Hneď na začiatku priznávam, že nový album kapely CHRISTMAS s názvom #bezpokory vo mne vyvolal veľmi zmiešané pocity. Ich debut Ceremony (2012) je totiž plný kvalitnej hudby, dobrých textov a ako bonus aj zaujímavých hostí. Na prvej doske bolo možné nájsť skladby nielen v slovenčine, ale aj skladby v angličtine. Pri jeho počúvaní som mal ale už vtedy pocit, že slovenčina ide spevákovi Jackymu do úst akosi viac. Znelo to jednoducho lepšie, malo to väčší drive a lepšiu atmosféru. Preto som sa potešil, keď som uvidel, že všetky názvy piesní na novej doske sú v našej materinskej reči. Rýchlo som však zistil, že som sa radoval asi predčasne... Album #bezpokory vám opíšem tak, ako som ho vnímal pri prvom počúvaní, pretože ani pri žiadnom ďalšom (a bolo ich naozaj veľmi veľa) sa žiadny z prvotných pocitov nezmenil.

Kapela na prvý pohľad (respektíve na prvé počutie) dosť upustila od živočíšneho rock n' rollu, ktorým inštrumentálne aj spevácky dýchal celý album Ceremony. Na druhom albume o čosi viac experimentuje, čo si môžeme všimnúť hlavne v skladbách Nech tečie červená, Charlie Sheen, Marián a Úplne najväčšia (k tejto skladbe sa ešte síce vrátime, ale v každom prípade treba pochváliť klavírne sólo a vokály v refrénoch, ktorými je zaujímavá). To by ale vo väčšine prípadov nebolo až tak na škodu. O čosi horšie na mňa zapôsobilo, že skvelý drive, aký sme mohli počuť v spevákovom hlase napríklad v skladbe Na sever z prvej dosky, vystriedali falzety, ktoré môžeme registrovať vo väčšine skladieb nového albumu a, popravde, sú niekedy až rušivé. Ale nebojte sa, nebudete ochudobnení ani o skutočné rockové skladby ako Rock N Roll, Utekám či punkovú vypaľovačku BezPokory. Príjemne prekvapí aj balada Pred tvojimi bránami.

Hudobná zložka albumu tento raz ale ťahá za dlhší koniec. Textovo sa album snaží byť pravdepodobne veľmi satirický, čo sa mu ale darí asi iba v trefných skladbách Kubo Biely, Marián a Utekám. Sklamali ma niekedy zbytočne vulgárne a nevhodne ladené texty skladieb Nech tečie červená, Charlie Sheen a hlavne Úplne najväčšia, ktorá vyznieva, akoby ju písal pubertiak „so zlomeným srdiečkom“ a nie kvalitná glamrocková banda. Taktiež ma prekvapila skladba Medvedia hlava. V nej si kapela vzala na paškál známeho speváka. Možno by ma to nezarazilo a ani by som to neriešil, keby Christmas na prvej doske nevsadila na „predanie sa“ aj prostredníctvom hostí zo známych slovenských a českých kapiel a keby skladba Marián neznela hudobne úplne ako od IMT Smile. Našťastie prišiel na rad v tejto sérii skladieb aj kvalitný text, ktorým ma kapela potešila v skladbe Pred tvojimi bránami.

Schválne som doteraz vynechával posledné tri skladby albumu a dve bonusovky. Mimo tie som totiž mal pocit, že počúvam akúsi inú kapelu, nie Christmas. A ak sú to oni, tak som si nebol istý, či si prvou doskou nenasadili latku tak vysoko, že ju teraz musia podliezať. Našťastie ale prišla táto posledná pätica skladieb. Skvelé riffy, kvalitná muzika a texty, chytľavé melódie. Tri tvrdé a rytmické skladby Sex a prach, Ples príšerMágia dopĺňa naozaj krásna balada s rockovým nádychom Verím, neverím a hymnicky-nostalgická Starý dobrý priateľu. Presne toto sú Christmas, akých som očakával, keď som si púšťal dosku #bezpokory a iba touto päticou skladieb mi urobili v lete Vianoce. Keby týchto pár skladieb tvorilo EP, bez váhania im šupnem jedenásť z desať, no i keď sa hovorí koniec dobrý, všetko dobré, v tomto prípade mi to nedá a radšej sa vrátim k debutovej doske týchto kvalitných muzikantov.

Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 1 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 2 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 3 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 4 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 5 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 6 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 7 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 8 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 9 Urobili nám Christmas svojím novým albumom v lete Vianoce? (recenzia) - 10