Až takto koncom roka som sa dostal k albumu, ktorý vyšiel 1. júna 2017. Kapela SUN Q si vybrala MDD ako dátum vydania skutočne vhodne, pretože mi doskou Charms spravili priam detskú radosť. Banda z Moskvy hrá veľmi príjemný grunge a v jej tvorbe cítiť influencie kapiel ako Pink Floyd, Blues Pills či Florence & The Machine a v tomto prípade to je záruka kvality.

Dosku otvára veľmi pútavá Petal And Thorns. Orientálne znejúci riff v tejto skladbe mi tak trochu pripomenul legendárnu pieseň Kashmir z dielne Led Zeppelin. Avšak táto má navyše aj veľmi hypnotizujúce tempo a plno zaujímavých zvukov. V úvode znie veľmi tajomne dokonca aj spev. Keď sa do tohto kúsku započúvate skutočne pozorne a hlboko, takmer vás privedie do tranzu. Podobne nadprirodzenú atmosféru vytvorili Sun Q aj v skladbe Dancing Souls. Tá je pomalšia a bluesovejšia, no i napriek tomu hlavne po druhej minúte harmonicky živá. Navyše v nej nájdete časť, kde počuť iba bongá a miestami pravdepodobne aj didgeridoo alebo nejaký podobný nástroj.

Posledná skladba, ktorá ma doslova zhypnotizovala, sa zároveň stala mojou srdcovou záležitosťou. Space má jednoducho všetko. Dlhšie inštrumentálne intro tvorí prehliadku úžasných analógových zvukov, ktoré sa nesú celou skladbou. Tajomný spev, ktorý do neho vstúpi, je dokonale melodický a hlavne v refréne, do ktorého celá skladba graduje, sú použité veľmi netradičné intervalové postupy, čo tento kúsok robí skutočne intenzívnym hudobným zážitkom.

V príjemnom pomalom tempe si môžete užiť záverečnú Winter Lady, ale aj Secret Ways. V týchto skladbách vyniknú hlavne party grungeovo naboostrovaných gitár. Ostatné kúsky by sa dali nazvať živšími. Začnem prelomovou Circus Is Coming. Prelomovou preto, lebo prvá polovica by sa dala zaradiť k spomínaným dvom kúskom, no následne odštartuje skutočný grungeový cirkus. Kolotoč energických skladieb tvorí ešte trojica ďalších piesní.

Plankton je skladba veľmi uvoľnená a tanečná. Najviac asi zaujme veselý vokál a neskôr kontrastný pochodový rytmus v jednej jej časti. Azda najviac energickým kúskom z celej dosky je Jimmy The Pirate. Tak trochu rockabilly znejúca skladba so skvelým riffom, kde gitarový part kopíruje aj hammond si ihneď zamilujete. Posledná pieseň má názov After This a je zároveň jedinou, v ktorej zaznie aj saxofón. I keď toto je trochu sporné. Keďže som sa dočítal, že kapela má tento nástroj pripravený v talóne, celkom som sa naň tešil. Bohužiaľ, nezaregistroval som ho ani v jednej. Až po preštudovaní bookletu som zistil, že saxofón znie práve v tomto kúsku. Pri pozornejšom počúvaní som skutočne objavil barytónový saxofón v určitých častiach piesne, no ten sa zlieva s klávesovými zvukmi a je naozaj veľmi nevýrazný. Altový saxofón by tu určite vynikol viac. Ale koniec-koncov tam ten saxofón až tak nechýba, o čom svedčí aj video verzia tejto piesne.

Neviem, či sú Slovania naladení na rovnakú hudobnú vlnovú dĺžku, ale skladby na debutovom albume Charms ma naozaj očarili a azda všetky mi navodili husiu kožu. V hudbe Sun Q znie veľmi veľa klávesových zvukov a predovšetkým hammond, čo je pre mňa obrovské plus. Ich sóla sú namiesto zbytočnej pretechnizovanosti postavené tak, aby podčiarkovali atmosféru muziky. Tento trend sa dnes už v muzike počuje veľmi zriedka a o to viac potešil. Namiesto toho, aby sa inštrumentalisti „predvádzali“, poslucháča chytajú za srdce. Aranžérske umenie tejto kapely rovnako ako speváčkin hlas som si jednoducho zamiloval. Len nedávno bolo počuť o kapele, ktorá tvrdila, že nahrala najlepší rockový album roka. Bohužiaľ, im to až tak nevyšlo. Ak ale máte radi grunge rock, šveholenie hammondu a prenikavý ženský vokál, tak práve tento album je pre vás ten pravý. Práve toto je ten rockový album roka. Aspoň v mojom rebríčku určite.

Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 1Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 2Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 3Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 4Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 5Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 6Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 7Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 8Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 9Očaria Sun Q s albumom Charms aj vás? (recenzia) - 10