Päť skladieb na novom EP pilných Trenčanov VOLUME predstavuje aj 5 demonštrácií toho, kam všade sa dokáže kapela dostať, ak tvrdí, že hrá rock n' roll. Tento široký pojem sa rozhodlo kvarteto aj zoširoka poňať a výsledkom je solídny materiál s tu silnejšími, tu priemernejšími momentami. Pozrime sa teda na Hriech trošku detailnejšie (čítaj „rozoberieme si skladbu po skadbe“).

Ani nie dvadsaťminútový kotúč otvára titulná Hriech a priznám sa, že prvé akordy vo mne vzbudili obavy, že toto bude mať s originalitou spoločného asi toľko čo poľovník s vegánstvom. Našťastie tie otrepané štyri akordy vyústili do celkom príjemnej nosnej melódie. V podstate taká typická slovenská melodická punkáčina, ktorej však dominuje absolútne skvelý spev Maja Krátkeho. Taký vykričaný, až máte pocit, že každé jedno slovo sa mu derie až odniekiaľ z najhlbších zákutí duše. Taký drzý, že by jeden neveril, že popoludnia strávil v detstve aj inak ako po škole. Taký charizmatický, že chcem počuť viac!

Nasledujúca Samé klamstvá má v sebe viac rockového feelingu, je rýchlejšia a refrén je skutočne kráľovský. Nasranosť v tomto songu srší z každého tónu a keď ku koncu začujeme aj dvojkopák – síce žiadne preteky, ale predsa – tak zrazu sa zdá, že Volume nikdy nič iné ako metal ani nehrali. Trochu zamrzí zvuk gitár, ktorý znie ako spod deky, čo je veľmi zvláštne, pretože tretí náklad s názvom Svinská hra na nich stavia celý čas a s radosťou musím povedať, že ide o veľmi tvrdú záležitosť so zlovestne pomalým heavy rytmom. Refrén je opäť ozdobou celej skladby, graduje kúsok po kúsku, vlastne ako celá skladba. Škoda toho posledného, najvyššieho tónu, ktorý je nahradený screamovaním. Hodil by sa tam ako párok k rožku. Kapela sa valí nekompromisne vpred a vy sa neviete dočkať, čím Volume ešte za tak krátky hrací čas prekvapia.

Baladou. Nesmierne banálnou, unavenou a s textom, aký si píšu štrnástky do denníčka. No tak, chlapi, máte na viac! Alebo ste sľúbili tej kočke, že si bude môcť zaspievať na CD-čku a nikam inam sa nehodila, tak sa narýchlo zbúchalo nejaké smutno-romantické tralala? Takýto typ pesničky nesedí ani Majovi. Keď sa snaží spievať nežne, pôsobí ako slon v porceláne. Čas sa skrátka nevydarila, ale to už je osud asi tak deväťdesiatich percent dnešných balád.

Záver tohto mini-CD obstaráva naozaj prekvapujúca coververzia kmotra rokenrolu Little Richarda Good Golly Miss Molly a je úplne perfektná. Dostatočne verná originálu, ale zároveň svojská, kde je vložený aj kusisko vlastného ksichtu. Toto je poloha, ktorá volumákom sedí úplne najviac. Asi by som sa ani nepohneval, keby ďalšie EP bolo vystavané len z takýchto flákov čias dávno minulých.

Amatérsky, ale v istom zmysle vlastne vtipne pôsobí vizuál tohto dielka.
Hriech, ktorý sa mi dostal do rúk, je napálené CD-rko. Booklet vlastne neexistuje, je to len jedna stránka vsunutá do jewel-boxu. Najväčšia bomba sú texty, ktoré sú napísané všade, kam sa len vošli, a to vrátane predného coveru či samotného nosiča.

Na kratšiu cestu do školy alebo práce je toto EP-čko svojou dĺžkou a energiou ako stvorené. Volume sa môžu smelo potľapkať po pleciach a povedať si Toto nám vyšlo.

Volume - Hriech (recenzia) - 1 Volume - Hriech (recenzia) - 2 Volume - Hriech (recenzia) - 3 Volume - Hriech (recenzia) - 4 Volume - Hriech (recenzia) - 5 Volume - Hriech (recenzia) - 6 Volume - Hriech (recenzia) - 7 Volume - Hriech (recenzia) - 8 Volume - Hriech (recenzia) - 9 Volume - Hriech (recenzia) - 10