Hneď na začiatku treba poďakovať labelu Slovak Metal Army, že sa vďaka nim dozvedám o množstve kvalitnej slovenskej hudby. Živým príkladom toho je aj zvolenská kapela ENDLESS MAIN, o ktorej existencii som sa, priznám sa, dozvedel až teraz. A to aj napriek tomu, že album II (2017) je po debute Sea Of Lies (2011) už druhou štúdiovkou kapely, ktorá má toho na scéne vraj dosť veľa za sebou.

Ako milovníkovi melodického power metalu mi páni zo Zvolena brnkli na správnu strunu. Aby som bol úprimný, tento album som si púšťal s malou dušičkou, pretože som kapelu naozaj nepoznal a navyše som si o SMA už akosi stihol utvoriť obraz, že pod svojimi krídlami držia hlavne extrémnejšie metalové žánre. Tento názor som ale rýchlo zmenil. Hneď prvá skladba War ma s otvorenou sánkou usadila na gauč a vyčarila mi úsmev na tvári. Guľometné bicie, skvelé riffy a sóla, symfonické prvky a hlavne silný špecifický vokál, ktorý sa do tohto žánru jednoducho pýta a na ktorom si naozaj potrpím. Spomínaný trend držia napríklad aj skladby Nothing či Awaken Dreamer. Pieseň Into The Light ma odzbrojila predovšetkým vydareným refrénom a stala sa z nej, medzi ostatnými kúskami na CD, moja obľúbenkyňa. Kvalitne zvládnuté gitary a bicie dopĺňajú aj prepracované klávesové party, ktoré v takejto hudbe nesmú chýbať. Toto tvrdenie potvrdzuje aj pieseň Lastman Standing, v ktorej vás klavírne rozklady očaria hneď v úvode.

Na albume nájdeme aj miestami thrashovejšie znejúce kúsky ako napríklad Dying Heart Of A Dying Man či Age Of Darkness. Všetky skladby na albume sú ale, samozrejme, postavené na pevných powermetalových základoch. Na tejto kvalitnej doske nájde pozorný poslucháč aj inštrumentálne časti, ktoré mu možno pripomenú veľkolepé diela najväčších renesančných a klasicistických hudobných skladateľov. Takúto atmosféru navodí vo svojom úvode asi hlavne skladba Fall, ktorá sa potom otvorí energickému metalu. A čo nesmie na pravom powermetalovom albume chýbať? Predsa balada. Páni z Endless Main o tom určite vedia, a tak svojim fanúšikom a poslucháčom dopriali epický zážitok v podobe veľkolepo znejúcej skladby I Will. Nebojím sa povedať, že vydarenejšiu baladu som už dlho nepočul ani medzi ostrieľanými svetovými kapelami z tohto žánru. Síce som stále očakával, že aspoň v poslednom refréne sa odohrá epické finále za účasti gitár a bicích, ale možno práve bez tohto klišé melodického metalu je táto skladba originálna.

Som naozaj rád, že takéto kapely sú aj na Slovensku. Doska II bude mať v mojej zbierke určite čestné miesto a s radosťou sa k nej budem vracať. Ak máte radi kapely ako Iced Earth či Iron Saviour a podobné, tak by ste nemali váhať ani chvíľu a ihneď si zaobstarať práve toto CD z domácej scény. Túto možnosť budete mať určite aj 10. júna v ružomberskom Korze, kde kapela Endless Main bude tento mimoriadne vydarený kúsok krstiť. Nebudú chýbať ani hostia Editor a Marturos.

Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 1Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 2Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 3Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 4Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 5Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 6Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 7Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 8Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 9Hrajú Endless Main slovenský power metal svetového formátu? (recenzia) - 10