Česká kapela PILOT SEASON má toho za sebou už celkom veľa. Na to, že sú mladou kapelou, ktorej vo februári tohto roku vyšiel debutový album, stihli podstatne viac vecí. Raz už si stihli zmeniť meno, údajne preto, aby ich začali brať vážne. V rámci kolegiality vám ich predchádzajúce meno teda neprezradím. Ich bubeník je dokonca členom opery v Jihočeském divadle. Koncertovali na akcii v Quebecu, na ktorú sa dostali po víťazstve v súťaži Planetrox. Pódium po koncerte prenechali napríklad aj legendám z Bad Religion. Keď už boli za veľkou mlákou, rozhodli sa pobehať miestne kluby a predviesť im svoju hudbu. Získali aj cenné kontakty, ktoré im otvorili dvere do exotických destinácií ako Čína či Mexico. Črtá sa aj japonská šnúra. To všetko stihli pred prvým albumom. Poďme si teda povedať niečo viac k nemu. Hlboký nádych...

Album s názvom A Deep Dive vyšiel 1. februára 2018. Produkciu, mix a mastering mal na starosti Damian Kucera. Vizuál mal pod palcom gitarista kapely Matej Selucký. Obal zaujme farbou aj jednoduchosťou. Výborné je aj spracovanie knižočky s textami. Farebné, poppunkové, s podarenými obrázkami.

A Deep Dive obsahuje 9 anglických piesní, celková minutáž je 29 minút, čiže necelá polhodinka. Ubehne to rýchlo, ani si neuvedomíte a ste na konci. Rýchly poppunk, úderné melódie a vycibrený zvuk vás zaujmú natoľko, že nevnímate prestávky medzi skladbami. Album je dosť jednoliaty, žiadna pieseň z neho nevyčnieva, azda jedine Right Where I Stand vďaka náloži bicích hneď z úvodu. Podobnosť skladieb môže byť výhoda aj nevýhoda, dobré je, že kapela si zachováva určitú tvár, na druhú stranu však môže poslucháča aj nudiť.

Ja to však hodnotím kladne, je pekné, že album je konzistentný. Angličtina je v tomto prípade výhodou, je viac než dobrá a práve to kapele otvára dvere na celosvetové pódiá. Určite budem Pilot Season pozorne sledovať a čakať na možnosť vidieť, ako im to šľape naživo.

Album sa dá vypočuť na jedno ponorenie a je to príjemne strávený čas. Je to presne to, čo som čakal od poppunkovej kapely, ktorá sa už pozrela aj do zahraničia. Bratom Čechom vyrastá slušná kapela, ktorá pri troche šťastia osloví aj zahraničné publikum.

Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 1Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 2Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 3Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 4Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 5Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 6Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 7Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 8Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 9Ako dlho vydržíte pod vodou s Pilot Season? (recenzia) - 10