Po dlhom čase sa mi dostala do rúk nová slovenská vinylová platňa. Vážim si ju o to viac, že tento album na inom hmatateľnom hudobnom médiu ani nebol zrealizovaný. Dosku Born In Wrong Time (2017) som si vypočul mnohokrát a i tak je pre mňa nevýslovne náročné napísať o nej pár riadkov. Je tomu tak asi hlavne preto, že ju nie je s čím porovnať. Martinská banda MR. TEDDY AND THE SIDEKICKS hrá rockabilly s prímesami žánrov, ako sú jazz, rock and roll, swing a nájdete tam určite aj mnohé iné vplyvy. Výsledkom je však tak originálna hudba, aká na Slovensku naozaj nemá plnohodnotnú obdobu.

Úvodné Intro má síce neobvyklú dĺžku až cez tri a pol minúty a, paradoxne, je teda najdlhšou skladbou na albume, ale človeka ihneď prenesie na divokú swingovú tancovačku v štýle Veľkého Gatsbyho, kde zabudne na všetky písané aj nepísané pravidlá. Myslím, že je to hlavne zvuk saxofónu, ktorý nielen tejto skladbe, ale aj celému albumu dodáva swingovo-jazzový charakter. Najvýraznejšie je ho cítiť v skladbách Just Bop či Shake It Up. Vychutnať si môžete aj skutočné rockandrollové skvosty ako Jails21. V skladbe Girl You Wanna Love dokonca cítiť trochu bluesu a country. Treba povedať, že je to skutočne originálne slovenské rockabilly s prímesou toľkých žánrov, že počas veľmi veselo nabitej polhodinky nebudete mať čas nudiť sa ani sekundu.

Chalani z tejto kapely majú veľký dar písať pozitívnu hudbu, ktorá človeka skvele naladí. Titulná skladba Born In Wrong Time, ako aj mnohé spomínané, nútia človeka už podvedome k pohybu, nehovoriac o chytľavých refrénoch ako napríklad v mojej obľúbenej Last Night. Navyše muzikou dokážu títo hudobníci krásne podčiarknuť príbehy plynúce z textov. Napríklad pri skladbe Bonnie And Clyde sa chtiac-nechtiac mysľou prenesiete do mafiou ovládaných rokov kdesi v USA. Skvelá skladba, ktorú by som ihneď zaradil do pokračovania legendárnej hry Mafia. Pri Booze, Ale, Wine si zase živo viete predstaviť samých seba v zafajčenom bare pri pohári whisky. Jednoducho skvele zvládnutá doska po všetkých stránkach, nevynímajúc ani tú grafickú.

Vedel som, že títo páni sa na pódiu vedia poriadne odviazať a robia skutočne skvelú šou. Preto som bol veľmi zvedavý, ako ich hudba bude znieť z vinylu. Milo ma prekvapila. Platňa má skvelý zvuk a hudba neuveriteľný náboj, ktorý vás roztancuje ako na koncerte, tak aj doma v obývačke. Jediné, čo mi v niektorých skladbách trochu chýba, sú zvuky hammondu a naoko (či skôr naucho) rozladeného klavíru, ktoré sa mi akosi podvedome spájajú s týmto typom hudby. No možno práve ich absencia robí túto kapelu tým, čím je.

Mr. Teddy And The Sidekicks sa určite veľmi rýchlo dostanú do povedomia (nielen) Slovákov a stanú sa presne tou skupinou, na ktorú sa budú ľudia tešiť na najrôznejších hudobných akciách. Chvalabohu, že pán Teddy a aj jeho parťáci sa narodili v nesprávnej dobe. Na záver sa dá odporučiť iba jedno. Kúpte si LP Born In Wrong Time čo najskôr, pretože ich je k dispozícii už iba zopár.

Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 1Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 2Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 3Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 4Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 5Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 6Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 7Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 8Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 9Narodili sa Mr. Teddy a jeho spoločníci naozaj v nesprávnej dobe? (recenzia) - 10