Láska nepozná hranice. To platí aj o láske k hudbe. A ja môžem s čistým svedomím povedať, že ak by som si tento album pustil ešte stokrát, tak by som sa ešte stokrát do neho zamiloval. Hovorím o rovnomennom debute hardrockových rebelov THE GANG. Priznám sa, že túto kapelu som si dlho držal od tela. Ani neviem prečo. Až keď som sa na internete náhodne preklikal ku klipu k v poradí tretej skladbe na doske Rock ’N’ Rebels, začal som sa o kapelu skutočne zaujímať. Spočiatku preto, že som tam zahliadol ostrieľaného slovenského hardrockera Vadima Bušovského, avšak rýchlo ma zviedol aj ostrý zvuk hammondu a ešte ostrejší chrapľák speváčky. Túto skladbu by som sa nehanbil označiť za slovenský ekvivalent hymnickej Born To Be Wild.

Áno, táto jedna skladba ma očarila natoľko, že som požiadal kapelu o rozhovor a ponoril sa do počúvania celej dosky. Musím povedať, že toľkokrát a tak do detailov som si už dávno žiadne CD nevypočul. A toto sa ešte veľmi dlho bude drať v mojich prehrávačoch aj naďalej. Už prvá skladba Let It Rock prefacká poslucháča nespútaným rock n' rollom. Skvelý riff, zvuky hammondu – vrátane nadupaného sóla, rytmus a nezameniteľný speváčkin hlas. Všetko do seba dokonale zapadá a celé to odpáli album vo veľkom štýle. A hlavne, keď počujete z úst speváčky Dory slová We're gonna kick your ass tonight - No one on earth can play so loud - Come on boys let's go to show - We're gonna play some rock n' roll (Dnes vám nakopeme zadky - Nikto na zemi nehrá tak hlasno - Poďme, chlapci, poďme na šou - Zahráme nejaký rock n' roll), tak jej veríte každý tón a hneď a zaraz by ste sa najradšej vybrali na ich koncert. Bez prestávky na nádych ale nasleduje ďalšia pecka Get Out Of My Life. Podobne ako pri prvej skladbe zaujímavý riff s rytmicky chytľavými stopkami a medzi nimi virtuózne gitarové vyhrávky.

V rýchlom tempe ešte zotrvajú aj tretia Rock N’ Rebels, o ktorej som asi dosť povedal v úvode, ale ešte musím v tejto skladbe dodatočne veľmi oceniť basovú linku, ktorá drží človeka v tej správnej nálade. A potom príde prelomová skladba Only The Devil Knows. Veľmi moderný rock v o čosi miernejšom tempe než všetky skladby doteraz otvára bránu do pomyselnej druhej polovice albumu. Táto skladba má úplne inú atmosféru ako tie dovtedyz a ak ste náročný poslucháč, ktorý sa rád započúva do detailov v muzike, tak práve tu vám začne naskakovať husia koža.

Zvyšné skladby sa už v tempe až do konca striedajú. Balady a rockové vypaľováky si podávajú štafetu veľmi šikovne. Ten, kto skladby na album zoraďoval, vedel, čo robí. Živelný rock na vás The Gang vybalia ešte v skladbách I Want More, kde ma zaujala hlavne prostredná časť. Náhle stíšenie, jemné pohrávanie sa basy a bicích a dodatočný vstup vysokého hammondu, ktorý podfarbuje príjemné bluesovejšie gitarové sólo. Jeho postupná gradácia, rozpumpovanie bicích, nečakaný prechod do zaťaženého riffu a výbuch v posledný refrén. Po tejto skladbe jednoducho chcete viac.

Zaryté hardrockové duše ukoja ešte skladby Real Self a Wild Hurricane. Druhá menovaná dokonale hudobne podčiarkuje svoj názov. Divoký hurikán v podaní tehto gangu rockerov vás úplne strhne. Ja osobne som si opäť najviac užil organové sólo, ktoré si podáva v skladbe ruku s nemenej kvalitným gitarovým sólom. Skladbu Real Self som si nechal ako zlatý klinec, pretože pre mňa zlatým klincom „rýchlej časti albumu“ aj je. Najchytľavejší refrén, ktorý si spievam už niekoľko týždňov a neviem ho dostať z hlavy. Jednoduchá melódia, ktorá vám prevŕta mozog skrz na skrz a naliehavý rytmus. To celé navyše podčiarknuté tupím úderným zvukom „kravského zvonca“ v bicej zložke, ktorý tu sadol skutočne „ako riť na šerbel“. Skvelá práca.

Rád povenoval ešte trojici balád, ktoré na albume nájdete. Hlavne speváčka Dory v nich ukazuje ešte zreteľnejšie svoje kvality - úctyhodný hlasový rozsah a hlavne krásnu farebnosť, ktorou vie skladby pozdvihnúť na úplne inú úroveň. V You’re The One si užijete jej úplne čistý vokál s jemným chrapľavým pritlačením len na pár vhodných miestach. Po vypočutí tejto skladby som presvedčený o tom, že Dory by sa nestratila v žiadnom hudobnom žánri a zároveň som potešený, že si vybrala práve ten rockový. Skutočne silná skladba s nádherným klavírnym partom je aj ďalšia balada v talóne kapely s názvom Lost Friend. No úplnou srdcovou záležitosťou sa pre mňa stala záverečná Different Today. Akustická gitara, sláky a melodická linka spevu robia toto dielo úplným vrcholom celej dosky.

Na koniec musím podotknúť, že i keď vo fyzickej kópii albumu absentujú texty, všetky sa dajú nájsť napríklad aj na Bandzone profile kapely The Gang. Ja som si dal tú námahu všetky do jedného si prečítať a musím povedať, že všetky sú veľmi kvalitné, dokonalé prepojené s hudbou a v niektorých z nich sa človek dokáže nájsť, kým v iných nájde hlbšie posolstvá, ale i neviazanú zábavu.

Album The Gang by nemal chýbať v zbierke žiadneho rockera. Nič podobné na Slovensku skutočne nemáme. Ja som sa už s týmto gangom spolčil. Ako to bude u vás?

Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 1Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 2Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 3Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 4Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 5Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 6Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 7Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 8Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 9Pridali by ste sa k tomuto gangu? (recenzia) - 10