Tento rok slovenská metalová scéna boduje predovšetkým na svojom najpochmúrnejšom fronte. Blackened death alebo až ambientný doom. Jednoducho číra temnota v hudbe. Kapely hrajúce takúto hudbu akoby sa vynárali jedna po druhej z útrob zeme. A nebodujú len u mňa. Bodujú u fanúšikov tohto typu metalu doma aj ďaleko v zahraničí. Rok 2019 už priniesol niekoľko podobných počinov. A teraz je na rade Stormveiled od bratislavských AEON WINDS, ktorý vyšiel pod štítkom talianskeho vydavateľstva Avantgarde Music.

Ako som už naznačil, dnes to bude opäť o atmosfére a temnote. A to pri všetkých desiatich skladbách bez výnimky. Len vložíte CD do prehrávača a už znie symfonická skladba plná zmien nálad a mohutných chorálov, ktorá privodí človeku zimomriavky. Of Times Forgotten... je skutočne veľkolepou inštrumentálnou overtúrou tohto albumu. Z prípadného zasnenia budete ale veľmi rýchlo vytrhnutí.

A Cosmic Sky Ablaze vás odzbrojí kozmickou salvou bicích. Úzkosť spôsobujúci škrek je pochovaný v oveľa konkrétnejšej hudbe a zúfalo sa snaží predrať na povrch. Neúspešne. Klincovačky si podávajú ruky s riffmi, ktoré by si nespravili hanbu na ktorejkoľvek heavymetalovej nahrávke a scream strieda z času na čas čistý spev.

V podobnom trende pokračuje aj Beyond All Empty Places. Počuť hard/heavy riffy i čistý vokál. Ale opäť je tu o poznanie viac symfonických a atmosférických prvkov. Na tajomnosti skladbe pridáva aj recitovaný text. Na podobne silnej ponurej atmosfére je vystavaná aj It Is Beneath Where The Mountains Sing. Inštrumentálna skladba s výraznými slákmi, kde sa po prvý raz ozve aj klavír, evokuje sountrack k dobrému filmu. A aká musí byť táto inštrumentálna skladba famózna, keď v nej človeku nechýba ani spev, ani bicie?

Stormveiled však dáva priestor aj prvkom, ktoré by ste tu možno nečakali. Pieseň Dawn Of The Untamed Moon, ktorá je akoby vystrihnutá zo symofonicko-melodického blackmetalového albumu, prekvapí kontrastnou časťou, kde znejú len sláky a akustická gitara. A akustická a nečakane aj veľmi pokojná je i ďalšia inštrumentálka Dying Star Remembrance. V piesni To Embrace The Void si vychutnajte gitarové sólo a za povšimnutie stoja aj slovenské texty piesní Legacy Of the Unconquered SunStormveiled. Prvá z nich má navyše veľmi chytľavý rytmus a v druhej znejú sólové husle.

Inštrumentálnou bodkou za celým týmto rôznorodým opusom je ...And Woods Forlorn. Rôznorodým preto, že vo vás dokáže vyvolať úzkosť a zároveň vás upokojiť. Preto, že evokuje na niektorých miestach možno tvorbu severských blackmetalových kapiel, no zároveň z neho cítiť folkový nádych, aký do muziky vložia len naši krajania. Preto, že znie ponuro a i tak vám vyčarí v určitých momentoch na tvári spokojný úsmev. Preto, že pri jeho počúvaní naskakujú zimomriavky z napätia aj z kvality hudobného materiálu.

Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 1Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 2Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 3Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 4Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 5Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 6Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 7Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 8Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 9Ako zadefinovali Aeon Winds svojím albumom rôznorodosť? (recenzia) - 10