Pokiaľ by nejaká rocková alebo metalová kapela hľadala spôsob, ako dohnať fanúšikov k slzám, potom by si mali brať príklad od LINKIN PARK. Ich novinka One More Light dosť pravdepodobne veľa ich skalných nasledovateľov rozplače. Rozhodne však nie v dobrom zmysle slova.

Dojatie? Nie, to sa rozhodne konať nebude. Skôr to bude katastrofa. Kedysi pýcha nu metalu s chrapľavým Benningtonom za mikrofónom, pri ktorého screamoch poslucháčovi mohli explodovať ušné bubienky. Jedinečné spojenie metalu a rapu, kde bol po druhej stránke prítomný neskutočný Mike Shinoda. Dokonalé texty s takými silnými posolstvami, že mnohé zblúdilé duše vďaka nim našli smer... Toto sú Linkini, akých si všetci obľúbili. Musím priznať, že keby nebolo ich, ktovie, čo by so mnou dnes bolo, ale rozhodne by som neprepadla kúzlu rocku a metalu. A tak sa pýtam – ako nám toto mohli urobiť?

Môžu tvrdiť, ako sa treba pohnúť vpred a vraj nemáme zostať zaseknutí pri Hybrid Theory. Fajn, nemám s tým problém. Veď Living Things a The Hunting Party boli z úplne iného súdka než pôvodná tvorba Američanov, no stále to bol aspoň rock. O ich novinke sa to už však tvrdiť nedá. One More Light je solídny popík, ktorý si zrejme u mňa na poličke nenájde miesto pri ich ostatných štúdiovkách, lebo za také niečo odmietam vyhodiť peniaze. Z hľadiska človeka, u ktorého sú starí dobrí Linkini dôvodom, prečo prepadol rocku, toto považujem za najhoršie, čo kedy od nich uzrelo svetlo sveta. A to som si myslela, že keď začali s experimentmi, zlo sa skončilo s pádom na hubu pri A Thousand Suns. S tým albumom totiž vyleteli niekam do vesmíru, mimo zemskú obežnú dráhu. Nasledujúce veci však pomaly navrávali mojim ušiam, že sa Chester a jeho banda zase napchali naspäť do kozmickej lode, ale tentokrát, aby sa vrátili naspäť na Zem. Preto som od siedmej štúdiovky čakala druhú Hybrid Theory (áno, pán Bennington by mi nafackal, že zostávam zaseknutá v tej dobe) alebo aspoň Meteoru. A čo prišlo? Meteorit, ktorý zničil všekty ilúzie. Myslím si, že hovorím za všetkých ich skalných fanúšikov, že sa nemali, opakujem, nemali presunúť k mainstreamovému popu.

Keď sa na YouTube objavila prvá novinka z One More Light pod názvom Heavy, zaradovala som sa. Mädlila som si ruky ako mucha nohy na ... a nakoniec mi zuby klapli naprázdno. Sklamali ma na celej čiare. Obľúbila som si ich nový štýl, keď prišlo s vyššie spomenutými Living Things a The Hunting Party, lebo to síce boli o niečo modernejší, ale stále Linkini. Cítila som tam ich stopy, ktoré mi teraz pripadajú len akoby ich urobili na pláži a vietor ich rozfúkal, keď sa kapela hodila do morských vĺn, aby nafotila obal One More Light (pri ktorého vzhľade som sa, mimochodom, chytila za hlavu a radšej sa tvárila, že som nič nevidela). A ešte sa idú rozčuľovať, že sa im mnohí fanúšikovia obracajú chrbtom. Naopak, skôr by sa mali zamyslieť sami nad sebou, čo urobili zle.

Nech im len nekrivdím... Pokiaľ zavriem všetky oči, ktoré mám a odpútam sa od svojho metalovo-rockového ja, popovo ladení ľudia tento kúsok zrejme ocenia. Pravda, Linkini znova urobili prácu výborne, aj keď rocková kvalita spadla na nulu. Nepohli sa ďalej, úplne zmenili štýl, čo bude skôr sedieť nadšencom hitoviek z rádií s menej zmyselnými textami, ale dosť rytmickými skladbami na vlnenie bokmi niekde na diskotéke. Bennington predviedol hlas v najčistejšej forme, Shinoda ustúpil do úzadia a ak sa nemýlim, je možné ho zachytiť iba v jedinej piesni. Navyše spolupracovali s niekoľkými popovo zameranými interpretmi.

Takže koniec koncov, záleží od toho, z akého uhla pohľadu sa na album človek pozrie. Ak je rocker či metalista, potom kapelu zakope pod čiernu zem. No pokiaľ obľubujúe ľahkú popovú hudbu bez akéhokoľvek hlbšieho zmyslu, v ktorej ide hlavne o to, aby sa na ňu dalo tancovať na diskotéke, tak si nový album Linkin Park obľúbi.

Nekvalitní nie sú, nech sú v akomkoľvek štýle, ale...

Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 1Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 2Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 3Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 4Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 5Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 6Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 7Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 8Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 9Patria Linkin Park s novým albumom ešte k rocku? (recenzia) - 10