ELLESÉNGES GOMBÓC. Už pri prvom počutí názvu tejto kapely/projektu si poviete, že to bude poriadny ,,čarda papriká" alebo aspoň maďarský guláš. Na tom guláši niečo bude, aj keď maďarský rozhodne nie je. Stretnete sa hlave s angličtinou a občas s češtinou či nemčinou. Chalani sú z Jihlavy a svojím špecifickým growlom, ale aj čistým spevom im vypomohol Vein, ktorého ste mohli poznať  z kapely Holotropic.

Kapela sama seba definuje ako regresívny banánový metal, špajzový black metal, pohanský halušky 'n' roll alebo jednoducho food metal. Ja by som ich označil ako zmes avantgarde death/experimental metal s prvkami ambientu a jazzu. Okrem tradičných nástrojov ako gitary, basa, bicie sa tu mihnú aj trúbka a klavír. V každom prípade, zaškatuľkovať ich niekam je takmer nemožné.

Koncom januára 2017 im vyšiel album Six Six Six Unwilligly Given Figs obsahujúci 11 skladieb o celkovej dĺžke presahujúcej 29 minút. Ak vám je názov albumu povedomý alebo vám rovno pripomína sparodovaný názov, tak ste trafili do čierneho. Podobne sú na tom aj jednotlivé názvy skladieb a samotné videoklipy ku skladbám Kitchen Drama, Kitchen Massacre, John Broccoli, Cannibalistic Cabbage, Picle Mafia.

Ako ste už určite pochopili, treba tu všetko brať s rezervou a humorom. Predpokladám, že samotní členovia kapely sa tiež neberú vážne pri textoch hlavne o krájaní zeleniny, ovocia, cibule, sushi, spomínajú sa aj mäsové guľky v rajčinovej omáčke či kalmáre. Prosto je to o varení a degustovaní. A čo beriem ako veľké pozitívum a príjemné spetrenie je, že si s ich textami a hlavne hudbou pocestujete po rôznych kuchyniach sveta.

Po hudobnej stránke vás El Mariachi alias Vein svojím growlom v sprievode trúbiek napríklad v skladbách Mayo či Kitchen Drama rozkrája ako plátky cibule s rozdielom, že pri vás plakať nebude. Pri väčšine skladieb platí, že im dominuje vokalistov hlas. Avšak pri skladbe Picle Mafia po zhruba jeden a pol minúte prichádza na rad gitarový, asi jeden a polminútový čisto inštrumentálny masaker.

Pokiaľ ste náchylný na nejaké to experimentovanie, toto je rozhodne pre vás, len nesmiete vnímať text. Alebo úplne naopak, ste za každú srandu a vtipné texty v spojení so všetkým možným okoreneným smrtiacim kovom sú pre vás výzvou. V každom prípade, táto veľmi vtipne podaná forma tvrdej hudby stojí za viac ako len jedno vypočutie.

Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 1Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 2Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 3Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 4Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 5Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 6Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 7Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 8Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 9Vytvoriť album o varení a jedení? (recenzia) - 10