Už nejakú dobu nebolo počuť o BLACK VEIL BRIDES. Rovnomenný album z roku 2014 veľa vody nenamútil. Za nejakú dobu nás frontman Andy potešil svojou sólovkou. Tej sa dokonca vodilo lepšie ako poslednému albumu pätorke rockerov z Hollywoodu. Potom prišiel rad na ďalší album neviest a čo čert nechcel, Andymu došli nápady. Produkcia dosky trvala viac ako rok a v polovici tohto mesiaca sme sa konečne dočkali. Chalani nám ponúkli album Vale.

V úvode zaznie intro o jednom tóne s Andyho monológom. Je tak krátke, že som si ho skoro ani nevšimol. Prvá skladba The Last One nesie všetky atribúty BVB. V strednom tempe hojdajúca sa pesnička s nákazlivým zborovým refrénom. Čakal som na úvod viac. Nasledujúca Wake Up, samozrejme, pokračuje v nastavenom trende. Lyricky sa tu stretávame s otvorenejšou kritikou politického zriadenia. U tohto orchestra som bol na to zvyknutý, ale skôr v menšej a obraznejšej forme. Všade sa vznáša dymový opar albumu Wretched And Divine. Jeho odkaz nesie aj samotný obal. Bodaj by nie, veď je to ich najpredávanejší album. Zabehnutú schému a osvedčené postupy si teda vypočujeme ešte niekoľkokrát. Dead Man Walking je toho jasným dôkazom. Hoci sa miestami snažia držať krok s dobou, koniec piesne patrí pokračovaniu ouvertúry z ich najslávnejšieho albumu.

Skoro som sa zabudol v tej záplave nostalgie, keď mi zrazu napadlo, že mi chýba nejaké výraznejšie miesto. Niečo viac. Myslím niečo mimo hranicu. Všetky skladby sa držia medzi nastavenými mantinelmi. Prebrala ma až My Wow , ktorá trochu pritvrdila a zrýchlila inak dosť pomalé tempo. Lenže to bol asi jediný výraznejší odklon. V tomto momente ma už začína štvať jednotvárnosť a vypočítaná štruktúra skladieb. Pomaly mi dochádza, že všetko tu už bolo a v oveľa lepšej forme.

Všetko konči skladba Vale. Podľa autora by to mohol byť koniec príbehu z Wretched. Mne by táto vec na albume vôbec nechýbala. Dovolím si tvrdiť, že mi to príde ako nepodarená prerábka nejakej novšej balady od Avenged Sevenfold.

Zvuk je oveľa lepší a aj produkcia je o pár levelov vyššie ako predchodca. Možno tie mesiace produkcie predsa len boli na niečo dobré. Textovo sa nachádzame niekde v zážitkoch zo života a frustráciou z politickej situácie. Niektoré témy sa rozoberajú s dospelým nadhľadom, iné zas s pubertálnou naivitou. Kapela sa snaží zaujať čo najväčší počet poslucháčov. Vsádza všetko na osvedčenú schému, kde nie je priestor pre experimenty a to je najväčší defekt. Andyho sólovka v tomto bola jednoznačne lepšia a Vale tak ostáva v jej tieni.

Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 1Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 2Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 3Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 4Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 5Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 6Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 7Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 8Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 9Prekročil Andy Biersack svoj tieň? (recenzia) - 10