Kapelu EDITOR som asi po prvý raz zaregistroval v roku 2009, keď sa zúčastnili národného kola súťaže Eurovision Song Contest so skladbou Pod parou. Narobili poriadny rachot a ihneď ma zaujali. Preto som sa aj teraz celkom potešil, keď vydali po šiestich rokoch novú dosku. No, pravdupovediac, som aj napriek napovedajúcemu názvu Old School (2017), čakal čosi iné. Možno sa tak stalo aj preto, že mám napočúvané hlavne albumy Pod parou (2008) a Dovidenia v pekle (2012), ktoré sú o čosi, povedzme, „punkovejšie“. Sú veľmi veselé a cítiť z nich aj kopu recesie, ktorou vedia títo muzikanti krásne obaliť vážnejšie myšlienky a posolstvá. A som rád, že trend „čo na srdci, to na jazyku“ si chlapci zachovali.

Hneď po zapnutí CD ma zatlačil do stoličky silný riff skladby Revolúcia. Textovo je to typický editorácky „protestsong“. Oko za oko, Ovca v rade, Vírus aj Sračky. Všetky z nich by som textovo zaradil do tejto kategórie, ktorou je Editor známy a originálny. Priamočiare texty, ale aj recesia a alegórie. Skladby, v ktorých si nedávajú servítok pred ústa. Toto všetko, ako aj typ spevákovho hlasu a jeho štýl spevu, mi oveľa viac sedeli do punkrockovejšieho a veselšieho žánru, ktorý chlapci hrali na predošlých albumoch. Na druhej strane však treba uznať, že hudobne sú opäť o čosi ďalej.

Album obsahuje, samozrejme, aj „ódy na rockovú hudbu“ ako Old School či poctu metalovej legende v skladbe Lemmy. Mňa ale z nich najviac zaujala skladba Náš život. Presne na tento typ skladby som u Editora čakal. Napriek tomu, že album vás počas desiatich skladieb nenechá vydýchnuť ani na chvíľu, pretože svojím tempom a silnými chytľavými riffmi sa derie nezastaviteľne napred bez akéhokoľvek odpočinku, práve skladba Náš život je tá, o ktorej si hneď poviete, že táto vás zodvihne zo stoličky, keď ju zahrajú naživo. Je to tá skladba, ktorá by mala byť na každom albume. Tá, ktorú si pretočíte ešte trikrát späť, kým prejdete na ďalšiu. Chytľavá pieseň s jednoduchým refrénom, ktorý bude určite skandovať na koncerte celé publikum. Touto piesňou ma presvedčili, túto som im na sto percent uveril.

Celkovo je album Old School naozaj posadený do role heavy/thrash metalu pre pravoverných. V inštrumentálnych častiach som dokonca sem-tam pozabudol na to, že počúvam pánov z Martina. Niektoré riffy a inštrumentálne aranže mi sedeli viac do tvorby Venom a podobných interpretov. Táto doska je pre mňa vskutku gordickým uzlom. Čím viac ju počúvam, tým viac sa zamotávam. Je to bez pochýb po hudobnej stránke to najkvalitnejšie, čo vyšlo z dielne Editoru. Ale čo sa týka spevu a textov, je to zase ten Editor, na ktorý sme všetci zvyknutí a bez toho by to už vôbec nebolo ono. Jednoducho by to neboli oni. No dokopy si na tieto elementy ešte stále zvykám. No aj zvyk je iba železná košeľa a Old School bol v konečnom dôsledku milým prekvapením. Určite stojí za viac než jedno vypočutie.

Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 1 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 2 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 3 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 4 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 5 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 6 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 7 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 8 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 9 Zachutí stará škola kapely Editor aj v novej dobe? (recenzia) - 10