Kapelu PODPOĽANICA som objavil iba niekoľko týždňov dozadu. Upútala ma hlavne svojím menom. Ich debut Synovia Poľany bol preto pre mňa ďalším objektom záujmu. Zaujímavý názov, pekný obal. Ale iba päť skladieb. Niekedy to ale stačí. Ako to je teda u týchto muzikantov?

Moja pozornosť začala opadávať už pri prvej skladbe Hrdinovia. Silený predhovor ma o ničom nepresvedčil. Jednoducho som mu neuveril ani slovo z toho, čo hovoril. S hudbou ide ale všetko ľahšie. Myslím, že sa niečo také hovorí. A ak aj nie, napriek tomu je to pravda. Čím hustejšia je muzika, tým do nej aj zúfalý kričaný vokál lepšie pasuje. Najsvetlejším momentom tejto skladby sú ale vydarené gitarové party pred záverom.

Po nie veľmi vydarenom štarte si ma ale kapela začala v ďalších piesňach získavať o čosi viac. Čistokrvný heavymetalový riff v Sloboda má príchuť krvavých slín a príjemný rytmus pekne kontrastujú s growlom. Dokonca i polorecitovaný text pred koncom tu už znie lepšie. Gitarové riffy sa pánom veľmi vydarili aj v titulnej Synovia Poľany a poslednej Ľadová krajina.

Synovia Poľany zaujmú aj melodickou linkou gitary, ktorej pekne kontruje basová gitara. Ľadová krajina zas poteší ucho príjemným harmonickým postupom. Prechod z akustickejšieho úvodu do tvrdej časti je na môj vkus príliš uťatý. Spev nastupuje až v závere. V prípade Synov Poľany ide skôr o krik kombinovaný s viac-menej melodickým spevom.

Asi najvydarenejším kúskom z celého albumu je Čierna pani. Hudba prechádza z tvrdého úvodu do akustickej časti síce nečakane, ale tento prechod mi nereže uši tak ako v Ľadovej krajine. Navyše tu vokály nad growlom dotvárajú celkovú atmosféru. Zhruba od polovice skladby hrá však prím gitara skvele dofarbená bicími.

Priznám sa, že album Synovia Poľany z dielne formácie Podpoľanica ma extra neohúril. Nájdete na ňom zaujímavý hudobný materiál, ktorý nie je svojou kvalitou nijako podradný ani odfláknutý. Ale nemám ani pocit, že by v sebe mal to niečo, čo vás núti pustiť si ho znova a znova. Je to príjemná priemerná metalová nahrávka, za ktorú sa kapela určite nemusí hanbiť, pretože odviedla kus dobrej roboty. Z môjho pohľadu však albumu Synovia Poľany chýba ešte nejaká tá iskra vo výraze.

Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 1Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 2Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 3Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 4Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 5Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 6Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 7Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 8Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 9Ako sa Podpoľanica predstavila so Synmi Poľany? (recenzia) - 10