Slovenská metalová formácia MIDNIGHT SCREAM si pred časom pripísala na konto ďalšiu štúdiovú dosku. Priznám sa, že som bol na nový album Dark Blood veľmi zvedavý. Počas predošlých albumov bolo veľmi cítiť, ako sa kapela s každou ďalšou doskou vyvíja a zdokonaľuje. Posledný počin z roku 2014 s názvom Flammarion som si obľúbil najviac. Preto som neváhal a keď vyšla novinka Dark Blood, ihneď putovala do môjho prehrávača, pretože slovné spojenie Midnight Scream sa u mňa už dávnejšie stalo synonymom kvalitného slovenského metalu.

Dovolím si tvrdiť, že na novej doske kapela opäť o čosi pritvrdila. O tom svedčí hneď úvodná a najdlhšia skladba spomedzi ôsmich, ktoré na albume nájdete. Titulná skladba mi rovno odklonila všetky myšlienky na druhú koľaj a thrashmetalový rýchlik si naplno vydupal moju pozornosť. Do energického gitarového riffu spevák zakomponoval screamované vokály, na ktoré až tak u tejto kapely nie som zvyknutý a už vôbec som ich nečakal rovno v prvej skladbe. Moment prekvapenia teda kapela zvládla na výbornú. Tvrdé časti tejto skladby striedajú oveľa melodickejšie až powermetalové úseky, ktoré mi idú do ucha o čosi ľahšie.

Skladby Born In BitternessPalindrome popri všetkej svojej melodike taktiež v sebe nesú miestami dokonca až deathmetalové prvky. V prvej menovanej sa to odráža hlavne v bubenických klincovačkách. V druhej, hoci znie na prvé počutie ako čisto heavymetalová vypaľovačka s melodickým refrénom, môžeme zase započuť scream a dokonca aj hlboký growl. Kombinácia prvkov heavy/power/death/thrash a ktovie čoho ešte, ktorú chalani vytvorili v týchto skladbách, je skutočne zaujímavá, originálna a veľmi dobre sa počúva.

Doposiaľ sa azda na každom albume, ktorý som si vypočul, objavila skladba, ktorá nejako vybočovala. Akoby bola napísaná medzi ostatnými hrubším písmom. Bola to jednoducho tá pieseň, ktorú si tri - štyri razy vrátite, kým sa odhodláte posunúť na ďalšiu. Akási srdcovka toho-ktorého albumu. Pri novom albume Midnight Scream sa tomu tak ale nestalo. Sám neviem, či je to dobrá, zlá alebo úplne irelevantná správa. Isté však je, že kúsok The Ma´at ma najviac očaril skvelou spevovou linkou, ktorá v slohách kopíruje gitarové party. Pod spevom v slohe navyše znie veľmi zaujímavý gitarový riff. Avšak refrén mohol byť širší, svižnejší a chytľavejší.

Tento nedostatok mi zas vynahradila skladba Lesson Learned s rýchlym thrashovým hudobným podkladom, ktorý sa v refréne zmení na veľmi melodický až speedmetalový. Refrén tejto skladby je najsilnejším z celého albumu, tak ako je Giant zadefinovaním najlepšieho gitarového riffu z celej dosky. Nech ste kdekoľvek a začujete túto skladbu, pocítite určite pálčivé nutkanie preventívne si zaheadbangovať. Celkovo je táto skladba nesmierne melodická a dobre sa počúva. O tom, že Midnight Scream sú stále predovšetkým melodickou heavymetalovou kapelou, svedčí aj nádherná balada s kontroverzným názvom Hanged God.

No a keď už hovoríme o tom, čím bola ktorá skladba výnimočná a čím ktorá predčila tie ostatné na doske Dark Blood, tak treba spomenúť aj to, čo ich všetky spája. Pri každom jednom gitarovom sóle na tejto doske mi naskočila husia koža. Technické, melodické, široké, rýchle štrikovanie po hmatníkoch aj príjemne vyhrávky v miernejšom tempe. Každé z nich bolo presne na svojom mieste.

Na predošlom albume ma veľmi zaujala pieseň Sám. Po slovensky otextovaná skladba z dielne tejto kapely mala akúsi inú atmosféru ako tie anglické. Bol som teda veľmi zvedavý, či sa slovenskej skladby dočkám aj na novinke. Pri pohľade na zoznam skladieb som sa už pomaličky zmieril s tým, že nie. O to viac ma kúsok Armorius potešil už prvými slovami slovenského textu. Táto skladba je totiž ešte vydarenejšia ako spomínaná pieseň Sám. Má obrovskú energiu a skvelú atmosféru. Aj keď je predposledná v poradí, pre mňa bola práve ona zlatým klincom dosky Dark Blood, ktorá je veľmi vydarenou zmesou toho najlepšieho, čo chalani povyťahovali z rôznych metalových subžánrov. Midnight Scream ňou opäť potvrdili, že s každým svojím albumom rastú a rastú.

Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 1Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 2Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 3Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 4Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 5Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 6Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 7Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 8Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 9Midnight Scream na novej doske opäť o čosi pritvrdili. Alebo nie? (recenzia) - 10