„Naša hudba je zmesou južanského metalu, hard rocku a bluesu. Tento štýl hudby tu nehrá veľmi veľa kapiel. Preto nás naši fanúšikovia nazývajú aj kovbojmi severu. Znie to vtipne, ale je to trefné.“ Booze & Blues. Tento žáner uvádza ako ten svoj kapela TORNADO KID. Týchto pár viet o kapele v kombinácii s informáciou, že pochádzajú z ruského Petrohradu, ma inšpirovalo k tomu vypočuť si ich debutovú štúdiovku Hateful 10. A neoľutoval som.

Neviem, kde začať. Nepoznám veľmi veľa kapiel z Ruska. Zrátal by som ich na prstoch rúk a ešte by možno nejaké aj zvýšili. Myslím prsty. Ale takéto gule nemá ani jedna z nich. Už úvodná Whiskey Beer Anthem vám uštedrí preplesk kvalitným rock n' rollom s poriadne ťažkým zvukom. Na celom albume majú gitary skutočne skvelý tučný zvuk, ktorý vám miestami postaví do pozoru všetky chlpy. Podobný, nazvime to pracovne, metal n' roll vás zatlačí do sedačky aj v skladbách Killer Song, The Many Faces Of PsychopathThe Wolves.

Ak by vás tieto skladby náhodou nepresvedčili o kvalite spomínaného ruského kvintetu (o čom si skromne dovolím pochybovať) a radi by ste predsa len ešte pritvrdili, tak to nie je problém. Svoje kovové duše môžete potešiť metalovejšie znejúcimi skladbami Rough And Tumble či Hunger, ktoré sú plné surových gitarových riffov. Okrem toho na doske Hateful 10 nájdete medzi desiatkou piesní ešte napríklad výsostne bluesovú skladbu Old World Blues, ale nebojte sa, boostre neutíchnu ani v nej. Napriek kĺzaniu zo žánru do žánru si páni muzikanti držia po celý čas typicky ťažký gitarový zvuk. A to platí aj pre westernovejšie znejúce skladby Silver Or Lead a Retired Cowboy, ktorú otvára skvelý hardrockový riff.

Nakoniec musím vydvihnúť spevákovu skvelú prácu s hlasom. Počas tvrdým rockom nabitej polhodinky predviedol mnoho farieb a vo všetkých hlasových polohách znel tak, že som mu uveril každý jeden tón, bez výnimky. Výborné rock n' rollové vokály zasadené do tejto hudby sú po všetkom opísanom už asi samozrejmosťou a kvalitné melodické gitarové sóla a chytľavé rytmy len pomyslenou čerešničkou na torte. V každom prípade vám naozaj vrelo odporúčam vypočuť si debut tejto kapely, pretože mňa toto ruské tornádo vtiahlo do svojho rockového víru veľmi úspešne.

Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 1 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 2 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 3 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 4 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 5 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 6 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 7 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 8 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 9 Vtiahne do svojho víru ruské Tornado Kid aj vás? (recenzia) - 10