Už je to nejaký ten piatok, či si ma svojou hudbou získalo brnianske kvinteto EAGLEHEART svojím debutom Moment Of Life. Ak ste fanúšikom melodického metalu, tak viete, o čom hovorím, keď ich prvý album prirovnám k prvotinám nemeckej kapely Edguy Kingdom Of MadnessVain Glory Opera. Boli to skvelé albumy, ale zvukovo mi tam niečo dodnes chýba. Akoby skvelú prácu, ktorú kapela odviedla, trochu utláčal nie úplne dotiahnutý mixing a mastering. O to viac som sa tešil na ich ďalší počin Dreamtherapy, ktorý vyšiel už o tri roky. Veľmi ma zaujímalo, ako sa so zvukom páni popasujú tento raz a spomínaná doska svojou kvalitou predčila všetky moje očakávania. Na dlho sa zaradila medzi top powermetalové albumy, ktoré som mal možnosť počuť.

Keď Eagleheart po šiestich rokoch oznámili, že konečne vyjde aj ich tretí počin, veľmi som sa potešil. Spočiatku som nevedel, čo môžem od dosky, ktorá vyšla 18. augusta, čakať. Titul Reverse akoby odkazoval určitým spôsobom na minulosť a aj na artworku môžeme vidieť zakomponované témy obalov predošlých dvoch dosiek. Jediný návrat som nakoniec ale registroval v návrate kapely do slovenského štúdia Rolanda Grapowa a vydanie albumu pod hlavičkou talianskych Scarlet Records, ktorí u seba vydali aj niekdajší projekt Tima Tolkkiho Revolution Renaissance či albumy skvelej kapely Theatres Des Vampires. Inak si títo mladí Česi opäť poriadne našliapli dopredu.

Nebojím sa tvrdiť, že rovno míľovými krokmi, pretože hneď úvod v podobe intra s názvom Awakening očarí nádherným zvukom. Oproti Dreamtherapy sú celkovo na albume zvolené prirodzenejšie symfonické zvuky, z ktorých behá mráz po chrbte a moderné sample určite v mnohých ohľadoch prekonali niekedy až diskofilné zvuky z predošlého albumu. Presvedčia vás o tom hlavne kúsky Erased From Existence, Enemy Withina či Mind To Decipher, ktorá navyše ohúri exoticky znejúcimi harmóniami.

Musím oceniť aj skvelé hlasy spievajúcich členov kapely. Pri počúvaní skladby Until Fear Is Gone som mal spočiatku dokonca pocit, akoby som počúval niektorý z najlepších kúskov kapely Kamelot. Dúfam, že je všetkým jasné, že myslím tú americkú bandu a nie tú folkovú zostavu, ktorá pochádza, rovnako ako Eagleheart, z Brna. Trochu mi chýbali harmonizované spevy, aké sa objavili napríklad v úvode skladby Creator Of Time na predošlom albume a dúfal som, že na tomto sa ich dočkáme ešte viac.

Nemusím sa asi rozpisovať o skvelých rytmických zvratoch či úžasných sólach a dlhších inštrumentálnych častiach, pri ktorých sa zimomriavky dajú nájsť azda aj na nechtoch. Najviac sa takéto hudobné šialenstvo dá vychutnať azda v skladbe Painting The Shadows By Light, ktorej dĺžka šesť a pol minúty dáva priestor na skvostné sóla v štýle Dragonforce. Jediné, čo mi na albume chýba, je poriadna balada. Som ten typ, ktorý na podobnej doske takúto skladbu jednoducho očakáva. Je síce pravda, že záverečný bonustrack Erased, čo je vlastne klavírna verzia skladby Erased From Existence, naberie od gitarového sóla trochu na veľkoleposti, ale nie je to to pravé, čo kapela dokáže a o čom ma presvedčila v skladbe Until Nothing Remains z albumu Dreamtherapy. Nepotešil ma ani growl v inak skvelej skladbe Mind To Decipher. Na tému čoraz častejšieho pretláčania tohto štýlu spevu do melodického metalu som sa už vyjadril pri recenzii novinky od Sinners Moon, preto sa tomu nebudem opäť venovať. Navyše, v tomto prípade ide iba o jednu skladbu, takže je to únosné i pre poslucháčov, ktorí sa so mnou stotožňujú.

Kapela určite nespravila týmto albumom ani jediný krok vzad. Práve naopak, posunula sa opäť o obrí krok dopredu. Album Reverse má (takmer) všetko, čo moderný powermetalový album potrebuje a poteší určite každého fanúšika takejto hudby. Prečo ale album dostal práve meno Reverse a za čím, respektíve za kým sa chalani z kapely chcú otočiť alebo vrátiť, sa snáď dozvieme v pripravovanom rozhovore.

Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 1 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 2 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 3 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 4 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 5 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 6 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 7 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 8 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 9 Kam sa vracajú Eagleheart s novým albumom? (recenzia) - 10