Pokiaľ vám nič nehovorí kapela HARTMANN, potom sa môžete hanbiť niekde v kúte a popritom študovať materiály o veľkých menách nemeckého rocku a metalu. Ale, aby som vám to trochu uľahčila, ide o zoskupenie, ktoré dal v roku 2004 dohromady Oliver Hartmann známy nielen tým, že pôsobí v Avantasii. Skupina má na konte päť albumov, pričom k nim práve pribudol šiesty. Nahrávka nesie názov Shadows & Silhouettes a vychádza práve v týchto dňoch.

Vzhľadom k tomu, že mi hlas Olivera Hartmanna nie je neznámy, s prehľadom som sa nebála očakávať, že mi uši naplnia príjemné tóny. Pri pohľade na elegantný obal so šachovnicou sa mi hlavou premávali rôzne myšlienky o tom, čo asi skrýva. Nakoniec som už pri prvej skladbe zostala v nemom úžase a vedela som, že album hneď zaradím do výberu svojich najobľúbenejších. Prečo? Lebo prvá pesnička Irresistible mala pravdu, je neodolateľný.

S každou ďalšou skladbou som sa stále viac namotávala na jemnú melodickosť, pri ktorej mi kontrolka v hlave najskôr zasvietila v sekcii blues, potom v jazzovej a usadila sa niekde na pomedzí oboch, ale najbližšie k rocku. Avšak nie k hocijakému, pripomínajú klasický americký rock, aký výdať u Rush či Kansas, no obzvlášť tu cítiť ducha podobného tomu, čo zvykne mátať, keď počúvate Scorpions.

Samozrejme, hoci majú Hartmann im veľmi podobný feeling, napriek tomu sú skôr modernou klasikou než takou tou zo sedemdesiatych či osemdesiatych rokov. Aj keď pri skladbe When Your Mama Was A Hippie sa prenesiete do obdobia detí kvetov a pri hlbšom precítení tejto konkrétnej piesne sa na chvíľu možno aj budete cítiť ako hippie.

Aby som si našlanajzaujímavejšiu pieseň z tohto kúsku, stačilo mi dostať sa do polovice, kde sa nachádza Amazing. Už pri prvom počúvaní som si ju pohmkávala v mysli, pri druhom vedel celý dom, že som rozšírila svoj repertoár top výberu. A hneď vedľa nej som pridala I Would Murder For You s krásnym gitarovým sólom.

Ak veľmi nie ste na príliš počítačom prehnanú hudbu, ale skôr inklinujete k čistým nástrojom a hlasu speváka bez zbytočných sľučiek, ktoré niekedy narobia viac zla než dobra, potom rozhodne siahnite po Shadows & Silhouettes. Hartmann vás určite nesklamú.

Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 1 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 2 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 3 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 4 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 5 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 6 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 7 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 8 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 9 Hartmann – sila nemeckej rockovej klasiky (recenzia) - 10