Kapela ABORT TO BE BORN pôvodne mala vzniknúť ako sólový projek gitaristu Wondera v roku 2012. Po neľahkých začiatkoch to skôr vyzeralo, že kapela ukončí kariéru skôr, ako ju vôbec začala. Po viac ako troch rokoch sme sa však dočkali jej zmrtvýchvstania. V súčasnosti pôsobí skupina v zostave Wonder (gitara, zakladajúci člen), Pekka (gitara), Michal (vokál), Vaco (basa). Posledným prírastkom je zbojník Wreco, majster kopákov, ktorého poznáte hlavne zo zbojníckeho vyčíňania kapely Catastrofy.

Okrem obnovného koncertného vystupovania sa podaril kapele dosiahnuť aj daľší medzník. Debutový album Misanformic im vyšiel 25. októbra pod značkou Gothoom Production. Nahrávanie mal pod palcom Ivan Babilonský. Grafiku albumu navrhoval basák Vaco a zrealizoval ho Sachtikus. Po hudobnej stránke časť hlavne starších skladieb tvoril Wonder sám (Lairs Of The White Worms, Paltries Creatures, White Gowned Lie), novšie skladby spolu s druhým gitaristom Pekkom a Vacova skladba je Endless Lust And Greed. Texty otvárajúce témy spoločnosti, ľudstva a náboženstva si vokalista Michal písal sám. Album obsahuje sedem skladieb plus intro Procratio.

Po žánrovej stránke sami seba definujú novou generáciou death metalu. Ich skladby sú prešpikované technickými a nezriedka sa vyskytujúcimi melodickými prvkami. Priamočiare deathmetalové brutálne pasáže, ktorým dominuje growl, sú striedané príjemnými progresívnymi gitarovými prechodmi, doplňované Michalovým ťahavým zdvojeným vokálom. Po skladbe  Lairs Of The White Worms prichádza skladba Paltries Creatures, ktorú by som označil svojou prepracovanosťou za vlajkovú loď albumu. Živelnosťou nabitá skladba Eleventh Testimony vás postaví zo stoličky a donúti headbangovať po byte. V podobnom duchu pôsobí aj ďalšia skladba Endless Lust And Greed, len musíte počkať, kým prejde niekoľkosekundový úvod. Rozpačito pôsobí záverečná skladba Misanformic, ktorá sa najprv javí ako outro a potom príde našľapaný stred, ktorý by mohol samostatne konkurovať Paltries Creatures, a nakoniec dobrnkávaný záver. Práve toto dobrnkávanie mi na celom albume vadí azda najviac. Skôr by som uvítal, keby skladba bola uťatá v tom najlepšom, lebo to pôsobí zbytočne až rušivo.

Album rozhodne nie je na jedno vypočutie a môžete si ho pustiť aj dvadsaťkrát, vždy tam nájdete niečo nové. Misanformic je rozhodne prínosom pre našu scénu a každý poriadny deathmetalista, ktorý ma rád inovatívnosť, by ho mal mať vo svojej zbierke.

Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 1 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 2 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 3 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 4 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 5 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 6 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 7 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 8 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 9 Misanformic - zmŕtvychvstanie Abort To Be Born (recenzia) - 10