle i ťahavé časti. Trochu mi však chýba dvojhlasný tandem gitár.

Na albume Pantheon Of The Nightside Gods nájdete už na prvé počutie nespočetne mnoho prvkov, ktoré by stáli za zmienku. Z toho ešte nespomenutého je to napríklad čarovne plynulý prechod melódie z klávesov do gitár a údery na kotly v úvode The Werewolf Bride. Zvuk čistej gitary bez efektov a miernejšie tempo v Acheron. Akustické gitary a dokonca melodický spev v The Crowned Daugthers. Ešte príťažlivejšiu gradáciu ako v The Faustian Alchemist nájdete v titulnej piesni. K hlbokým slákom otvárajúcim Pantheon Of The Nightside Gods sa pridá klavír, potom hlboká ťahavá gitara. Všetky nástroje postupne prechádzajú do vyšších polôh. Pridávajú sa bicie a postupne sa zahusťujú. Príjemný rytmus a uši drásajúci growl. Celá skladba vyvrcholí vo svojej piatej minúte a posledné tri si užijete širokú orchestrálnu časť.

Ak vás posledná informácia zaujala, určite vás potešia aj piesne Nuns In The PurgatoryMaleficarum - The Veil Of The Moon Queen, Pt. I. Miešaný zbor v prvej a symfonický orchester v kombinácii so zborom si vás počkajú v druhej. Nič viac. Žiadne gitary, bicie ani growl. Iba ponurá atmosféra panteónu týchto blackmetalových bohov. A ktovie, čo všetko ďalšie si nájdete na tejto doske ešte vy sami.

Vo fiktívnej biografii je uvedené, že kultové postavenie na poli svetového black metalu si kapela získala už svojím debutom Quis Novit Daemonis Astus (2006). A kultové postavenie na poli svetového metalu si Belzebubs skutočne svojím debutom získali. No jeho meno je Pantheon Of The Nightside Gods.

Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 1Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 2Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 3Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 4Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 5Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 6Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 7Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 8Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 9Akým debutom prispela na scénu virtuálna kapela Belzebubs? (recenzia) - 10