Máme tu ďalší metalcore a opäť z Bystrice. Tento raz ale z Považskej. A nakoniec ani ten metalcore nie je až taký čistý. Cítiť v ňom ako moderné prímesi, tak aj starú deathmetalovú školu. A nakoniec to nie je ani prvý počin tejto kapely. REVENGE DIVISION, ktorí hrajú death/metalcore, vydali svoj debut The New Generation už v roku 2014. Teraz sa vracajú s novinkou The Grey Eminence (2017), ktorá obsahuje o čosi menej skladieb ako jej predchodca, ale kapela si aj v pozmenenej zostave na nej dala naozaj záležať. Každá zo skladieb má dokonca vlastnú vizuálnu formu. Autorom umeleckých diel, ktoré si môžete pozrieť na sieti YouTube pri jednotlivých skladbách z novej dosky, je Jozef Pobočík.

Ale prejdime k samotnému albumu. Osem skladieb plus priamočiare, ale zato veľmi pútavé gitarové intro The Beginning Of Enlightenment vám dokopy zaberú iba okolo trištvrte hodinky z vášho času. A hneď v úvode vám môžem prezradiť, že to veru nebude premárnený čas. Teda pre väčšinu z vás určite nie.

V prvom rade musím poznamenať, že oproti svojmu debutu urobila kapela obrovský pokrok a chcem vyzdvihnúť hlavne spev. Ten ma oslovil neporovnateľne viac ako pri počúvaní debutu. Platí to hlavne pre čisté vokály, ktoré mi pripomínajú často kapelu Powerwolf, ale i growl má čosi viac do seba. Mark Isackson bol dozaista pre kapelu najlepšou možnou voľbou. Jeho brutálny krik vás zatlačí do sedadla hneď po pokojnom intre. Call To Service začína totiž poriadnou inštrumentálnou divočinou, do ktorej nastúpi najskôr growl, hneď na to scream, nasleduje vokál s trochou „chrapľáku“ a zaklincuje to až hymnicky znejúci melodický refrén. Všetky polohy spevu hneď v prvej skladbe. Ale podobný trend si držia aj ostatné skladby na tejto doske. Niektoré obsahujú ešte viac melodického spevu. V šiestej We All Could Have Been Brothers dokonca pribudne recitovaný text a husle, ktoré v tejto hudbe vytvárajú veľmi zaujímavú atmosféru. Časť s husľami a recitáciou sa objaví ešte aj v záverečnej a zároveň titulnej skladbe The Grey Eminence.

Napriek tomu, že hudba je prepracovaná a plná prvkov všetkých možných rockových a metalových subžánrov, ani pri viacnásobnom počúvaní som sa ňu nedokázal až tak sústrediť. Dôležité ale je, že ma v nej nič nerušilo. Na to, aké tvrdé časti obsahuje, plynula veľmi nenásilne a príjemne pre ucho poslucháča. Táto kapela má potenciál hudobne potešiť ako náročnejšieho poslucháča technicky náročných hudobných pasáží, tak i milovníkov melodického metalu a fanúšikov jeho tvrdších odnoží.

To, čo robilo tento album originálnym a zaujímavým, boli hlavný spev a vokály. Už dlho sa mi nestalo, že by som album počúval niekoľkokrát za sebou hlavne kvôli spevu. Silné hlasy speváka a vokalistov s úžasnými farebnými škálami ako aj chytľavé až hymnické melódie refrénov, na ktoré som sa tešil od začiatku každej jednej skladby, robia pre mňa tento album výnimočným. Čím bude výnimočný pre vás? Dajte albumu The Grey Eminence šancu aj vy a myslím si, že ho tiež nezaškatuľkujete medzi metalcoreové placky. Má v sebe oveľa väčší potenciál. Ostáva dúfať, že Revenge Division sa nestanú šedou eminenciou slovenského metalu a čoraz častejšie ich budeme mať možnosť vidieť aj na koncertoch a festivaloch.

Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 1 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 2 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 3 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 4 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 5 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 6 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 7 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 8 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 9 Kto je šedou eminenciou moderného metalu na Slovensku? (recenzia) - 10