Mená ako JOHNY GIOELI a DEEN CASTRONOVO patria k známym v komunite rockových fanúšikov. Prvého zmieneného mali slovenskí fanúšikovia po rokoch šancu vidieť a počuť naživo s nemeckým hardrockovým gitaristom Axelom Rudim Pellom. Deen Castronovo patrí k svetovej bubeníckej špičke (ex-Bad English,  ex-Hardline, ex-Ozzy Osbourne, ex-Journey, The Dead Daisies) a ako bonus disponuje hlasom ako Steve Perry (ex-Journey). V minulosti sa obaja fešáci stretli v projekte Neala Schona (Journey) Hardline, preto promo materiály plnili vety o hudobnom stretnutí po devätnástich rokoch a o neprerušenej chémii medzi dvomi výnimočnými muzikantmi.

Talianske vydavateľstvo Frontiers je priam povestné svojimi štúdiovými projektmi spoluprác medzi rôznymi známymi a aj dávno zabudnutými hudobníkmi ako napríklad Allen/Lande, Level 10, Lione/Conti a mnoho ďalších. Niektoré z nahrávok pôsobia naozaj ako čistý kšeft bez duše. V prípade Set World On Fire sme sa, našťastie, dočkali kolekcie vydareného AOR, ktorý znie ako priesečník medzi melodickým rockom Journey a druhým Frontiers projektom Castronova Revolutionary Saints.

Hudba neprekvapivo stavia na Gioeliho hlase (znejúcom ako Bon Jovi na steroidoch), ktorý jej dokáže pridať správne rockové gule, a jemnejšom, vysokom hlase Castronova. Dynamicky sa speváci nádherne dopĺňajú a jeden z dvorných skladateľov Frontiers Alessandro Del Vecchio sa pochlapil podarenými piesňami s výraznými refrénmi ako na mieru spevákom. Bicie, klávesy ani basa zvlášť nevyčnievajú, len gitara obohacuje piesne v duchu sólovej hry Neal Schona. Celkovo pôsobí zvuk rockovo a vďaka tomu sa podarilo úspešne vyhnúť prehnanej cukríkovosti spájanej s AOR.

Spomenutý rockový odpich platí predovšetkým pre prvú polovicu nahrávky. Titulná Set World On Fire a Throught patria k tomu najlepšiemu, čo sa podarilo pre spevákov zložiť a správne navnadia na počúvanie až do konca. Piesne odsýpajú v sviežom tempe a melódie tryskajú prúdom z hlasiviek striedajúcich sa spevákov. Emóciami sa taktiež nešetrí. Castronovo sa napríklad vyspievava zo svojej prekonanej závislosti v Who I Am. Dôjde ale aj na sólové spevácke výstupy. Práve ten záverečný, akusticko-baladický kúsok Let Me Out v podaní Gioeliho považujem za jeden z vrcholov CD a uzatvára ho grandiózne introvertným štýlom.

Spojenie dvoch výnimočných hlasov prinieslo sviežu porciu melodickej rockovej muziky. Možno niečo na tej proklamovanej chémii bude a hlásim sa o pokračovanie.

Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 1Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 2Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 3Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 4Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 5Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 6Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 7Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 8Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 9Ako to dopadne, keď sa stretnú dva výnimočné hlasy Gioeli a Castronovo? (recenzia) - 10