Matne si spomínam, ako dobrých 10 rokov dozadu táto kapela vydala debut s nádherne škaredým čokoládovým zajacom na obale. Aby nie, názov platne Chocolate Rabbit inú možnosť ani veľmi neponúkal. Čas pomaly plynul, brnianskí GATE CRASHER medzitým vydali ďalšie dva dlhohrajúce počiny a odohrali stovky koncertov, vrátane tých s Deep Purple, Aerosmith či Iron Maiden. Ako sa im podarilo dostať sa pred tieto legendy, mi je tak trochu záhadou, pretože žánrovo sa Gate Crasher len sotva približujú heavy metalu Železnej panny a to isté sa dá povedať o klasickom hard rocku prvých dvoch menovaných. Jedným dychom však treba dodať, že je omnoho jednoduchšie určiť, čo táto štvorica nehrá, než čo hrá. Má to chytľavosť moderných postgrungeových kapiel, ale aj metalickú tvrdosť povedzme takých Armored Saint.

Kašľať na škatuľkovanie. Podstatné je, že Gate Crasher si pre nás na novinke #nevynechas pripravili desať veľmi šikovne napísaných skladieb. Škoda, že tú najlepšiu – neuveriteľne chytľavú Tohle se mě týká umiestnili hneď na začiatok, album tak nemá veľmi kam gradovať. Tým však nechcem zhadzovať ostatné kompozície, všetky majú niečo do seba, kvalitatívne od seba nijak výrazne neodskakujú a v podstate každá z nich by sa mohla stať singlom. Podobne to zrejme cíti aj samotná kapela, pretože sa rozhodli natočiť videoklip hneď k trom zásekom, z toho Večírek dokonca v stále populárnejšom 360° formáte.

Rád by som sa však pristavil pri balade Past, ktorá patrí k tým najlepším pomalým skladbám, aké sa za posledných niekoľko rokov v českých, resp. slovenských luhoch a hájoch zrodili. Príjemný valčíkový rytmus obklopujú vybrnkávané gitary, pochmúrny text a prepracované spevové linky. Všetko to pripomína práve grungeové kapely a Gate Crasher táto poloha veľmi pristane. Rovnako uveriteľní sú však aj v tvrdších kusoch nahrávky, kde sa to hemží dvojkopákmi a ostrými (ale umnými) riffmi.

Hlavný spevák Ondra síce nie je žiadny Dickinson, ale s rozsahom, ktorý má k dispozícii, pracuje viac než slušne. Dobre mu rozumieť každé slovo, harmónie neobmedzuje len na ľudovkárske tercie, čo ma vie vždy potešiť. Akurát ak sa už neškriabe do výšok, mohol by častejšie používať svoje hlboké registre, rozhodne majú čo ponúknuť, ako počuť v ôsmej Záložní plán. Zvyšní členovia sú veľmi schopní muzikanti a márne by ste u nich hľadali akékoľvek zaváhanie. Zvláštnosťou je, že napriek tomu, že Gate Crasher znejú naozaj ako moderná rock/metalová kapela, na rozdiel od väčšiny podobne ladených spolkov si vystačili iba s tým, čo dokážu reálne naživo zahrať, teda tromi vokálmi, dvomi gitarami, basou a bicími. Nezachytil som žiadne sample, žiadne klávesy a podobné barličky. Všetko je poctivo odohrané a odspievané, maximálne sa sem-tam objaví nejaký netradičný gitarový efekt.

Zvuku venovali hoši veľkú pozornosť a CD je tak doslova radosť počúvať už len pre krásnu dynamiku a vyváženosť nástrojov, takže - Jakub „Maggi“ Malášek (ako som sa dozvedel z obalu), skvelá robota! A to isté vlastne môžem povedať aj GC, #nevynechas je veľmi príjemná nahrávka, ktorá neomrzí ani po x-tom vypočutí a keď kapela o nej hovorí ako o svojej najlepšej, nie je najmenší dôvod tvrdiť niečo iné.

Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 1 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 2 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 3 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 4 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 5 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 6 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 7 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 8 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 9 Gate Crasher - #nevynechas (recenzia) - 10