Čo má obsahovať kvalitný glam rock? Vysoký „uvrešťaný“ hlas podporený vokálmi a „rebelské“ texty, chytľavú a rytmickú hudbu, výrazné gitarové sóla a riffy, ktoré máte chuť pretáčať si stále dookola, neprehliadnuteľný image a dlhé vlasy. Aspoň pre mňa je toto ten pravý glam. A toto všetko som aj našiel na albume Back To Rock N’ Roll (2017). Teda až na tie vlasy, tie spĺňajú iba z polovice. Ale kto by sa už len pri takejto hudbe zaoberal dĺžkou vlasov. Poďme sa zaoberať radšej dĺžkou spomínaného albumu. Necelá hodinka skvelej hudby vás absolútne pohltí. Rockeri ALTER EGO tento štýl naozaj vedia robiť kvalitne.

Všetko, čo som opísal, ma čakalo hneď v úvodnej skladbe Rear-View Mirror, ktorou si ma títo Prešovčania absolútne získali na svoju stranu. A nič sa nezmenilo ani v druhej a zároveň titulnej skladbe Back To Rock & Roll. Naozaj výstižný názov pre skladbu plnú typicky rock n' rollových kolísavých riffov. Restless hudobne podržala svoje predchodkyne, avšak štvrtá Who Knows... ma hneď na začiatku očarila prenikavým a trochu bluesovejším zvukom gitary. V slohách sa do popredia predrala basová gitara a pokojné pokyvkávanie hlavou prerušilo až to, keď chalani vybalili široký refrén. Dokonalé. Nobody Can Touch My Baby upokojila atmosféru ešte o trochu viac než predchádzajúca skladba, čím poslucháčovi poskytla fúru času na vychutnávanie všetkých detailov tejto muziky. A potom to Alter Ego opäť rozbalili. Úvodné vzdychy v Sex Machine mi trochu pripomenuli začiatok skladby Crazy Train od Ozzyho, no potom pieseň naberala úplne iný smer. Ak máte radi kapelu Steel Panther, tak určite budete mať radi aj pieseň Sex Machine. Paralyzed opäť trochu skĺzla k bluesrocku, kým Rock City vzdáva hold pravému hard rocku. Po tejto prehliadke kvalitnej muziky prišla na rad, dovolím si tvrdiť, najtvrdšia skladba z celého albumu, ktorá je asi aj najviac ovplyvnená moderným metalom zaobaleným do klasických riffov. Na tomto CD nechýba dokonca ani klasická až westernovo znejúca skladba Back Door Lover, v ktorej započujete aj ústnu harmoniku. Čakal som síce, že to aspoň ku jej koncu páni muzikanti rozbalia, no skladba si celý čas držala svoje tempo a to ju robilo, na môj vkus, dosť monotónnou. Zato tá záverečná ma prekvapila hneď niekoľkokrát. Viac ako polovicu skladby som sa síce pýtal sám seba, prečo sa Alter Ego rozhodli zakončiť album takouto pomalou piesňou a prečo jej vlastne dali názov Atomic Bomb. A potom to prišlo. Výbuch. Rockový finiš ako má byť.

Čím je teda album Back To Rock N’ Roll? Je to príjemné počúvanie na dlhé cesty autom, na voľný čas i k akejkoľvek práci. Ak máte radi rock n' roll, hard rock či glam rock, tak toto CD si zamilujete už pri prvom počúvaní. A ručím za to, že sa vám len tak nezunuje ani pri ďalších a ďalších. Pre mňa táto doska obsahuje dokonca ešte jeden bonus, ktorý ma skutočne milo prekvapil. Potešila ma aj tým, že zvuky gitár sú podfarbované mojím obľúbeným zvukom hammondu. Na tomto albume som klávesy veru neočakával, ale do muziky, ktorú Alter Ego robia, sú zasadené naozaj vhodne a s citom. Všetkého predsa veľa škodí. Dobrá práca, Alter Ego.

Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 1 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 2 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 3 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 4 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 5 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 6 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 7 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 8 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 9 Prebudí tento album aj vaše rockové alter ego? (recenzia) - 10