Návrat legendy. Reunion. Comeback. Podobné titulky sa objavujú v hudobných médiách v poslednom čase čoraz častejšie. Nie sme ale až tak zvyknutí čítať ich v súvislosti so slovenskými kapelami. Ale niečo také sa môže stať predsa len i v našej malej krajine. Naposledy to bola u nás znovuzrodená piešťanská deathmetalová kapela DEHYDRATED. Na scénu sa prednedávnom vrátila po neuveriteľných dvadsiatich rokoch s minialbumom, ktorý nesie príznačný názov Resurrection. Ten navyše vyšiel rovnako u nie tak dávno znovuzrodeného labelu Immortal Souls Production.

Spomínaná doska trvá síce iba necelú polhodinu, ale počas šiestich skladieb vás páni z Piešťan prevedú slušnou deathmetalovou džungľou. Skvelú atmosféru, ktorá dokonale navnadí poslucháča na štýl, ktorým sa kapela prezentuje, navodí hneď úvodná skladba The Glory’s Hangman. Jej veľmi tajomné intro spôsobuje, že miestami podvedome zatajíte dych. Podobné hudobné momenty napätia ukryla kapela na rôznych miestach svojej novej dosky a to treba vysoko oceniť. Pri úplne prvom počutí sú tieto momenty navyše podčiarknuté prekvapením, preto by som vám odporučil vypočuť si túto dosku prvý raz v pokoji a skutočne si ju vychutnať.

Vo všetkých autorských skladbách kapely Dehydrated sa objavuje klasické deathmetalové búšenie do rytmičáku. Určite každý vie, o čom hovorím. Musím sa priznať, že tento hudobný element pripomínajúci stokrát zrýchlenú polku vždy rád oželiem. Ani teraz tomu síce nebolo inak, ale kapela šikovne vložila spomenutý štýl hry na bicie, našťastie, iba na pár miest v skladbách. Navyše ich obklopila oveľa originálnejšími rytmami a veľmi chytľavými gitarovými riffmi. Najviac takýchto riffov sa vystrieda v skladbe Don’t Laugh You’re Dying. Ak ste niekedy počuli demo tejto skladby z roku 1999, tak ju nespoznáte. Je to úplne iná skladba s rovnakým názvom o nespočetne tried lepšia. Trochu mi jednoduchými, ale premyslene usporiadanými gitarovými riffmi pripomenula štýl velikánov Amon Amarath. Tento pocit vo mne pretrval a dokonca ešte vo väčšej miere aj v skladbe Last Sunset. Tá sa síce hudobne ponáša na štýl spomínaných vikingov iba v závere, zato spevákov hlas navádza podobnú atmosféru počas celého jej trvania. Len pre istotu uvediem na pravú mieru, že toto prirovnanie je myslené ako kompliment.

Naproti týmto dvom spomínaným piesňam skladby Appealing MurderDying And Asking by som zaradil skôr na stupienok k prvej skladbe. V Appealing Murder, ktorá bola, mimochodom, úplne prvou zverejnenou skladbou z tejto dosky, treba vyzdvihnúť azda najmä gitarové sólo v jej závere, ktoré je dozaista najzaujímavejším, najprepracovanejším, najpútavejším a najvirtuóznejším, aké na tejto doske nájdete. Čo sa týka druhej spomenutej Dying And Asking, tu poslucháča určite zaujme hlavne veľmi príjemný symfonický moment v závere. Ten uzavrie nielen túto pieseň, ale aj celú dosku, čo sa týka autorských skladieb kapely Dehydrated.

Napriek tomu, že tento počin by azda každý bez váhania zaradil do škatuľky „oldschoolový death“, ja by som sa s tým až tak neponáhľal. A to hlavne preto, že z dosky Resurrection veľmi cítiť jednu dôležitú vec. Napriek rokom ticha sa kapela nezabrzdila a nezačala presne tam, kde skončila. V hudbe Dehydrated je počuť obrovský progres a moderné prvky. To isté platí i o grafike, respektíve artworku k albumu. Na druhej strane, pri prvých dvoch či troch vypočutiach som mal pocit, že doska je akási jednoliata a skladby sa zlievajú. Nakoniec som v každej z nich objavil niečo originálne. Náročnejší deathmetalový poslucháč či verný fanúšik však určite nájde prvky, ktoré odlišujú jednu skladbu od druhej skôr, než sa to podarilo mne.

A na záver ešte jedno prekvapenie. Spomenul som párkrát slovné spojenie „autorské skladby“. Bolo tomu tak preto, že kapela na svoj album zaradila aj jednu cover verziu. Je to záverečná skladba Dawn Of Eternity, ktorá je v origináli od kapely Massacre.

Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 1 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 2 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 3 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 4 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 5 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 6 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 7 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 8 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 9 Je Resurrection veľký slovenský comeback? (recenzia) - 10