Keď sa povie KREATOR, hneď všetkým napadne nemecká thrashová legenda, ktorá bola svojho času u nás veľmi obľúbená. Táto kapela prežila niekoľko žánrových premetov, až kým sa v roku 2001 nevrátili k tomu, čo vedia najlepšie. Tento nadupaný stroj však nechce žiť iba z minulej slávy. Prvá varovná facka prišla s predposledným albumom Phantom Antichrist. Už vtedy sa mnohí nechali počuť, že ide o to najlepšie, čo Mille priniesol na svetlo sveta. Už dlhšiu dobu tlačili nakladačky zabalené v skvostnom zvuku, ktoré sprevádzali chytľavé refrény, čím si skupina zaručila úspech aj u širšieho publika. Fanúšikovia teda prirodzene vkladali veľké nádeje do nasledujúceho albumu.

Album Gods Of Violence otvára intro Apocalypticon a hneď prvá šleha World War Now sa valí z reprákov a nekompromisne ničí všetko živé. Miestami až nečakané zmeny tempa a všadeprítomné gitary, ktoré doslova človeka obkľúčia, a to len preto, aby ho následne bicie neľútostne zabili do zeme. Nasledujúca pomalšia Satan Is Real v sebe ukrýva v skutku zaujímavý riff. Kombo Mille a Sami funguje neomylne a v hojdavom tempe toto duo prevádza skvostnú spoluprácu. Totalitarian Terror sa nesie zasa v klasickom thrashovom duchu.

Ak mal niekto dojem, že Kreator na predošlých albumoch začínajú koketovať s powermetalom, nebol ďaleko od pravdy. Na tomto albume hranicu zas o čosi posunuli. Nebojte sa, nezbúrali ju a žiaden tekvicový odvar sa nechystá. Titulná skladba nesie v úvodnej časti silnú esenciu kolegov z Blind Guardian, až kým sa niekde v tónoch neobjaví Metallica. No po brnkanici nám Mille so zborom oznamuje, že sa bude zabíjať. V tomto momente je jasné, že flirty s powerom nebudú iba náhoda. A aj keď bicie v slohách doslova lietajú vzduchom, refrén má pevne v rukách Samiho gitara. Veľkou výhodou albumu je, že každá pesnička je kompaktná a pritom zapadá do celku. Posledná, dlhšia Death Becomes My Light je o niečo komplexnejšia skladba kompozične vracajúca sa do čias NWOBHM. Je sympatické, že kapela nezabúda ani v dnešnej modernej dobe na korene žánru.

Texty sú presne také, aké od Kreator fanúšikovia čakajú. Mille elegantne, ale pritom exekutívne kritizuje spoločnosť, náboženstvá a systém. Výnimkou sú skladby Fallen Brother a už spomínaná Death Becomes My Light, ktoré sa dotýkajú nostalgickejších tém. Body album získava určite aj za zvuk. Ten je prinajmenšom skvelý. Moderný, hustý a mohutný. O ten a o produkciu sa postaralo viacero ľudí, no za všetkých stačí spomenúť meno Jens Bogren. Tento pán sa realizoval na producentskej stoličke už na predošlom albume a má prsty aj v posledných albumoch od kapiel ako Sepultura, Fleshgod Apocalypse, Arch Enemy a v neposlednom rade aj Baby Metal.

Kreator bezpochyby natočili úžasný album, ktorý sa dobre počúva a dodáva presne to, čo hladný fanúšik čaká. Niekto môže namietať, že veď hrajú stále to, čo tu už bolo. Nepopieram. V poslednej dobe sa hromadia nahrávky a hlavne klasických zástupcov žánru, ktoré už niekedy vyznejú ako trápny pokus o aspoň priemernú platňu. Kapely ako keby strácali dych. U Kreator je to presne opačne a fanúšikovia to vedia aj patrične oceniť. Pre predstavu Avantasia v nemeckej (teda domácej) oficiálnej hitparáde predajnosti s posledným albumom dosiahla druhé miesto. Kreator s albumom Gods Of Violence vstúpil do tejto hitparády na mieste prvom. V našej krajine sa nachádza na pozícii 26. Myslím, že táto kapela si to po toľkých rokoch aj zaslúži. Takže ak chcete počuť konečne dobrý metalový album, tak vedzte, že chcete Gods Of Violence.

Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 1 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 2 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 3 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 4 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 5 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 6 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 7 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 8 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 9 Kreator sú bohovia násilia (recenzia) - 10