Lynd, Aerendir, Born, Blackwald a De'Azsh sa vydali na nové dobrodružstvo. Po prvýkrát bez princa Chrileona, ale zato s bardom Allyonom, hrdinom predpovedaným v legendách, na svet vyvolaným za pomoci mocnej, tajomnej a starej mágie. Takúto identitu prijal ich nový vokalista Alessandro Conti. To znamená, že budeme svedkami úplne nových príbehov z Kráľovstva Súmraku (Twilight Kingdom), ktoré nám TWILIGHT FORCE vyrozprávajú prostredníctvom albumu Dawn Of The Dragonstar. No stojí ďalšia kapitola prechádzky magickou krajinou za vypočutie? Na čo sa môžete tešiť 16. augusta?

Pokiaľ skupinu zloženú z polo elfa, elfa, druida, mága, goblina a barda už poznáte aspoň trochu, aj na novom albume jednoznačne zachytíte charakteristické prvky použité aj na predchádzajúcich nahrávkach. Tými mám na mysli obzvlášť zopár špecifických zložiek hudobnej stránky. Konkrétne narážam napríklad na De'Azshhove bicie, kde počujete rýchle kopáky a pravidelné údery na rytmičák, rýchle gitary Aerendira a Lynda s tým, že Lynd má i poriadne ťahavé sóla. Vo všeobecnosti ale cítite z toho všetkého sálať energiu, čo vás prinúti rozhýbať sa.

Samozrejme, neubránite sa ani spievaniu si chytľavých textov spolu s až epicky znejúcim vokálom Allyona. Najskôr mi bolo ľúto, keď z kapely odišiel Chrileon. Následne som mala obavy z toho, kto ho nahradí. Potom som videla, že nabrali do tímu Allyona, z čoho som najskôr mala zmiešané pocity, ktoré sa nevytratili ani pri prvej oficiálne uverejnenej skladbe z nadchádzajúceho albumu Night Of Winterlight. No už pri Dawn Of The Dragonstar sa divnosť vytratila a v hlave mi na popis toho, čo TF stvorili s Allyonom vyskočilo jediné slovo: epickosť. Už Chrileon mal pomerne vysoko položený hlas, ale Allyon je ešte o pár úrovní vyššie, plus má až muzikálový, rokmi skúseností vyspievaný hlas, ktorý sa perfektne hodí do tvorby TF. Zmena na poste vokalistu ich jednoznačne dostala na ďalší level.

Za zmienku ešte isto stojí zopár prvkov, ktoré som na predchádzajúcich albumoch nezachytila. Napríklad pri With The Light Of A Thousand Suns, no nielen tam, pribudlo niečo, čo sa tam dostalo vďaka Allyonovi. A to až operne znejúce vokálne pasáže. Ja som z nich mala zimomriavky. No táto konkrétna skladba v sebe ukrývala aj niečo ďalšie nové. Niekde približne pred piatou minútou po hudobnej stránke zrazu na chvíľu nabrala až orientálny nádych, potom na pár sekúnd zase gitarovo pripomínala nejakú španielsku alebo mexickú serenádu. Bolo to príjemné ozvláštnenie, dodalo to trochu exotiky. Pri Blade Of Immortal Steel zase pribudli krátke časti s piánovými sólami a jedna časť, kde som zacítila až romantický nádych.

Twilight Force opäť nesklamali. Tentokrát však nasadili latku ešte vyššie, nielen vďaka Allyonovi, ktorého vyvolanie však jednoznačne tento rast podporilo. TF teda už na Dawn Of The Dragonstar neservírujú iba kvalitný, rozprávkovo magický, hravý adventure power metal, ale medzi ostatné prívlastky sa bez pochýb nebojím priradiť aj epický. Jediná vec, ktorá mi trošku prekážala, boli občas až zbytočne dlhé inštrumentálne časti v skladbách. Napríklad pri Blade Of Immortal Steel by som si ich vedela predstaviť o niečo menej.

No a, samozrejme, ako pri prechádzajúcich albumoch, aj pri Úsvite dračej hviezdy vám odporúčam nechať sa niesť na krídlach fantázie. Alebo draka, to bude ešte lepšie, lebo tí sa s TF nepochybne spájajú a nielen kvôli obalom albumov. Jednoducho stlačte play, zatvorte oči a dajte sa pohltiť fantastickými príbehmi z ríše Kráľovstva Súmraku, kde sa vždy deje niečo nadpozemské. A zistíte napríklad aj to, odkiaľ pochádza Allyon. Mňa dostali tento raz tak, že už mám zbalené kufre. Majte sa tu dobre, sťahujem sa do Kráľovstva Súmraku!

Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 1Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 2Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 3Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 4Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 5Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 6Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 7Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 8Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 9Ako ide Twilight Force rozprávanie príbehov s Allyonom? (recenzia) - 10