Nie je to tak dávno, čo boli u nás fínski Insomnium. Vtedy som si hovoril, že by bolo super mať u nás kapelu, ktorá hrá tento typ melodického death metalu s nádychom severskej surovosti a melanchólie či atmosféry drtivých nekompromisných gitarových riffov. O to viac ma potešilo, keď som natrafil na košickú kapelu ALL THE FURY. A pokiaľ ste fanúšikovia tých Insomnium, ale aj trebárs Dark Tranquility a možno aj Gojiry, tak by sa mohli trafiť do vášho gusta. Ba obávam sa, že pre mnohých, vrátane mňa, bude tento album prudko návykový.

All The Fury fungujú od roku 2011. Tvoria ju muzikanti, čo už majú niečo odohraté, ale až po dlhšej strastiplnej ceste sa im v leto podarilo nahrať debutový album Over The Line Of Meridian. Nahrávanie sa síce natiahlo na tri roky, ale na druhej strane, nie je to nič rýchlokvasené, doslova ho nechali dozrieť, lebo kvalita, s akou je nahraný, je naozaj vysoká.

Inšpirácia severským melodickým death metalom mu nedá poprieť. Samozrejme, o žiadne kopírovanie nejde. Chalani prišli s vlastnou hudbou a je tam množstvo vlastných prvkov. Dokonca miestami máte pocit, že tam počujete pri čistých vokáloch hlas pripomínajúci Hetfielda. O to sa postaral Tomáš Malý, posledný prírastok do tejto kapely, rovnako aj o ostatné vokálne časti či už čistého vokálu alebo growlu či screamu - podľa potrieb príbehu jednotlivých skladieb so snahou vyvolať emóciu či už bolesť, hnev a zúrivosť, ktorých majú nielen v názve, ale aj v skladbách neúrekom. Spevákovi sa to podarilo a to prelínanie či prechod vokálov je zvládnutý bravúrne. Pokiaľ to dokáže rovnako previesť aj naživo, tak klobúk dole.

Album nahrali v Trebišove v štúdiu u Jána Cverčka, ktorý má na svedomí komplet od nahrávania cez mix až mastering. Výsledný zvuk je taký, že by ste neverili, že takáto vec vznikala na Slovensku. Vydali si ho svojpomocne a pôvodne mal byť iba v digitálnej podobe, ale nakoniec predsa len vyšiel aj na CD.

Témy textov desiatich skladieb, ktoré sa na albume nachádzajú, sú o bežných veciach ako sociálne siete (Comment A Suicide), vyššia moc/boh (Monitors) či alkoholizmus (Sober). Obal albumu je poňatý v ,,gojirovskom štýle" predstavuje prepojenie človeka so svetom. O jeho tvorbu sa postaral jeden z členov kapely - gitarista Lukáš Bockanič.

Z môjho pohľadu je tento album jedna z najvydarenejších vecí, čo som za posledný rok počul. Zvukom, kvalitou aj coverom je na mimoriadne vysokej úrovni. Škoda len, že som sa nedostal ku konkrétnym textom. Myslím, že si ho jodnoducho treba vypočuť, lebo táto nahrávka stojí naozaj za to.

Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 1Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 2Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 3Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 4Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 5Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 6Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 7Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 8Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 9Ako funguje mrazivý chlad severu v skladbách slovenských All The Fury? (recenzia) - 10