RHAPSODY OF FIRE sú už dobre známou a zabehnutou firmou. V nedávnej minulosti si však niekoľko členov povedalo, že bude asi lepšie ísť si po svojom, a tak z pôvodnej zostavy ostal iba osamotený dirigent orchestru Alex Staropoli. Ten sa nevzdal a postavil si novú hordu. Z poslednej dosky mu ostal gitarista Robi De Micheli a basák Alessandro Sala. Za bicie sa posadil Manu Lotter a nevďačnú funkciu nového speváka prevzal Giacomo Voli. Tento pán sa objavil aj v talianskej verzii známej speváckej súťaže The Voice. Keďže ku poslednej radovej doske nestihlo byť ani turné, tak sa chalani rozhodli, že vezmú niekoľko starších skladieb, znova ich nahrajú a hodia nám ich v podobe výberovky Legendary Years. Reakcie fanúšikov boli rôzne. Zvedavosť ma premohla a ja som si musel na vlastné uši vypočuť, ako sa vodí našim novým hrdinom pod starou vlajkou.

Ide o prierez toho najlepšieho z prvej časti ságy o smaragdovom meči. Kapela už pred vydaním albumu zverejnila tri ukážky, a tak som mal takú malú predstavu, do čoho idem. Úvodná Dawn Of Victory je nahraná tak, akoby z oka vypadla originálnej verzii z roku 2000. Čakal som, samozrejme, citeľne slabší výkon pána Voliho za mikrofónom. Moje obavy sa na počudovanie z veľkej časti nepotvrdili. Farba hlasu je síce iná a chýba mu aj dynamika, ale v refréne musí byť každému jasné, prečo miesto za mikrofónom okupuje práve on. Ak ste si mysleli, že sa do refrénu nedá už napratať viac zborov, tento pán vás zaručene vyvedie z omylu. Je to ako na húsenkovej dráhe. Sú pasáže, kde na Fabia nestačí a miesta, kde ho s prehľadom schová do vrecka.

Nové šaty pristanú najmä starším veciam ako Land Of Immortals, Flames Of Revenge či Beyond The Gates Of Infinty. Na výberovke sa najviac piesní nachádza práve z druhej radovky Symphony Of Enchanted Lands. Zvuk je výborný, mohutný a otvára dvere aj pre živé nástroje. Lenže výraznejšej inovácie som sa nedočkal. Všetky piesne znejú presne ako originál, iba občas počuť nejakú zmenu. Gitarista Robi hrá presne notu po note to isté, čo pred ním Luca Turilli. Alex pridal možno dáky kláves navyše, ale výraznejšie zmeny sa nekonajú. Až v záverečnej Rain Of The Thousand Flames šéf spolku trochu povolil opraty. Nová verzia je snáď ešte rýchlejšia ako originál. Bubeník Manu predvádzal na celom albume sympatický výkon a v tejto poslednej skladbe len potvrdzuje, že bude minimálne rovnocennou náhradou za svojho predchodcu.

Znova nahrané staré songy v novej zostave. Priznám sa, že čiastočne mi to znie ako revival. Nový hlas pôsobí miestami rozpačito a miestami až preafektovane. V situácii, keď už človek ani nevie, ktoré Rhapsody je to „pravé“, je tento album celkom osviežením. Neohúri, neurazí a určite sa nestane legendou. Ako zámienka na turné a na uvedenie novej zostavy to však úplne stačí. Ak nová zostava zvládla toto a prežije aj turné, nový radový album môže byť naozaj zaujímavý.

Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 1 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 2 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 3 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 4 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 5 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 6 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 7 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 8 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 9 Je nový album Rhapsody Of Fire vydarenou spomienkou na legendárne roky? (recenzia) - 10