Hneď prvý septembrový deň tohto roku sme mohli na svete privítať nový, už siedmy album skupiny ANUBIS GATE s názvom Covered In Black. Po vyše trojročnej pauze sa fanúšikovia konečne dočkali a na novom albume si budú môcť užiť hneď dve veci, pretože pred počutím klasickej progresívno-powermetalovej tvorby ich obľúbenej kapely sa najprv  na chvíľu zastavia na prepracovanej úrovni tajomna tohto hudobného štýlu.

Hneď prvá pieseň Psychotopia ma svojím nepokojným ladením dostala do vytrženia, pri ktorom som nevedela, čo môžem od tohto albumu očakávať. Desivá, podmanivá melodickosť sa oproti predošlej tvorbe Anubis Gate posunula na tajomnejšiu a podľa mňa technicky prepracovanejšiu hladinu. Najmä klavírna, no v určitej časti takmer orchestrálna časť diela v kombinácii s metalovou hudbou opäť nesklamali a pri prvom počutí rozhodne nabudili srdce poslucháča k rýchlejšiemu tlkotu. Hlas speváka Henrika Fevrea v piesni dodáva celkový pocit zúfalstva a cesta zvyškom albumu sa môže začať.

Skladby The New Delhi Assassination, The CombatToo Much Time úspešne udržiavajú poslucháča naladeného na rýchlu hudbu popretkávanú pomalými tónmi, ktorá u neho evokuje rozpor medzi pokojom a nepokojom. Presne to je vlastnosť, ktorú na albume Covered In Black oceňujem asi najviac. Začiatok songu A Journey To Nowhere sľubuje klasickejšiu metalovú skladbu, no stále udržiava album v perfektnej atmosfére a pripravuje prechod na akýsi vrchol albumu. Tým sa stáva pieseň Black, ktorá je prvou skladbou trojkombinácie Black, BlackerBlackest. Black sa teda po odznení prvých tónov stáva základom, na ktorom je album postavený. Je taktiež prechodom od „nových“ Anubis Gate k ich pôvodnej tvorbe.

Po jej odznení sa celý zvyšok albumu teda dostáva k pôvodnej tvorbe a tým uspokojí stáleho poslucháča. Je škoda, že kapela ku koncu akoby trochu popustila na snažení, pretože napätie navodené prakticky prvým songom rapídne popadlo práve po skladbe Black. Výhodou kapely však stále ostáva, že jednotlivým piesňam kvalitatívne nič nechýba a atmosféra neupadá z tónu na tón, ale skôr pomaly ustupuje s jednotlivými piesňami.

Blacker je už, dá sa povedať, čistou metalovou skladbou, ktorá ešte udržiava poslucháča naladeného na skvelú prácu kapely, no končí v nej celé predošlé tajomno. Úplný rozdiel je citeľný v piesni Blackest, kde môžeme počuť živé a zaujímavé intro, no oproti všetkým predošlým piesňam je táto skladba pohodová a skôr by som ju zaradila k poctivému metalu, než k myšlienkovo ťažko spracovateľnému žánru.

Posledné dve piesne Operation CairoFrom Afar ma už takmer vôbec nezaujali a ak by neboli kvalitatívne dobre spracované, pravdepodobne by mi aj zničili celý predošlý zážitok. Na môj vkus boli zdĺhavé, pomalé a ničím špecifickým nevynikali. Poslednou piesňou je však album pekne ukončený, keďže v poslednej minúte odznejú zaujímavé slová speváka: „Covered all in black as you given up on life“.

Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 1 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 2 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 3 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 4 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 5 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 6 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 7 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 8 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 9 Priniesli Anubis Gate na novom albume dostatok čiernej? (recenzia) - 10